Är det ett virus eller är det jag som inte fattar Windows 7

Medlem
Är det ett virus eller är det jag som inte fattar Windows 7

Hej.
Jag har stort mysterium! När jag går in på C/users och högerklickar på mitt användarnamn och får upp egenskaper så säger info sidan att det ska finnas 7000 filer där och 6 GB innehåll. Men när man går in i mappen så finns det bara 500 MB innehåll, + max 550 filer. Varför?
Tacksam för hjälp och om ni inte fattar allt så är det bara att fråga.

Medlem

Det finns en och annan dold fil/folder där. Titta bara under %APPDATA% (med t.ex. Windows Explorer) så ser du en del.

Inaktiv

Som Johanp säger så finns där en dold mapp med filer som lagras från olika program. Kan t.ex. handla om inställningar du gör i ett program som sparas där, saves från olika spel etc.

Ett tips som jag fick stor användning av angående detta - Om du använder Spotify så lagras all data i denna dolda mapp. Spotify är inställt på att spara data till högst 10gb och har du använt programmet rikligt finns där mycket data. Gå in i C:/user/AppData/Local/Spotify och radera alla filer som ligger i mappen storage. Radera också hela mappar från program som du inte längre har installerade på datorn. Detta kan vara till hjälp om du vill få tillbaka en del av dina 6gb.

1
Skriv svar