Spela musik genom mikrofon

Medlem
Spela musik genom mikrofon

Har letat över google och jag har inte hittat något som verkar passa det som jag söker efter.

Det är så att jag sitter ofta på TS3, och vill kunna spela upp musik/ljud genom mikrofonen, precis som att ljudet kommer från micken, fast det egentligen är datorn som sänder det

Pallar inte att "böja" micken till hörluren för att spela upp det, det förstör dels micken och det funkar inte alls bra.

Även när jag spelar BO2 så vill jag kunna spela upp saker, så det går inte att ha något program som bara funkar i TS3, måste funka med Windows så att säga...
Finns det något program som gör detta möjligt?

Medlem

"what you hear" eller "stereo mix" är det du letar efter.
Ändra till det i i TS3 istället för mic. Men då kan du inte använda micken.
För att ha så att du kan sända med micken och utgående datorljud samtidigt vet jag tyvärr inte.

Medlem

Sökte på "what you hear" och verkade som att Virtual Audio Cable var det enda som fanns, det stod att what you hear inte finns på Windows 7 på grund av hyckleri för musik typ, ska testa detta.

Medlem

Fattar fan inte...
Vi säger om jag sätter igång en VLC fil, och sen vill spela upp den, hur gör jag då om jag har Virtural Audio Cable installerat då?

Medlem

Det finns något som heter Stereo mix inne på Recordning. Gå in på egenskaperna på den och välj att den skall lyssna på en enhet.

Medlem

Varför vill man spela upp musik eller andra klipp när man spelar BO2 eller nåt annat?

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Det finns något som heter Stereo mix inne på Recordning. Gå in på egenskaperna på den och välj att den skall lyssna på en enhet.

Finns inget alternativ lyssna på enhet, men den går bara och aktivera

Skrivet av Talie:

Varför vill man spela upp musik eller andra klipp när man spelar BO2 eller nåt annat?

Tillexempel http://www.youtube.com/watch?v=xzpndHtdl9A
Är totalt klockren när vi sitter och spelar PR när någon blir lite sur så spelar man bara upp den, så blir han ännu mer sur medans alla andra skrattar ihjäl sig, och såklart finns det andra roliga klipp med

Och ibland passar den bra när någon P12a sitter och skriker i micken i BO2, som händer ganska ofta...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Pooslice:

Det finns något som heter Stereo mix inne på Recordning. Gå in på egenskaperna på den och välj att den skall lyssna på en enhet.

Finns inget alternativ lyssna på enhet, men den går bara och aktivera

Se till så att den är aktiverad först, så går de fint ska du se.

1
Skriv svar