Medlem
Door Kickers

Någon som testat Door Kickers till Android?
Tänkte nog köpa det till min Nexus 7 2013

Just nu på rea för den som är intresserad, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.khg.doorkic...

Medlem

Trodde det bara fanns på Steam

Skägg.
10 Chambers

Testade det snabbt på en LG G4, går nog att lira fastän det kändes lite slött och oresponsivt. Har en sådan Nexus-platta och tänkte testa i helgen.


signatur
Medlem

Hädelse att spela detta på annat än PC !

Har runt 40 timmare på spelet och kan rekommendera det om man gillar gengren (kan tipsa om Breach & Clear också).
Door Kickers har det där "bara en bana till" känslan och att vilja klara av det utan förluster.

Jag har svårt att se hur det skulle fungera bra att köra på liten skärm, speciellt i "lone wolf" läget då man ska klara banan med en gubbe.
Att styra gubben i realtid och ha ett finger/hand i vägen ser jag som ett störande hinder när det är en fördel att se kartan obehindrat.
Men jag spelar inte på Android så berätta gärna hur det fungerar med dom förutsättningarna.

Ska jag säga något minus om spelet så är det för mycket grinda för att "köpa" nya vapen.
Dom hade även kunnat bundit ihop kampanjerna med en story, hade inte behövts så avancerat.
Lite tecknade slides mellan kartorna (typ som Deadlight) hade varit ett lyft.

Ett plus är att utvecklaren kommer med nya uppdateringar, kom några nya kartor och ett par nya vapen för en månad sedan.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Testade det snabbt på en LG G4, går nog att lira fastän det kändes lite slött och oresponsivt. Har en sådan Nexus-platta och tänkte testa i helgen.

Blev det något test?

Medlem
Skrivet av Decado:

Hädelse att spela detta på annat än PC !

Har runt 40 timmare på spelet och kan rekommendera det om man gillar gengren (kan tipsa om Breach & Clear också).
Door Kickers har det där "bara en bana till" känslan och att vilja klara av det utan förluster.

Jag har svårt att se hur det skulle fungera bra att köra på liten skärm, speciellt i "lone wolf" läget då man ska klara banan med en gubbe.
Att styra gubben i realtid och ha ett finger/hand i vägen ser jag som ett störande hinder när det är en fördel att se kartan obehindrat.
Men jag spelar inte på Android så berätta gärna hur det fungerar med dom förutsättningarna.

Ska jag säga något minus om spelet så är det för mycket grinda för att "köpa" nya vapen.
Dom hade även kunnat bundit ihop kampanjerna med en story, hade inte behövts så avancerat.
Lite tecknade slides mellan kartorna (typ som Deadlight) hade varit ett lyft.

Ett plus är att utvecklaren kommer med nya uppdateringar, kom några nya kartor och ett par nya vapen för en månad sedan.

Breach and Clear har jag, eh, "klarat"(?) men tack för tipset
Vad jag finns det inget direkt slut i det spelet men klarat alla banor som ingår.

Medlem

För er som funderar på att köpa spelet, för 4$ får man just nu spelet till både PC och Android via utvecklarens hemsida.
http://inthekillhouse.com/buy/

Grymt att man kan kopiera sparfiler mellan PC och Android
http://inthekillhouse.com/forum/viewtopic.php?t=1646#p8891

Medlem

Nu har jag testat lite på plattan och PC, klart trevligare upplevelse på PC men fullt spelbart på plattan.
Spelade mission 1, 6 och 7 på plattan och de mellan på PC.

1
Skriv svar