Jatris = Yatzy + Tetris (iOS, Android)

Medlem
Jatris = Yatzy + Tetris (iOS, Android)

Lyckades skrapa ihop lite tid så att jag kunde slutföra ett litet projekt jag hållt på med. Yatriz är en kombination mellan Yatzy och Tetris.

Hoppas ni gillar det

Länk till Google Play Store
Länk till Appstore

Medlem

Ser roligt ut men har nyligen bytt telefon från android till apple Har du tänk o slänga ut den på apple store

Medlem

Yes, det är gjort i Unity3D, så möjligheten finns!

Bara det att det kostar så mkt mer att lägga upp på appstore. Det är en engångsavgift på google play (20$ lr ngt sådant) mot 99$ i årsavgift på appstore Men kommer nog fixa det inom några veckor eller så

Medlem

Väldigt snygg design, passar Android Lollipop väldigt väl!
Får ta och prova det sedan.

Ganska kul idé måste jag säga. Jag tar nog och laddar ner och testar det.

Medlem

Tack så mycket! Sen om ni har tid så skulle jag verkligen uppskatta om ni bara kunde ge det en rating som ni tycker det förtjänar också

Medlem

Måste nog byta namn också. Det associeras för lätt med yatzy enligt google. Så blir nog Jatris det får heta..

Medlem

Kontrollerna var inget vidare alls, verkar vara fördröjningar och för stora rörelser som behövs som i sin tur stör spelglädjen.
Integreringen med Google+ och övervakningen var också irriterande att behöva klicka bort hela tiden.
Grundidén är det dock inget fel på om det kompletteras med lite diskret bitmusik och ljudeffekter i bakgrunden.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kontrollerna var inget vidare alls, verkar vara fördröjningar och för stora rörelser som behövs som i sin tur stör spelglädjen.
Integreringen med Google+ och övervakningen var också irriterande att behöva klicka bort hela tiden.
Grundidén är det dock inget fel på om det kompletteras med lite diskret bitmusik och ljudeffekter i bakgrunden.

Ok! Tack för feedbacken.

1. Ska jobba bort att Google+ rutan dyker upp om man inte vill det. Den används alltså för att highscore:n ska registreras och de permissions den efterfrågar är inget man ställer in själv, utan krävs för att Googles-Play-stöd ska fungera.

2. Hur mkt fördröjning är det skulle du uppskatta? Vad har du för telefon? Undertiden kommer jag göra rörelsen som krävs för swipe mindre:)

Medlem
Skrivet av Chris1337:
Skrivet av skogsvilden:

Kontrollerna var inget vidare alls, verkar vara fördröjningar och för stora rörelser som behövs som i sin tur stör spelglädjen.
Integreringen med Google+ och övervakningen var också irriterande att behöva klicka bort hela tiden.
Grundidén är det dock inget fel på om det kompletteras med lite diskret bitmusik och ljudeffekter i bakgrunden.

Ok! Tack för feedbacken.

1. Ska jobba bort att Google+ rutan dyker upp om man inte vill det. Den används alltså för att highscore:n ska registreras och de permissions den efterfrågar är inget man ställer in själv, utan krävs för att Googles-Play-stöd ska fungera.

2. Hur mkt fördröjning är det skulle du uppskatta? Vad har du för telefon? Undertiden kommer jag göra rörelsen som krävs för swipe mindre:)

Kanske 200ms fördröjning, en Note 4 så hårdvaran räcker till..

Medlem
Skrivet av skogsvilden:
Skrivet av Chris1337:
Skrivet av skogsvilden:

Kontrollerna var inget vidare alls, verkar vara fördröjningar och för stora rörelser som behövs som i sin tur stör spelglädjen.
Integreringen med Google+ och övervakningen var också irriterande att behöva klicka bort hela tiden.
Grundidén är det dock inget fel på om det kompletteras med lite diskret bitmusik och ljudeffekter i bakgrunden.

Ok! Tack för feedbacken.

1. Ska jobba bort att Google+ rutan dyker upp om man inte vill det. Den används alltså för att highscore:n ska registreras och de permissions den efterfrågar är inget man ställer in själv, utan krävs för att Googles-Play-stöd ska fungera.

2. Hur mkt fördröjning är det skulle du uppskatta? Vad har du för telefon? Undertiden kommer jag göra rörelsen som krävs för swipe mindre:)

Kanske 200ms fördröjning, en Note 4 så hårdvaran räcker till..

La precis upp en uppdatering som gör så att Google Play-rutan inte dyker upp vid nästa start om man avböjt från att logga in vid ett tidigare skede. Hittade en bugg som potentiellt kan ha slöat ner spelet hos dig som jag också rättat till.

En sak bara, angående swipeningen, så sker alltså förflyttningen inte förrens man fullgjort hela swipen åt någon riktning. Det är inte så att du tolkar det som en fördröjning då?

Jag upplevde ingen fördröjning på min Oneplus One. Jag tyckte spelet flöt på väldigt bra och jag hade inte direkt några problem med kontrollerna. Något du kan fundera på att lägga till skulle kunna vara att göra så att instruktionerna visas automatiskt första gången du startar spelet. Det kanske bara var jag som inte tänkte, men jag insåg inte att man kunde swipe:a uppåt för att vrida på blocken. Eller så kanske detta redan finns, och jag bara klickade bort det innan jag hann läsa det.

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:

Jag upplevde ingen fördröjning på min Oneplus One. Jag tyckte spelet flöt på väldigt bra och jag hade inte direkt några problem med kontrollerna. Något du kan fundera på att lägga till skulle kunna vara att göra så att instruktionerna visas automatiskt första gången du startar spelet. Det kanske bara var jag som inte tänkte, men jag insåg inte att man kunde swipe:a uppåt för att vrida på blocken. Eller så kanske detta redan finns, och jag bara klickade bort det innan jag hann läsa det.

Låter vettigt. Ska lägga in så att instruktionerna dyker upp första gången man testar. Fixar detta ikv eller imorgon

Ett annat förslag som jag kom på vore att fixa så att reklamen läggs längst upp på skärmen istället för längst ner. Det händer nämligen ibland att jag råkar trycka på reklamen av misstag, vilket kan bli lite irriterande när man sitter och lirar.

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:

Ett annat förslag som jag kom på vore att fixa så att reklamen läggs längst upp på skärmen istället för längst ner. Det händer nämligen ibland att jag råkar trycka på reklamen av misstag, vilket kan bli lite irriterande när man sitter och lirar.

Så att den typ ligger under den röda poängraden? Ska testa o se hur det ser ut.

Btw så la jag upp en uppdatering igår kväll som gör så att instruktionerna dyker upp första gången:)

Medlem

Förresten @Toffelfabriken. Är det du som är "Lime1998"?

Skrivet av Chris1337:

Förresten @Toffelfabriken. Är det du som är "Lime1998"?

Det skulle det mycket väl kunna vara

Medlem
Skrivet av Toffelfabriken:
Skrivet av Chris1337:

Förresten @Toffelfabriken. Är det du som är "Lime1998"?

Det skulle det mycket väl kunna vara

haha, Sixten blev inte jätteglad när du dubblade hans score typ

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Kontrollerna var inget vidare alls, verkar vara fördröjningar och för stora rörelser som behövs som i sin tur stör spelglädjen.
Integreringen med Google+ och övervakningen var också irriterande att behöva klicka bort hela tiden.
Grundidén är det dock inget fel på om det kompletteras med lite diskret bitmusik och ljudeffekter i bakgrunden.

Har lagt till lit chiptunemusik samt ljudeffekter på din begäran. Har även lagt till 2-par som en möjlig kombination och justerat svårighetsgraden lite.

Medlem
Skrivet av Holmann:

Ser roligt ut men har nyligen bytt telefon från android till apple Har du tänk o slänga ut den på apple store

Gick precis igenom appstores review process, så den finns att hämta på appstore nu. Har testar lite på en iphone och tycker att det laggar lite mer på iPhone av ngn anledning, men det är spelbart iaf:)

1
Skriv svar