FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Siken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546

När jag går runt på FZ kommer denna "inloggning" upp lite nu och då, det verkar endast hända på FZ och ingen annanstans. Finns det någon vettig förklaring? Adressen är alltså inte "fz.se" utan något helt annat, adressen är "fyllo.net"...? Någon gammal sida senast uppdaterad... 2007?

Inloggningen:
Bild

Edit - Det händer visst varje gång jag går in på min blogg och/eller Walter_iegos blogg.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884

Testat rensat cookies om det är något sådant kanske? Den där har jag aldrig sett innan.

Siken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546

Jag har inget minne av att jag varit inne på "fyllo.net". Inte har nog inte ens sett någon reklam av det. Men jag ska testa rensa kakor och cache nu då.

Edit - Cookies och allt rensade, ingen skillnad. Blir samma sak fortfarande.

Räven
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205

Detta händer mig också när jag besöker deras bloggar. (Firefox)

redruM
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398

När började festligheten uppkomma då?

Edit: Vafan, nu händer det för mig också?

Edit 2: Det uppkommer på Sikens och Walters bloggar. Kör också Firefox.

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884

Okej, nu är det samma för mig med, jag har skickat buggrapport på det hela. Får hoppas det löser sig snart.

Siken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546

Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-1921

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

pankar
Titel Nykomling
Registrerad 2012-08-24
Inlägg 6

Siken skrev:
Jag har funnit problemet. Medlemmen "Pankar" har en bild i slutet av sina inlägg. Citera hans inlägg i denna tråd exempelvis: http://www.fz.se/bloggar/iegocentric/20120824/matine-the-kid-1921

Då ser ni det, det är en länk till en bild på "fyllo.net". Vågar inte gå in på bildlänken. Så i varje inlägg han skriver och har bilden dyker denna ruta upp av någon konstig anledning.

wtf?! är det jag som får de där skiten att ploppa upp? undrade också varför det kom :S

Siken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546

Om du slutar länka till dendär bilden ska det ju gå bra, om du nu är medveten om att du länkar en bild i varje inlägg. :)

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884

Precis, den bilden länkas "dolt" i varje inlägg, och det är inte en signatur eller annat. Har du virus som skapar det eller vad är det?

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470

Siken skrev:

Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...

pankar
Titel Nykomling
Registrerad 2012-08-24
Inlägg 6

måste vara något virus :S länkar ingen bild...

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 884

Om du redigerar ditt inlägg eller citerar det så ser du koden. Genomsök din dator tämligen omedelbart skulle jag säga.

Räven
Titel Hemmavan
Registrerad 2011-04-17
Inlägg 205

Japp. får fram det i denna tråd också

redruM
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398

Bilden är inte dold. Ni kan faktiskt se den, ett tunt vitt sträck under varje post han gör. Verkar bara misstänkt att han reggade sig igår. Dräm bannhammaren i skallen på honom.

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Jag håller med redruM, dräp honom!

Carl Johansson-Sundelius
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 375

pankar skrev:

Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.

redruM
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 398

Carl Johansson-Sundelius skrev:
pankar skrev:

Som du märkt länkas en bild i varje inlägg du skriver, och eftersom du inte verkar vara medveten om detta måste jag tyvärr stänga av ditt konto ett par dagar för att slippa vidare strul. Gör en viruskoll på datorn och välkommen tillbaka om 7 dagar.

Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.

Siken
Titel Storröjare
Registrerad 2008-01-05
Inlägg 3 546

walter_iego skrev:
Siken skrev:

Du råkade länka till mitt blogginlägg om Charlie Chaplins "The Kid", det var nog lite fel...

Nej, det var inte fel. Jag hade kunnat länka till mitt blogginlägg också, men det valde jag inte att göra. ;)

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470

redruM skrev:
pankar skrev:

Han verkar vara medveten om det. Nyreggad, skriver i trådar och bloggar som läses av många människor. Så fort Wildthing ändrade hans första inlägg i den här tråden och tog bort bilden så gjorde han en ny post som han vägrade redigera. När jag skrev att man kunde se bilden, ett tunt vitt streck, då ändrades helt plötsligt bilden till en liten prick istället.

"I saw the line"... ;)

Ja, lite mysko är det nog.

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

Nu när vi ändå är igång med sånt här (det här är mer riktat mot FZ-Crewet), har ni märkt att det är jävligt många spammers som reklamerar i varje nyhet? Det är typ nå slags "bot" som spammar sönder en gång per nyhet med reklam till en sida? Dem heter typ sdsfhjadgff, gfdjgjsfdah... osv osv :|

Carl Johansson-Sundelius
Titel Redaktör
Registrerad 2001-12-04
Inlägg 6 375

Får hålla koll på gynnaren.

Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.

walter_iego
Titel Rikskändis
Registrerad 2010-02-04
Inlägg 11 470

Jag har mina misstankar vem det är, men är helt säker på att det är en Decepticon ;)

LoyalCrystalean
Titel Veteran
Registrerad 2011-01-29
Inlägg 1 046

Angående spammet så är vi medvetna om det. Tyvärr verkar det inte vara någon bot utan någon som registrerar konron manuellt. Anmäl så städar vi.

Jaha, tackar för svar iaf! :)

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853

Haha, vilket slit för lite reklam. Reportmode: Activated!

flamgorilla
Titel Veteran
Registrerad 2009-01-06
Inlägg 1 179

detta händer inte på IE9, men om detta stämmer så anser jag att bann-hammaren ska klyva skallar.

Bild

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

Finns det folk som använder ie fortfarande? x(

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853

raefzm88 skrev:

Dagligen!

raefzm88
Titel Storröjare
Registrerad 2010-05-12
Inlägg 2 916

73mpl4R skrev:
raefzm88 skrev:

Dagligen!

oh my god ._.

73mpl4R
Titel Kändis
Registrerad 2007-06-12
Inlägg 7 853

raefzm88 skrev:
73mpl4R skrev:
raefzm88 skrev:

Dagligen!

oh my god ._.

Och det är för att jag har en del applikationer som kräver ActiveX. IE har dock bra certifikathantering.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 433 medlemmar online. 59 foruminlägg har postats idag.

FZ