Win7 går ej ur sleepmode

Medlem
Win7 går ej ur sleepmode

Min dator dör efter att Win7 har gått i sleepmode.
Hade datorn igång i natt, och när jag kommer dit i morse så är allt svart.
Jag trycker på tangentbordet och musen, inget händer. Trycker på strömknappen, han börjar dra igång fläktar men HDD-lampan blinkar inte.
Skärmen är helt svart, den står bara och bläddrar mellan HDMI, DVI och VGA.

Stängde av datorn helt och startade den igen men blir samma som innan.
Drog ur strömsladden och stoppade tillbaka den och testade, men samma sak.

Medlem

Den har somnat för evigt.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem

Nä, men om den är helt död kan du prova att dra ur batteriet ur moderkortet och sätta tillbaka det igen.


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Achronos:

Nä, men om den är helt död kan du prova att dra ur batteriet ur moderkortet och sätta tillbaka det igen.

This. *filler*

Medlem

Hur gammal är datorn? Kan du inte starta den alls nu?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Ett misstag många gör är att använda sleepmode, ibland "kickar" det inte in utan hänger sig, sedan åker folk på semester, och när de kommer hem osar datorn kattmat och ser ut som förvälld pizza...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Ett misstag många gör är att använda sleepmode, ibland "kickar" det inte in utan hänger sig, sedan åker folk på semester, och när de kommer hem osar datorn kattmat och ser ut som förvälld pizza...

Haha! Hände min kompis xD Han åkte iväg 2 veckor till sin mamma bara för hans pappa skulle resa iväg.. ojaa... ni kan bara gissa vad som hände datorn xD


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

1
Skriv svar