är nintendo switch värt att förhansboka?

Medlem
är nintendo switch värt att förhansboka?

hej! jag funderar över om det är värt att förhandsboka Nintendo switch. det ser ju väldigt bra ut och det nya zelda samt mario spelen som kommer ser ju lovande ut.... själva grejen att man kan switcha ser ju också fint ut... men är det verkligen värt 3700? ganska saftigt... tror ni det är värt pengarna? tack på förhand!

Medlem

Tycker personligen 3700kr är ett oerhört bra pris för denna konsol. Om man jämför med PS4 eller XBONE some kosta kring 4k när de kom ut så tycker jag switch är mer värt. Samt att switch är 2 konsoller i en. Jag menar en ps4 plus ett psp eller annan handhållen konsol går ju idag på sisådär 5-7k sedan ingår ju kostnaderna för spel osv... Så i mina ögon är Switch otroligt prisvärt kommer nog förhandsboka det själv

Medlem

Som en Wii U-ägare så känns Switch väldigt ointressant innan nya Mario släpps. Zelda kan jag spela på Wii U och Mario Kart har jag redan (fast utan just battle mode). Sen tycker jag att priset verkar väl högt med tanke på vad konsollen innehåller. Är man väldigt sugen på möjligheten att kunna ta den med sig så är det väl mer okej men för egen del så skulle den spendera 99,9% av tiden i sin docka bredvid tvn.

Skulle säga att om man är ruskigt sugen på att kunna ta den med sig och inte har en Wii U så kan man fundera på att förhandsboka, men annars så är det lika bra att invänta lite recensioner och se om den blir så bra som man hoppas.

Kommer för egen del att köpa en Switch i framtiden, troligtvis ungefär när de släpper nya Mario, men priset får gärna gå ner lite innan dess.

/ LordDaimos

Medlem

Nej verkligen inte värt, sett till hårdvaran och alla dom dyra tillbehören motiverar det inte priset, man kan nästan få en ps4 pro för pengarna.. helt makalöst vilka fantasi priser nintendo kör med och kommer undan suck....

@Welo lol vilken värld lever du i? en ps4 slim idag kostar runt 2500 bara...

Medlem

Jag tycker det är mer värt att kanske vänta ett par månader så det finns fler spel som t.ex. Arms och Splatoon 2. Priset tycker jag inte är så farligt med tanke på att det är något man kan ta med sig också, men det är ju inte en fördel om man bara kommer ha den framför tv:n. Så det beror ju lite på vad du kommer ha för användning för den. Reser man runt mycket är det ju ett plus. I mina ögon är bättre att skaffa Switch istället för PS4 pro eller en annan konsol eftersom jag redan har en jättebra PC och kan få de flesta spelen där. Så för mig ger ju Switch mer för pengarna än de andra konsolerna.

Men du borde nog inte förhandsboka. Det är ju inte jättebråttom och det gör ju inte så mycket om de tar slut. Bättre att vänta än att köpa något du inte behöver ännu.

Medlem

Tycker konceptet är intressant, men priset är för högt för att jag skulle vara intresserad. Det enda som skulle få mig att vara ens intresserad att förhandsboka var ifall de släppte någon awesome special edition. Känner att det är bättre att bara avvakta.

För mig som mest spelar på PC *insert mustard race memes* så känns Switch mer intressant än de andra konsolerna den här generationen även om jag faktiskt hade hoppats på något annorlunda. Känns som Wii u och 3DS redan motsvarar ungefär det Nintendo försöker sälja.

Medlem

Hårdvaran verkar tillhöra förra generationen, skulle aldrig kalla den prisvärd. Vänta ett par månader och se hur den säljer och vilka spel som annonseras (kanske främst på E3). Tror att det blir en flopp.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Hårdvaran verkar tillhöra förra generationen, skulle aldrig kalla den prisvärd. Vänta ett par månader och se hur den säljer och vilka spel som annonseras (kanske främst på E3). Tror att det blir en flopp.

Flopp vet jag inte... det kan ju inte gå lika dåligt som det gick för Wii U iallafall

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej verkligen inte värt, sett till hårdvaran och alla dom dyra tillbehören motiverar det inte priset, man kan nästan få en ps4 pro för pengarna.. helt makalöst vilka fantasi priser nintendo kör med och kommer undan suck....

@Welo lol vilken värld lever du i? en ps4 slim idag kostar runt 2500 bara...

Men PS4 är inte bärbar, så varför jämför du ens Switch med PS4? Lite som att en student skulle komma in på Elgiganten på jakt efter en okej laptop och säljare dumförklarar honom och säger att en stationär dator är bättre.

Folk måste seriöst sluta upp med att jämföra Switch med Xbox och PS4 och i stället se den för vad det är, en bärbar konsol med en dockningsstation så att du även kan spela på TV:n.

