är pokemon go helt kört?

Medlem
är pokemon go helt kört?

hej! i denna tråd tänkte jag vi kunde berätta vad vi tror kommer hända härnäst med pokemon go. jag tror det är kört nu det blir sämre väder folk går till skolan/jobbet och det blir bara fler och fler som slutar jag själv tröttna för ett rejält tag sen! det är ju så långtråkigt roligt en eller två veckor typ. men vad tror ni? kommer dom komma med massa uppdates och göra så folk fortsätter? berätta!

Skägg.
10 Chambers

Fortfarande mycket folk i parkerna, särskilt på eftermiddagarna i pausen mellan skola och middag.


signatur
Medlem

Jag tröttnade inte på själva spelet och jag kan i princip komma över det faktum att det inte finns några Pokéstop utanför städerna. Vad som fick mig att stänga ned spelet var den konstant försämrade fångstration, där det blev regel snarare än undantag att alla Pokémon bröt sig ut flera gånger innan fångst. Väldigt tydligt designat för att folk inte köpte Pokébollar i tillräckligt hög utsträckning.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Jag tröttnade inte på själva spelet och jag kan i princip komma över det faktum att det inte finns några Pokéstop utanför städerna. Vad som fick mig att stänga ned spelet var den konstant försämrade fångstration, där det blev regel snarare än undantag att alla Pokémon bröt sig ut flera gånger innan fångst. Väldigt tydligt designat för att folk inte köpte Pokébollar i tillräckligt hög utsträckning.

Detta var en av anledningarna till att jag tröttnade med, det var väldigt uppenbart när patchen som gjorde det svårare kom ut, helt plötsligt tog det 10 pokeballs att fånga väldigt lätta pokemons, sen att de sa att det var en bugg kändes som rena lögnen för att dölja att de försökte få folk att köpa fler pokeballs...

Sedan kändes det som att det fanns så mycket små saker som de kunde ändra och göra bättre men deras prioriteringar verkar ligga på andra ställen.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fortfarande mycket folk i parkerna, särskilt på eftermiddagarna i pausen mellan skola och middag.

Sant men hur länge tror du det kommer att hålla.. Inte länge tror jag.

Medlem

Det känns som många fler bottar. Säljs även levlade konton hejvilt. Tycker dom borde börja vifta med bannhammaren lite hårdare, för som det ser ut nu så är det ganska tråkigt. Är fortfarande Ingress som gäller tycker jag personligen.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Det känns som många fler bottar. Säljs även levlade konton hejvilt. Tycker dom borde börja vifta med bannhammaren lite hårdare, för som det ser ut nu så är det ganska tråkigt. Är fortfarande Ingress som gäller tycker jag personligen.

Ja, jag var med om en skitskum grej för någon dag sedan. Jag och en kompis höll på battla ett gym (vi var olika lag så vi turades om att ta över och förlora). Helt plötsligt när gymmet var neutralt så hoppade någon annan in och tog gymmet. Inga bilar i närheten, inga ställen där man kunde gömma sig. Helt öppen plan klockan 3 på natten. Mycket skumt.

Medlem
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Pooslice:

Det känns som många fler bottar. Säljs även levlade konton hejvilt. Tycker dom borde börja vifta med bannhammaren lite hårdare, för som det ser ut nu så är det ganska tråkigt. Är fortfarande Ingress som gäller tycker jag personligen.

Ja, jag var med om en skitskum grej för någon dag sedan. Jag och en kompis höll på battla ett gym (vi var olika lag så vi turades om att ta över och förlora). Helt plötsligt när gymmet var neutralt så hoppade någon annan in och tog gymmet. Inga bilar i närheten, inga ställen där man kunde gömma sig. Helt öppen plan klockan 3 på natten. Mycket skumt.

GPS spoofing är ett stort problem som fick mig att sluta spela helt å hållet. Finns en kyrka utanför där jag bor, rätt långt bort från ingenstans å mitt emellan två städer. Den kyrkan är ett gym samt att det finns ett flertal pokestops runtom den. Det gymmet byter hand lite nu och då. Även när det inte är folk där. Såg den byta hand fyra gånger medans jag stod bredvid den helt ensam.

Medlem
Skrivet av Bunisher:
Skrivet av Voorhees:
Skrivet av Pooslice:

Det känns som många fler bottar. Säljs även levlade konton hejvilt. Tycker dom borde börja vifta med bannhammaren lite hårdare, för som det ser ut nu så är det ganska tråkigt. Är fortfarande Ingress som gäller tycker jag personligen.

Ja, jag var med om en skitskum grej för någon dag sedan. Jag och en kompis höll på battla ett gym (vi var olika lag så vi turades om att ta över och förlora). Helt plötsligt när gymmet var neutralt så hoppade någon annan in och tog gymmet. Inga bilar i närheten, inga ställen där man kunde gömma sig. Helt öppen plan klockan 3 på natten. Mycket skumt.

GPS spoofing är ett stort problem som fick mig att sluta spela helt å hållet. Finns en kyrka utanför där jag bor, rätt långt bort från ingenstans å mitt emellan två städer. Den kyrkan är ett gym samt att det finns ett flertal pokestops runtom den. Det gymmet byter hand lite nu och då. Även när det inte är folk där. Såg den byta hand fyra gånger medans jag stod bredvid den helt ensam.

Bots som GPS spoofar ja. Man kan göra det manuellt med, men kräver mycket arbete. Konton bottas upp i level sen säljs dom. Tyvärr.

Jag testade ett par dagar och tröttnade precis som alla andra. Det finns något inom mig som inte gillar spel som spelas av alla. Jag vet inte varför det är så; sedan gör det inte saken bättre att det tog massor av tid i anspråk.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

jag ser då inga lvl 30+ spelare som droppar dragonite 3000cp som var mycket vanligt för ett par veckor sen och dom som fuskar lär bli bannade förr eller senare.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag ser då inga lvl 30+ spelare som droppar dragonite 3000cp som var mycket vanligt för ett par veckor sen och dom som fuskar lär bli bannade förr eller senare.

Tveksamt. Se hur alla jävla ryssar har sabbat GTA V med sina pengahack. Ingenting kostar ju under en mille nuförtiden eftersom alla springar runt med konto som skulle få Bill Gates att bli grön av avund. Det har gjort det i princip omöjligt att spela ärligt (vilket jag gör) om man nu inte vill plöja ner ett par tusen riktiga riksdaler i Sharkcards.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar