Handkontrolls problem ?

Medlem
Handkontrolls problem ?

Tja, När jag startade upp mitt wii idag så hittade jag inte pekaren ? Jag vifta helt vilt men den ville inte komma fram. Knapparna funkar på wii moten, Men vrf funkar inte rörelse grejen ?

Snälla hjälp mig vill ju spela mario

Medlem

Provat med fler än en Wii remote? Är sensorgrejen på (under?) TV:n inkopplad ordenligt?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Testa först och främst det uppenbara vad som kan strula lokalt. Jag hade samma problem i somras dock, och kom fram till att det helt enkelt var IR'en på kontrollen som var pajj. Det är bara att byta ut den vid närmsta butik.
Nintendo har tydligen en sorts policy att de byter ut om kunden tror att det är fel på sin vara.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Jag ska lämna in det idag. Får antagligen vänta ganska länge med att lira mario

Thc m8:s

Medlem

Har märkt att det inte går nåt vidare att wiimota när man har levande ljus tända framför tv'n, trodde att det var generalknas första gångne det inträffade men när man blåst ut ljusen så fungerade det prima.


signatur
Inaktiv

Testa med en annan kontroll, om det inte funkar med den. Kolla sp att din sensor bar ligger rätt och att den är ikopplad. Du kan även synca om dem bara för att inget ska vara fel där. Om det fortfarande inte funkar får du nog kontakta butiken du köpte kontrollerna/wii'et i :/

Inaktiv

Du står möjligtvist inte för långt ifrån tvn ? För det har jag märkt att när man är i menyer etc så är sensorbaren väldigt känslig vad det gäller avstånd. Däremot i spel funkar kontrollerna på typ 20 meters avstånd. Hel skumt enligt mig, kanske nån baktanke av Nintendo.. Dunno. Du kan ju även testa och ändra känsligheten under wii-inställningarna, du kan bläddra dit me "padden" =D

Mvh Seren.

Medlem

Det första du bör testa är nya batterier.

Inaktiv

Testa att synca på wii:t och wii remoten.

1
Skriv svar