Hörrni, skaffa ett video capture kit till 3DS så ni kan visa bilden på en större skärm, för då kan ni automatiskt jämföra 3DS med PS3!

Men för att svara på din fråga beastN. Det är nog bara du som kan svara på din fråga. Du lär ha en hum om vilka sorts spel som kommer att släppas till Switch. Om inte annat så är det bara att titta vad Wii U och 3DS har för typ av spel.

Köper man en konsol från Nintendo och förväntar sig kunna spela de större tredjepartsutvecklade spelen så kommer man nog bli besviken. Majoriteten av Nintendo gamers har dock även en PC, så det är inte direkt så att man går miste om tredjepartsspelen. Men gillar du spel som är lite annorlunda så lär Switch vara en konsol för dig. Men ta som sagt en titt på spelutbudet på 3DS och Wii U så att du vet på ett ungefär vad det är du ger dig in på.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SWEBarb:

Nej verkligen inte värt, sett till hårdvaran och alla dom dyra tillbehören motiverar det inte priset, man kan nästan få en ps4 pro för pengarna.. helt makalöst vilka fantasi priser nintendo kör med och kommer undan suck....

@Welo lol vilken värld lever du i? en ps4 slim idag kostar runt 2500 bara...

Men PS4 är inte bärbar, så varför jämför du ens Switch med PS4? Lite som att en student skulle komma in på Elgiganten på jakt efter en okej laptop och säljare dumförklarar honom och säger att en stationär dator är bättre.

Folk måste seriöst sluta upp med att jämföra Switch med Xbox och PS4 och i stället se den för vad det är, en bärbar konsol med en dockningsstation så att du även kan spela på TV:n.

Hörrni, skaffa ett video capture kit till 3DS så ni kan visa bilden på en större skärm, för då kan ni automatiskt jämföra 3DS med PS3!

http://3dscapture.com/dev/10.jpg

Men för att svara på din fråga beastN. Det är nog bara du som kan svara på din fråga. Du lär ha en hum om vilka sorts spel som kommer att släppas till Switch. Om inte annat så är det bara att titta vad Wii U och 3DS har för typ av spel.

Köper man en konsol från Nintendo och förväntar sig kunna spela de större tredjepartsutvecklade spelen så kommer man nog bli besviken. Majoriteten av Nintendo gamers har dock även en PC, så det är inte direkt så att man går miste om tredjepartsspelen. Men gillar du spel som är lite annorlunda så lär Switch vara en konsol för dig. Men ta som sagt en titt på spelutbudet på 3DS och Wii U så att du vet på ett ungefär vad det är du ger dig in på.

Switch marknadsförs som stationär, den konkurrerar dessutom om samma marknad som PS4 och One, därav är jämförelsen motiverad.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SWEBarb:

Nej verkligen inte värt, sett till hårdvaran och alla dom dyra tillbehören motiverar det inte priset, man kan nästan få en ps4 pro för pengarna.. helt makalöst vilka fantasi priser nintendo kör med och kommer undan suck....

@Welo lol vilken värld lever du i? en ps4 slim idag kostar runt 2500 bara...

Men PS4 är inte bärbar, så varför jämför du ens Switch med PS4? Lite som att en student skulle komma in på Elgiganten på jakt efter en okej laptop och säljare dumförklarar honom och säger att en stationär dator är bättre.

Folk måste seriöst sluta upp med att jämföra Switch med Xbox och PS4 och i stället se den för vad det är, en bärbar konsol med en dockningsstation så att du även kan spela på TV:n.

Hörrni, skaffa ett video capture kit till 3DS så ni kan visa bilden på en större skärm, för då kan ni automatiskt jämföra 3DS med PS3!

http://3dscapture.com/dev/10.jpg

Men för att svara på din fråga beastN. Det är nog bara du som kan svara på din fråga. Du lär ha en hum om vilka sorts spel som kommer att släppas till Switch. Om inte annat så är det bara att titta vad Wii U och 3DS har för typ av spel.

Köper man en konsol från Nintendo och förväntar sig kunna spela de större tredjepartsutvecklade spelen så kommer man nog bli besviken. Majoriteten av Nintendo gamers har dock även en PC, så det är inte direkt så att man går miste om tredjepartsspelen. Men gillar du spel som är lite annorlunda så lär Switch vara en konsol för dig. Men ta som sagt en titt på spelutbudet på 3DS och Wii U så att du vet på ett ungefär vad det är du ger dig in på.

Switch marknadsförs som stationär, den konkurrerar dessutom om samma marknad som PS4 och One, därav är jämförelsen motiverad.

Den marknadsförs som både stationär och bärbar, men Nintendo lägger betydligt större vikt på det bärbara läget än det stationära.

