Steelseries Rival 100 gaming mus problem med cpi och dcpi

Medlem
Steelseries Rival 100 gaming mus problem med cpi och dcpi

Hej. När jag är i menyn och väljer 2000 då får jag ut det i cpi fast jag vill ha ut det i dcpi och jag kan inte välja mellan cpi eller dcpi det kommer liksom automatiskt. Är det under 1750 då får man ut det i cpi men är det under då får man ut det i dcpi. Kan man inte bara välja dpi?

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av Zippiex:

Hej. När jag är i menyn och väljer 2000 då får jag ut det i cpi fast jag vill ha ut det i dcpi och jag kan inte välja mellan cpi eller dcpi det kommer liksom automatiskt. Är det under 1750 då får man ut det i cpi men är det under då får man ut det i dcpi. Kan man inte bara välja dpi?

Nu var det ett tag sedan jag använde Steelseries Engine, men du vill ha det i DPI och inte CPI? CPI (Counts per inch) och DPI (Dots per inch) är exakt samma sak med olika beteckningar. Båda styr alltså sensorns upplösning.

Medlem

Om det är samma sak varför döpa det till olika saker?

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av Zippiex:

Om det är samma sak varför döpa det till olika saker?

Om jag minns rätt så är CPI mer korrekt när det gäller möss, medans DPI härstammar från typ skrivare eller något liknande.

Medlem

Hur ändrar jag så att man kan ställa in typ 800 cpi eller dpi? För jag har bara den mätaren nu och man kan inte ställa in manuellt.

Hedersmedlem
Kenneth Lindqvist
Skrivet av Zippiex:

Hur ändrar jag så att man kan ställa in typ 800 cpi eller dpi? För jag har bara den mätaren nu och man kan inte ställa in manuellt.

Det ska kunna gå att skriva in ett värde manuellt, om inte det går så kan du prova att vrida på mätaren med hjälp utav musen och se ifall det funkar. Om inget funkar så prova att ominstallera hela mjukvaran.

Medlem

Jag kan ändra genom att dra på mätaren men inte skriva in manuellt.

Medlem

Är det någon som vet hur man ställer in 800 dpi?

Medlem
Medlem
1
Skriv svar