Installera steamspel på olika hårddiskar?

Medlem
Installera steamspel på olika hårddiskar?

Hai!

Det är så att jag har en data med två hårddiskar, en på 75 gb med 10000rpm och en lagringshårdisk med 500 gb men är slöare.

Har CS:S installerat på min lilla hårddisk, vill att det ska flyta snabbare:P. Och eftersom vista tar upp en massa plats så är den lilla hårddisken nästan full. När jag nu vill installera mitt Empire:Total War som tar 15 gb och inte får plats på min lilla hårdisk så tänkte jag installera det på min stora hårddisk som jag brukar göra, men när jag ska installera får man inte den vanliga valet där man kan bestämma var man vill installera spelet.

Så finns det något sätt att göra detta?

Inaktiv

nu vet jag inte riktigt men tror inte du förlorar någon prestanda i CS:S med en långsammare hdd, kanske långsammare laddningstid på någon sekund men annars lär du inte märka något (rätta mig om jag har fel)

Enkelt att testa iaf, flytta bara hela steam mappen till din andra disk och kör igång. Du behöver inte ominstallera osv.

Medlem

Jo, det är nog sant det du säger, kanske borde flytta, men vad isåfall är bra att ha på den snabba hårddisken? Program mm?

Tack för svar:)

Medlem

Tror du svarade rätt bra på frågan själv där - program mm. som du använder ofta och vill kunna ladda in snabbt.

Steam funkar i alla som så att det lägger alla spelen i mappen där Steam är installerat. Vill du installera på andra disken får du installera om Steam där med (rätta mig om jag har fel).

Men alltså, det måste finnas alternativ i Total War-installationen. Det brukar kunna vara något i stil med att kryssa i att du vill göra en avancerad eller custom installation, om inte valet kommer upp som vanligt - kolla igen!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar