grymma spel till wii?

Medlem
grymma spel till wii?

köpte wii igår.. haha nästan enbart för 2 spel, zelda och resident evil

tycker om känslan i wii, men blir lite besviken på valen av spel som finns.

Är det någon som vet några riktigt grymma spel som kommer i framtiden? och då menar jag inte barn spel utan något riktigt schysst med bra handling och gameplay, det ska väl komma ett ''riktigt'' boxnings spel om jag hört rätt?

det jag ser fram emot just nu är enbart Zelda som jag inte köpt än, och star wars unleashed(naaajst kunna svinga pewpew svärd me kontrollen)

Inaktiv

tycker du ska prova red steel som är riktigt bra,
far cry är tillräckligt bra för att titt på också ,
splinter cell double agent är verkligen bra,

Resident Evil - The Umbrella Chronicles ,
Resident Evil 4 - Wii Edition

Gudfadern (The Godfather) - Blackhand Edition
fast den borde du prova först, för antingen kommer du hata det, eller älska det.

Exite Truck
Need for speed carbon är kul att köra med wiimoten.
Metroid Prime 3 - Corruption är ett måste.

har ingen koll på vad som är på G framöver, men nåt bra blir det nog

Medlem

tack för tipsen!

Resident evil - The umbrella chronicles var det första spelet jag köpte, och som jag nämnde nästan nästan enbart enda anledning till att jag skaffade wii haha

4an har jag redan på ps2, har klarat igenom det flertal gånger så känns lite onödigt o skaffa det till wii, fast det verkar ju mycket mycket roligare o använda wii kontroller till det

gud fadern och metroid prime 3 är nåt jag ska titta närmare på,
men metroid prime 3 verkar ju lite meningslös våld utan handling, eller har jag helt fel?

Medlem

Mario Kart till Wii blir nog fett roligt också. Super Mario Galaxy är grymt bra också.

Medlem
Skrivet av ghoül:

tack för tipsen!

Resident evil - The umbrella chronicles var det första spelet jag köpte, och som jag nämnde nästan nästan enbart enda anledning till att jag skaffade wii haha

4an har jag redan på ps2, har klarat igenom det flertal gånger så känns lite onödigt o skaffa det till wii, fast det verkar ju mycket mycket roligare o använda wii kontroller till det

gud fadern och metroid prime 3 är nåt jag ska titta närmare på,
men metroid prime 3 verkar ju lite meningslös våld utan handling, eller har jag helt fel?

Om Metroid är "meningslöst våld utan handling", vad är då inte Resident Evil?


signatur
Medlem
Skrivet av TixFrix:

Om Metroid är "meningslöst våld utan handling", vad är då inte Resident Evil?

Vill verkligen styrka den frågan... xD
Den med sådant påstående kan för allt i världen inte helt ha tänkt igenom det ens en vettig sekund. Inget ont menat.
Vi kan väl börja med att det är så mycket mer hjärta och hjärna i Metroid, och snarlikt igen, inget ont mot RE. :heart:


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

beror på vilken del av spelserien du refferar till, om du menar umbrella chronicles, så jo visst det är väl rätt mycket meninglöst våld, men jag köpte spelet för nu får man äntligen reda på lite mer av den djupa handlingen som 1,2,3 plus cvx(3,5) har, och om ni ej kört spelen så rekommenderar jag det starkt!

nu var det ju inte meningen att någon skulle ta illa upp av min FRÅGA notere frågetecknet på slutet av meningen i andra inlägget...

men det enda metroid prime spelet jag kört var till nes eller snes, och då minns jag inte mycket förutom att man bara pangade på, fanns inte mycket av story i det, så därför UNDRAR jag om spelet är bara action utan handling(vilket enligt mig är meningslöst men kan vara kul) eller är det ett grymt spel med grym handling.

Så därja,

Inaktiv

ser fram emot det där fightingspelet till Wii också,
det där med mario zelda å hela gänget som man kan fightas med.

Medlem
Skrivet av ghoül:

beror på vilken del av spelserien du refferar till, om du menar umbrella chronicles, så jo visst det är väl rätt mycket meninglöst våld, men jag köpte spelet för nu får man äntligen reda på lite mer av den djupa handlingen som 1,2,3 plus cvx(3,5) har, och om ni ej kört spelen så rekommenderar jag det starkt!

nu var det ju inte meningen att någon skulle ta illa upp av min FRÅGA notere frågetecknet på slutet av meningen i andra inlägget...

men det enda metroid prime spelet jag kört var till nes eller snes, och då minns jag inte mycket förutom att man bara pangade på, fanns inte mycket av story i det, så därför UNDRAR jag om spelet är bara action utan handling(vilket enligt mig är meningslöst men kan vara kul) eller är det ett grymt spel med grym handling.

Så därja,

Har spelat alla RE spel och äger 1+2+CV+4 så jag är inte helt efter på den fronten.

Metroid Prime, som serien heter är endast 3 spel i en Phazon spin-off eller vad man vill kalla det då det handlar om en gemensam fiende som återkommer på ett annat sätt än tidigare. Dessa 3 spel har story och du borde även pröva GBA spelen Zero Mission och Fusion oxå. Det är väldigt mycket panga i de äldre spelen och även i de nyare oxå men det finns ändå en del story och just Corruption har mest av alla och sen går det nedåt genom Echoes till första Prime som har minst story. Rekommenderar det starkt och det är nog ett spel som går att spela utan att ha spelat nåt av de tidigare spelen utan större förlust.


signatur
Inaktiv

Testa need for speed pro street det är riktigt shysst annars re4.

Medlem

Hur kommer det sig att alla verkar ha glömt det absolut bästa av dem alla? Super Mario Galaxy!

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:

Hur kommer det sig att alla verkar ha glömt det absolut bästa av dem alla? Super Mario Galaxy!

Är så självklart köp så det är som att påminna om att luft går att andas.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Super mario galaxy och metroid prime 3 är mina största anledningar att skaffa Wii iaf. Två helt otroligt grymma spel.

Medlem

Jag har varvat #Action Girlz Racing två gånger nu, det var helt ok! Pröva det!


signatur

Livet är som en loppis, du kan hitta fynd i varje hörn!

Inaktiv

paper mario då ? eller mario strikers fotball,
dom är väl inte direkt dåliga.

Medlem

Håller med om Mario Strikers Charged Football det är jävligt roligt med en polare i soffan.

1
Skriv svar