Vi som ska köpa Windows 7

Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av T@wo:

Windows 7 Ultimate 64bit är väll mer exakt:
http://www.webhallen.com/prod.php?id=102685

och det är bara OEM-varianten:)

Vad spelar det för roll?

Spelar väl ingen roll, men bara så du vet. Är det inte begränsad boot på OEM?

Vad menar du med "begränsad boot"?

Jag menade om det inte är begränsade installationsförsök på OEM, man har väl bara ett installationstillfälle på sig? Jag kan mycket väl ha fel:)

Du kan installera det fler gånger men bara på en dator.

Så vad är skillnaden från Retail?

Tror att det är så att om du köper "OEM" så får du endast installera det på en dator eftersom operativsystemet hör till den. Enligt lag är det så. Men om du köper "Retail" så får du installera det på fler datorer dock inte samtidigt.

Låter vettigt:) Då kanske det vore mer värt att köpa OEM. Men hur är det med hårdvarubyten, spelar det nån roll?

Enligt lag så får du inte installera operativsystemet på någon annan dator eller om du köper ett nytt moderkort.

Då sög det. Retail for me:)

Du vet att du beställde en OEM nu istället för Retail?? om du tog den för 1275:-


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

För övrigt så säljs Windows 7 Professional för 1095kr på [www.mecenat.se] för dig som är student!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Angående de där OEM versionen eller vad det hette:

Även om man inte ska uppgradera datorn kan ju tex moderkortet gå sönder = man köpt ett windows för 1000 spänn som man inte kan lägga in igen

Blir nog ett home premium för mig (enligt PC gamers resention) jag har xp och vill ha en uppfräshning

Edit: 73mpl4R berätta om det funkade bra o beställa från sidan.. verkade ju inte allt för skum

Det verkar lovande! har inte fått varan än, men beställningen har gått smidigt. Precis som webhallen eller komplett, så jag hoppas på det bästa.:)

Medlem

signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tack Notumforce:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Angående de där OEM versionen eller vad det hette:

Även om man inte ska uppgradera datorn kan ju tex moderkortet gå sönder = man köpt ett windows för 1000 spänn som man inte kan lägga in igen

Blir nog ett home premium för mig (enligt PC gamers resention) jag har xp och vill ha en uppfräshning

Edit: 73mpl4R berätta om det funkade bra o beställa från sidan.. verkade ju inte allt för skum

Det verkar lovande! har inte fått varan än, men beställningen har gått smidigt. Precis som webhallen eller komplett, så jag hoppas på det bästa.:)

Blev lurad av butiken och prisjakt. Det är en OEM-licens. Så nu har jag köpt den dyraste OEM-licensen av Windows 7 som finns. Mycket pengar i havet. Nu har jag Windows 7 iaf. Hurra.:(

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Du vet att du beställde en OEM nu istället för Retail?? om du tog den för 1275:-

Det var det jag var rädd för..:( samma sak om man kollar på cdon eller nåt, VÄLDIG dålig info om man inte är insatt...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ja, dom ändrade det till OEM efter min beställning:P

Knickedicker


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Lutar åt professional med tanke på "xp mode".. Men jag ska vänta ett halvår tills inköpet blir.. Lite osäker

Skrivet av Plastankan:

Lutar åt professional med tanke på "xp mode".. Men jag ska vänta ett halvår tills inköpet blir.. Lite osäker

xp mode behövs ifall nåt inte funkar i 7 va?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Är det någon som vet om man kommer kunna köpa W7 på download i Sverige...?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Är det någon som vet om man kommer kunna köpa W7 på download i Sverige...?

Det kommer garanterat att finnas en variant för download. Det fanns för Vista i alla fall.


signatur
Medlem

Så när kommer den upp då? Jag vill ju ha nu!


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag vill spela både nya och äldre spel.

1. behövs XP-läge då?

2. vilken är den rätta versionen att köpa?

73mpl4R

OEM säljs ju till "nya" datorer MEN "NY" karakteriseras som minst en av Moderkort/hårddisk. Så jag ser inte några problem här men jag är tyvärr inte helt säker men...

Det lät konstigt att du fick köpa oem löst...

/Jaws


signatur

gammal gejmer som spelat det mesta - been there, seen that and done that

Medlem

Tänkte låna tråden lite och ställa en kort fråga:)

Tänkte installera Windows 7 Ultimate, vad ska man köra på, 32 eller 64 bitars versionen?

Min specc ser ut såhär:
Nvidia GeForce 8800 gt 512 mb (Leadteach)
Intel Quadproccesor Q6600 2.40
4 Gig ram -
Vista 32 bittars versionen

Medlem

64-bits hanterar ju större mängder minne bättre, och då du har 4gb kanske du skulle tjäna på det... Jag är dock ingen expert, men det är min tanke.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Jaws:

Jag vill spela både nya och äldre spel.

1. behövs XP-läge då?

2. vilken är den rätta versionen att köpa?

73mpl4R

OEM säljs ju till "nya" datorer MEN "NY" karakteriseras som minst en av Moderkort/hårddisk. Så jag ser inte några problem här men jag är tyvärr inte helt säker men...

Det lät konstigt att du fick köpa oem löst...

/Jaws

Ja, det tyckte jag med. Men det går tydligen att köpa löst. Dom har nog inte så stor koll heller, dock löste det sig med beställningen, och efter mycket om och men blev den annulerad. Så jag köpte av b-ray.se istället, och allt funkar skitbra:)

Medlem
Skrivet av stickan_92:

Tänkte låna tråden lite och ställa en kort fråga:)

Tänkte installera Windows 7 Ultimate, vad ska man köra på, 32 eller 64 bitars versionen?

Min specc ser ut såhär:
Nvidia GeForce 8800 gt 512 mb (Leadteach)
Intel Quadproccesor Q6600 2.40
4 Gig ram -
Vista 32 bittars versionen

med 64-bit utnyttjar du 100% av din ram. Men kolla först upp om alla program du använder stödjer 64-bit. Jag hade nog valt 64-bit, det kommer att löna sig i längden även om allt inte är fullt optimerat just idag:)

men största fördelen är väll att din proccessor är gjord för 64 - bit


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Ok, då kör jag på det

123
Skriv svar