Hur tänkte Nintendo här - Wii dyraste konsolen

Medlem
Inaktiv

Oki,men har ett presentkort på Onoff som jag tänkte utnyttja,plus några extra hundralappar.

Landar på 5081 SEK för:

1 st Wii,2195 kr.
3 st Wii Remote,1797 kr.
3 st Wii Nunchuk, 1047 kr.
3 st Motion Plus, 1047 kr.
= 6086 kr.

-800 kr rabattkort.

= 5286 kr.

Det blir billigare att handla via nätet,om det inte hade varit för den :evil::down: frakten på 600 kr.

Vill man ha riktig behållning av sitt Wii,så är det ju ett bra tidsfördriv om det kommer gäster.Då är det ju nice att kunna ha 3 extra handkontroller liggande.

Medlem

hehe, att jämföra Wii med xbox 360 känns ju ganska dumt. xbox 360 är ju bra mycket mer kräm i än en trött Wii som inte ens har någon HD som är värd att nämna. sen så är det ju knappast alla spel som har DLC till så inte behöver man en större hårddisk. men det är ju helt klart att föredra då man kan köra spel ifrån hårddisken.

Som sällskapsmaskin så är ju Wii det bästa som finns. sen att det blir svindyrt att handla alla kontroller till den är ju en annan sak. men så är det väl med alla konsoller¿

Jag skulle säga att om du bara är ute efter att sitta själv och lira asgrymma spel i HD så ska man köra på xbox 360 eller ps3. vill du dela glädjen så är det Wii som gäller. är man hardcore så.. ja då har man redan alla!

och du vill väl inte sitta och kolla på youtube när folk lirar metroid, mario galaxy, dead space extraction, new super mario bros etc? he he

Medlem
Skrivet av Jack Bauer:

Oki,men har ett presentkort på Onoff som jag tänkte utnyttja,plus några extra hundralappar.

Landar på 5081 SEK för:

1 st Wii,2195 kr.
3 st Wii Remote,1797 kr.
3 st Wii Nunchuk, 1047 kr.
3 st Motion Plus, 1047 kr.
= 6086 kr.

Det där priset för handkontrollerna är helt sjukt. 1797:- för 3 stycken! och då är de inte ens kompletta. Nintendo må vara nostalgi, men de är fan riktiga utsugare också!

12
Skriv svar