Keylogger?

Medlem
Keylogger?

Hej! Fick igår ett meddelande från Hotmail att någon annan använder den, byta genast lösenord o.s.v.

Men hur kan de blivit så här?
Kan jag råkat få en keylogger i systemet efter att varigt inne på en del suspekta vuxen sidor?
Finns de nått sätt att hitta en keylogger i datorn om de nu e så att jag har en?

Känner en viss panik o förvirring här då jag har mycket viktigt på min mail!

Mvh.


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv

Det kan vara så enkelt som att du har fått en ny IP-adress eller att du har loggat in från en telefon.

Vilka program som är bra för att hitta en keylogger vet jag inte men skulle först och främst dra en scan med ditt virus program.

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Det kan vara så enkelt som att du har fått en ny IP-adress eller att du har loggat in från en telefon.

Vilka program som är bra för att hitta en keylogger vet jag inte men skulle först och främst dra en scan med ditt virus program.

Jo jag mobil och diverse saker kopplat till min mail o.s.v. men detta har aldrig hänt innan, hmm...

Kan man verkligen bara så där få en ny IP-adress?


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av USF-BH:
Skrivet av Slevin:

Det kan vara så enkelt som att du har fått en ny IP-adress eller att du har loggat in från en telefon.

Vilka program som är bra för att hitta en keylogger vet jag inte men skulle först och främst dra en scan med ditt virus program.

Jo jag mobil och diverse saker kopplat till min mail o.s.v. men detta har aldrig hänt innan, hmm...

Kan man verkligen bara så där få en ny IP-adress?

Ja, du kan få ny ip adress närsomhelst. Eftersom att du har dynamisk ip adress.

Medlem

Jag var med om samma sak med ett gammalt Hotmail konto. Jag hittade en hel del märkliga massutskick i skickat mappen..

Kan tipsa om Malwarebytes Anti-malware. Gör en heltäckande första sökning för hitta och rensa, sedan håller den även koll och blockerar suspekt material i real-tid.


signatur

Constants and variables

Medlem

Okej tack för svar!


signatur

Snusar till varje pris!

... eller så är det någon misstänksam partner som installerat det på datorn för att kolla vad du håller på med (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja de vet man ju aldrig!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

kan helt enkelt vara så att du har samma lösenord på fler ställen (där kontot är kopplat till din mail).


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

jo jag har inte många att välja på! kanske kan va så då !


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Det är det absolut vanligaste sättet man får diverse konton kapade på, samma lösenord överrallt, en av sidorna sparar det okrypterat eller har taskig säkerhet generellt och databasen läcker ut och voila.


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem

då får man tänka sig för! tack för svar!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Kan ju bara också varna för falska "Någon annan använder ditt konto på ...", som försöker skicka en till en falsk sida där man skall skriva in sitt gamla och nya lösen. Dom sparar det och använder för att komma in på ditt konto. Sett massor med sådana från t ex Battle.net .


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

1
Skriv svar