Inaktiv

Jag bytte in mitt Gamecube + 4st spel på Game här i Örebro och gör man det så får man 1500:- rabbat på Nintendo Wii. Kolla upp med Game i eran stad om det är samma drive där.

Går lika bra att byta in Xbox och Playstation 2 + 4st spel.


signatur
Medlem

Hmm, får man fråga vilka spel? Jag har ju en gamecube, men tvekar på att jag får så mkt för den. Kanske beror väldigt mkt om spelen är nya titlar?


signatur

Videomupp

Inaktiv

WildThing - Det spelade ingen roll hur gamla spelen var. Man kanske inte får byta in Fifa 2004 men annars var det inga problem.
Jag bytte in: Star Wars: Rouge Leader, Enter The Matrix, Tony Hawk´s Pro Skater 4 och Aggresive Inlines. Byte även in min extra handkontroll och ett minne, fick 150:- för det.


signatur
Medlem

Hmm det här låter intressant. dock så ser ju min RE4 special edition gamecube grym ut, sen så har man ju spel man vill ha kvar^^ Vi får se värt att kollas upp


signatur

Videomupp

Inaktiv

jodå har förbokat Wii, är himmla nyfiken på den. speciellt när man inte haft en nintendo sedan man hade Snes.
kan bli kul att köra zelda och metroid igen med fin grafik.
och kanske även kunna köra dom online.
är inte riktigt säker på hur många spel som kan tänkas kunna köras online med eller mot andra spelare.

Medlem

wii får det nog blii

Inaktiv

synd bara att metroid blivit FPS, annars hade det varit ett givet köp! men finns en hel del gobitar still

Medlem
Skrivet av jimmi:

synd bara att metroid blivit FPS, annars hade det varit ett givet köp! men finns en hel del gobitar still

Inte spelat Metroid Prime 1 & 2? De är grymt bra, har den rätta Metroid-känslan.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Skulle inte kalla det metroidkänslan då Prime är smygspel där man utforskar nya ställen och tittar sig runt. Enda likheten med 2D metroidsen är att man måste hämta prylar för att ta sig vidare. Metroid för mig är iaf att kuta och skjuta allt som rör sig på så kort tid som möjligt för att sen kuta genom den blåa dörren för en door-transaction.


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Skulle inte kalla det metroidkänslan då Prime är smygspel där man utforskar nya ställen och tittar sig runt. Enda likheten med 2D metroidsen är att man måste hämta prylar för att ta sig vidare. Metroid för mig är iaf att kuta och skjuta allt som rör sig på så kort tid som möjligt för att sen kuta genom den blåa dörren för en door-transaction.

Om man gör en speed run kanske.. Utforskande har ju alltid varit viktigt i Metroid-spelen.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag förbokade på komplett, lite dyrare än andra ställen kanske. Men de skulle uppenbarligen få in många maskiner, och efter bekräftelse på att det skulle finnas en hel del kvar om jag beställde i dagsläget var det ingen tvekan om saken för min del. Wii, Wii-mote bundle och Zelda:TP. Looking forward to it.

Medlem

Vad de har sagt så ska det finnas konsoller så det räcker... har lugnat mig lite med att boka


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det kommer en hel del men det verkar som att det kommer sälja slut rätt snabbt iaf, åtminstone i USA. Bäst att ta det säkra före det osäkra.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem
Skrivet av jimmi:
Skrivet av w4rhog:

mjo, megastore har jag inga bra erfarenheter av :\

varför inte?

Köpte Rainbow Six Raven Shield där, men fick ej med en cdkey och dem vägrade ge mig en. *suck*


signatur

"Valve är ett sånt där mys företag man vill ge sitt hus, bankkonto, och flickvän till..." - tubez

Medlem

Orkade inte vänta, bokat Wii + Zelda


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Another one bites the dust...

Förbokat en via DustinHome efter en hel del tvekande (Vet inte varför men det har helt enkelt inte blivit av bara)

Ska bli kul att se hur väl det kommer att fungera att "röra på sig" och spela tv-spel.. Kanske läge att lägga upp en "Banta med Wii" blogg det snaraste


signatur
Inaktiv

Precis.. problemet med Wii är ju alla ledskador man kommer dra på sig. Precis på samma sätt som alla DDR-spelare blir rollstolsbudna efter ett tags spelande.


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem

Mailade till Dustin igår senast angående om deras lager vart fullbokat eller ej. Fick som svar att det inte vart fullbokat än så länge men att det började rulla på ganska snabbt med bokningarna och därav bokade jag direkt efter svaret.
Personen i fråga kunde inte garantera att man fick den på release dagen men personen trodde absolut att så blir fallet om man bokar inom de närmsta dygnet :).

Har faktiskt inte haft någon Nintendo konsol sedan SNES släpptes. Har i stort sett hållt mig till datorn sedan den tiden men har också tack vare sambon en PS2a hemma som gått ganska varm imellanåt.

Det är verkligen svårt att inte bli lockad av Wii, med sin nya kontroll som kan säkert revlotionera sättet att spela exempelvis FPS spel på om den är tillräckligt precis i sina rörelser.

Tycker de blir bara dyrare o dyrare iomed att Windows Vista releasen är precis bakom hörnet och även DX10 korten. Sedan PS3an som ändå kostar som en mellanklass/budget dator.
Så kan lika gärna testa på Nintendo igen efter alla år;).


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Läste i någon branschtidning (Vet ej vilken, kan ha varit Rateko) att Bergsala kommer att få in 3 sändningar i December, kommer ej ihåg några datum eller hur pass trovärdigt det jag läste igentligen är. Sista sändningen i December skulle iaf komma under "mellandagarna"

Det är bara att hålla tummarna och hoppas...

Allt är inte bara vacker grafik, det är för mycket superduper grafik i spelen men spelkänslan och att just känna att det är roligt är ju så gott som bortblåst, Nintendo har alltid haft roliga spel. Att de sen skickar med ett spel när man får konsollen gör ju inte saken sämre, det kanske igentligen är ett måste då de är först med den mest innovativa kontrollen någonsin.


signatur
12
Skriv svar