"Windows Gaming Edition" ?

Medlem
"Windows Gaming Edition" ?

Vore det inte väldigt lönsamt för Microsoft att släppa ett Windows som är just dedikerat till gaming? ta bort allt onödigt skit som bara ligger och stör i bakgrunden.

Kom i tanke med detta eftersom Valve släpper Steam OS.

Har hört ett väldigt lurigt rykte att det har talas om ett Windows Basic som tar bort allt onödigt och bara låter dig ha grunden i operativsystemet.

dela med er, reflektera, diskutera, m.m

Medlem

Microsoft gör ju Xbox. Deras system som är till för gaming. Varför ska dom då sätta ihop ett helt nytt team för att konkurera ut sig själv?

Sen så finns det inte mycket att ta bort. Då alla tjänster i windows bara ligger och idlar tills man startar dom.

Medlem

Vad exakt är det du vill bli av med som inte går att avinstallera eller stänga av?

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

Skrivet av Athaleos:
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

Dom hade en sådan kampanj ett par månader precis i starten. Egentligen var det ännu billgare, men jag valde att beställa på skiva och fick en snygg liten box från Irland med måde x86-version och x64-version.

Köpte licens till två datorer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

I början så såldes 8:an för 150kr till alla som nyligen köpt en Win7-dator. Resterande kunde uppgradera för runt 350kr om jag minns rätt.

Medlem

Det måste vara en knepig balansgång Microsoft går när det gäller att ej konkurrera för mycket med sig själv.Jag menar de kan ju inte tillåta att ge pc-användarna för mycket kräm i håret samtidigt som de inte kan ge allt gullegull till deras Xbax :\

Inaktiv
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

I början så såldes 8:an för 150kr till alla som nyligen köpt en Win7-dator. Resterande kunde uppgradera för runt 350kr om jag minns rätt.

270 kr betalade jag nog tror jag vid kampanjen där. Billigt iaf

Medlem
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

Jag fick mitt för 170 kr.

Det är ungefär som alla som gnäller på att nya spel kostar 600.. Ja, skyll er själva om ni köper direkt från Origin eller Steam.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Athaleos:
Skrivet av walter_iego:

W8 kostade drygt 150:- vid lansering, det är billigt och bra och så kan man använda OS:et till allting.

Var köpte du W8 för 150:-? Låter sanslöst billigt, jag fick mitt gratis via universitetet.

I början så såldes 8:an för 150kr till alla som nyligen köpt en Win7-dator. Resterande kunde uppgradera för runt 350kr om jag minns rätt.

270 kr betalade jag nog tror jag vid kampanjen där. Billigt iaf

Så billigt kanske det var till och med

Medlem

Ja, det ryktas om att Windows 9 kommer att få en version som är mer basic, och gratis dessutom. Det är lite för lösa rykten för att börja spekulera i nu, men jag tycker att det hade varit ett bra drag av Microsoft att göra sitt operativsystem lite mer flexibelt och modulbaserat. Exempelvis att du skulle kunna avinstallera det grafiska gränssnittet som man kan på de nyare versionerna av Windows Server. Detta för at få mindre saker som suger åt sig prestanda från hårdvaran.

I dagsläget är hårdvara ganska billigt (med våra löner) och lättillgängligt för oss i Sverige, så nuvarande versioner funkar ju bäst i dagsläget att spela på. I framtiden, med DX12 och/eller med andra API:er får vi förhoppningsvis en bättre konkurrens och prestanda i språken som används för att programmera spel med också, så att hårdvaran får mindre betydelse. Ännu hellre, så sker utvecklingen lika bra åt båda håll.

Troligtvis, så kommer Microsoft att fortsätta på samma spår som de gör idag, med mer homogena upplevelser på sina enheter, vilket inte behöver vara en nackdel. Bara de inte glömmer bort oss som gillar att bygga sina egna datorer och spela på dem.

Så, dedikerat till gaming? Njae. Mer flexibelt och lättare? Ja!

1
Skriv svar