Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
När jag går runt på FZ kommer denna "inloggning" upp lite nu och då, det verkar endast hända på FZ och ingen annanstans. Finns det någon vettig förklaring? Adressen är alltså inte "fz.se" utan något helt annat, adressen är "fyllo.net"...? Någon gammal sida senast uppdaterad... 2007?
Inloggningen:

Edit - Det händer visst varje gång jag går in på min blogg och/eller Walter_iegos blogg.
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884
Testat rensat cookies om det är något sådant kanske? Den där har jag aldrig sett innan.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
Jag har inget minne av att jag varit inne på "fyllo.net". Inte har nog inte ens sett någon reklam av det. Men jag ska testa rensa kakor och cache nu då.
Edit - Cookies och allt rensade, ingen skillnad. Blir samma sak fortfarande.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205
Detta händer mig också när jag besöker deras bloggar. (Firefox)
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398
När började festligheten uppkomma då?
Edit: Vafan, nu händer det för mig också?
Edit 2: Det uppkommer på Sikens och Walters bloggar. Kör också Firefox.
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884
Okej, nu är det samma för mig med, jag har skickat buggrapport på det hela. Får hoppas det löser sig snart.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-1921
Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.
Titel Nykomling
Registrerad 2012-08-24
Inlägg 6
Siken skrev:
Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis:
http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-1921
Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.
wtf?! är det jag som får de där skiten att ploppa upp? undrade också varför det kom :S
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
Om du slutar länka till dendär bilden ska det ju gå bra, om du nu är medveten om att du länkar en bild i varje inlägg.
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884
Precis, den bilden länkas "dolt" i varje inlägg, och det är inte en signatur eller annat. Har du virus som skapar det eller vad är det?
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470
Siken skrev:
Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis:
Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...
Titel Nykomling
Registrerad 2012-08-24
Inlägg 6
måste vara något virus :S länkar ingen bild...
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884
Om du redigerar ditt inlägg eller citerar det så ser du koden. Genomsök din dator tämligen omedelbart skulle jag säga.
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205
Japp. får fram det i denna tråd också
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398
Bilden är inte dold. Ni kan faktiskt se den, ett tunt vitt sträck under varje post han gör. Verkar bara misstänkt att han reggade sig igår. Dräm bannhammaren i skallen på honom.
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916
Jag håller med redruM, dräp honom!
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 375
pankar skrev:
Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398
Carl Johansson-Sundelius skrev:
pankar skrev:
Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.
Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546
walter_iego skrev:
Siken skrev:
Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...
Nej, det var inte fel. Jag hade kunnat länka till mitt blogginlägg också, men det valde jag inte att göra.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470
redruM skrev:
pankar skrev:
Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.
"I saw the line"...
Ja, lite mysko är det nog.
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046
Nu när vi ändå är igång med sånt här (det här är mer riktat mot FZ-Crewet), har ni märkt att det är jävligt många spammers som reklamerar i varje nyhet? Det är typ nå slags "bot" som spammar sönder en gång per nyhet med reklam till en sida? Dem heter typ sdsfhjadgff, gfdjgjsfdah... osv osv
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 375
Får hålla koll på gynnaren.
Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470
Jag har mina misstankar vem det är, men är helt säker på att det är en Decepticon
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046
Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.
Jaha, tackar för svar iaf!
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853
Haha, vilket slit för lite reklam. Reportmode: Activated!
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-06
Inlägg 1 179
detta händer inte på IE9, men om detta stämmer så anser jag att bann-hammaren ska klyva skallar.
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916
Finns det folk som använder ie fortfarande? x(
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853
raefzm88 skrev:
Dagligen!
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916
73mpl4R skrev:
raefzm88 skrev:
Dagligen!
oh my god ._.
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853
raefzm88 skrev:
73mpl4R skrev:
raefzm88 skrev:
Dagligen!
oh my god ._.
Och det är för att jag har en del applikationer som kräver ActiveX. IE har dock bra certifikathantering.