"Nintendo Switch is designed to go wherever you do, transforming from home console to portable system in a snap. So you get more time to play the games you love, however you like."

Folk som jämför en konsol som är lika stor som ett DVD-fodral med en konsol som är 15x så stor är inte seriösa för fem öre. Varför säger folk inte samma sak om Shield TV? Den är ju trots allt byggd för att vara stationär och marknadsförs också som en stationär konsol, och kostar dessutom lika mycket som PS4.

Så varför säger folk inte att man lika gärna kan köpa en PS4 istället? Förmodligen för att folk har fattat att Shield erbjuder funktioner som inte PS4 erbjuder. Man har t.ex. större valmöjligheter när det gäller att streama film, och man kan strema från PC till TV. Folk verkar dock vara för tröga för att inse att Switch erbjuder funktioner som PS4 inte erbjuder och aldrig kommer kunna erbjuda heller.

Switch är inte en konsol för alla. Vissa vill bara ha prestanda och skiter helt i spelen. PS4 har väl efter 3 år på marknaden ungefär lika många exklusiva titlar som är riktigt bra och som inte är remakes. Bloodborne, Uncharted och Until Dawn, vad finns det utöver det som inte finns på PC?

Är man inte ute efter en bärbar konsol eller redan äger ett Wii U så man på så vis kan spela Zelda så ser jag ingen större anledning att köpa Switch redan på releasedagen, men ju fler titlar som släpps desto mer prisvärd kommer den att bli, och redan innan året är slut kommer Switch att ha fler än tre exklusiva spel som är värda att spela. Då finns det definitivt en anledning att skaffa Switch, och då kanske även priset har gått ner med åtminstone en femhundring.

Medlem

Nej! Förbokning är idioti oavsett vad saken gäller utom möjligen begränsade samlarutgåvor, om man nu måste ha sånt...

Medlem

Köpte en Wiiu vid release, gör inte det misstaget igen med en Nintendo konsol.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av SWEBarb:

Nej verkligen inte värt, sett till hårdvaran och alla dom dyra tillbehören motiverar det inte priset, man kan nästan få en ps4 pro för pengarna.. helt makalöst vilka fantasi priser nintendo kör med och kommer undan suck....

@Welo lol vilken värld lever du i? en ps4 slim idag kostar runt 2500 bara...

Men PS4 är inte bärbar, så varför jämför du ens Switch med PS4? Lite som att en student skulle komma in på Elgiganten på jakt efter en okej laptop och säljare dumförklarar honom och säger att en stationär dator är bättre.

Folk måste seriöst sluta upp med att jämföra Switch med Xbox och PS4 och i stället se den för vad det är, en bärbar konsol med en dockningsstation så att du även kan spela på TV:n.

Hörrni, skaffa ett video capture kit till 3DS så ni kan visa bilden på en större skärm, för då kan ni automatiskt jämföra 3DS med PS3!

http://3dscapture.com/dev/10.jpg

Men för att svara på din fråga beastN. Det är nog bara du som kan svara på din fråga. Du lär ha en hum om vilka sorts spel som kommer att släppas till Switch. Om inte annat så är det bara att titta vad Wii U och 3DS har för typ av spel.

Köper man en konsol från Nintendo och förväntar sig kunna spela de större tredjepartsutvecklade spelen så kommer man nog bli besviken. Majoriteten av Nintendo gamers har dock även en PC, så det är inte direkt så att man går miste om tredjepartsspelen. Men gillar du spel som är lite annorlunda så lär Switch vara en konsol för dig. Men ta som sagt en titt på spelutbudet på 3DS och Wii U så att du vet på ett ungefär vad det är du ger dig in på.

ja det där lät klokt. har själv en Nintendo 3ds (en av mina käraste konsoler ) så jag bör ju gilla Nintendo switch... det som får mig att fundera är ju igentligen att dom gett ut så lite information av konsolen... men men Nintendo kanske brukar vara så?

Inaktiv

Mjölka kor och raka sig?!
Nej, jag kommer i alla fall inte förhandsboka denna konsolen, återstår att se om den kan "mogna" lite innan det blir ett inköp. Fy f-n så besviken jag blir på sådana reklamer.

Avstängd

Jag har funderat ett tag på att köpa switch pga Zelda. Enligt alla recensioner så är det ju världens bästa openworld spel som gjorts och det vill jag inte missa.

Men jag hade hellre sett att Nintendo hade tillverkar en konsol som var värre än både xbox och ps4 eftersom dom kom med den där så sent. Jäklar vilken grafik dom hade kunnat göra Zelda i då, men nu blev det en bärbar konsol. Det är dock inget jag kommer använda då jag gillar att spela spel på tvn men som sagt, Zelda har fått mig att vilja ha denna konsol.


signatur

PS5 och inget annat.

1
Skriv svar