Jag kan omöjligt vara den enda.

Medlem
Jag kan omöjligt vara den enda.

Sedan jag köpte mitt Wii U den 12:e december har jag hitills spelat omkring kanske 10 timmar totalt.
Dom timmarna gick åt till att klara Mario U och köra några extraspel. Nu står den bara och drar massa damm.

Det finns ju fan inga intressanta spel? Tänkt köpa Rayman Legends men det blev ju uppskjutet till September så fuck that. Visst, man kan köra gamla Wii spel men då kunde jag lika väl köpt ett Wii för dryga 1000 lappen istället. Använt Virtual Console ett par gånger, men utbudet där är så fattigt att det inte är värt besväret det heller.

Funderar ärligt talat på att sälja konsolen och lägga pengarna på mera RAM och en SSD till min hyfsat bra speldator istället. Spelar Skyrim som en tok atm och ser hur hinnan med damm blir allt tjockare på Wii U.

Måste göra nåt åt mina impulsköp. Lyckligtvis hade jag massa pengar på ett presentkort från Gamestop så jag förlorade inte mer än ett par hundra. Men ändå.


signatur

Den som sover levlar inte.

Inaktiv

Vad vill du ha för din Wii U? ^^

Medlem

1500 för själva konsolen, 500 för Mario U och Epic Mickey 2, 100 för extra handkontroller


signatur

Den som sover levlar inte.

Inaktiv

Skickade ett PM till dig så kan vi fortsätta diskutera där.

Medlem

Jag hade samma problem med första Wii. Spelade Mario Galaxy och Zelda, spelade lite diverse spel med kompisar och sen har den bara stått.
Därför tänker jag inte köpa konsoler vid release längre, väntar hellre tills eventuella problem har blivit fixade och det kommit en hel del spel.

Medlem

Det är väl lite det som är problemet när man köper konsoler vid release eller i närheten av release. Brukar behövas ett års tid av nya spel för att det ska ha hunnit släppas en handfull spel värda att slösa tid på

Medlem

Det är så här det är i början av lansering av konsoler. PS3 hade inga spel överhuvudtaget i flera månader, och Xbox 360 hade en ganska torr lansering där allt handlade om att överdriva så mycket som möjligt med grafiken, framför allt displacements. PS4 och Xbox 720 kommer vara torr dom med i början. Mestadels multiplattformar som även kommer att släppas på PC. Killzone till PS4 kommer garanterat inte släppas på releasedagen, utan kommer släppas inom launch window, alltså under våren, och möjligtvis även bli försenat.

Nu under våren så kommer det ju ett par titlar till Wii U (Lego City Undercover och Monster Hunter), och under E3 lär många AAA-titlar presenteras och hösten lär få en hel del släpp. Du kanske gör rätt i att sälja den om du ändå inte använder den nu, men ge inte upp allt hopp för framtiden bara för att det finns få spel just nu. Det är ett vanligt syndrom som drabbar i stort sätt alla konsoler.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Killzone till PS4 kommer garanterat inte släppas på releasedagen.

Vad får dig att tro det? Allt pekar på att det kommer vara ett release-spel. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte blir så.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bojkott:

Killzone till PS4 kommer garanterat inte släppas på releasedagen.

Vad får dig att tro det? Allt pekar på att det kommer vara ett release-spel. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte blir så.

Mycket pekade på att Killzone 2 också skulle vara en launch-titel, men det blev försenat med 2år. Nu tror jag inte att Killzone 4 kommer bli så pass försenat, utan jag tror det kommer få ett datum inom launch window, alltså inom ca: 3mån efter att konsolen har släppts. Killzone är inget spel som Sony vill stressa ut, och därför har jag svårt att se att det kommer släppas på releasedagen som är den värsta deadlinen en speltillverkare kan ha. Säger Sony att det kommer släppas på releasedagen så är ändå chanserna stora att det kan bli framflyttat närmare release.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bojkott:

Killzone till PS4 kommer garanterat inte släppas på releasedagen.

Vad får dig att tro det? Allt pekar på att det kommer vara ett release-spel. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte blir så.

Mycket pekade på att Killzone 2 också skulle vara en launch-titel, men det blev försenat med 2år. Nu tror jag inte att Killzone 4 kommer bli så pass försenat, utan jag tror det kommer få ett datum inom launch window, alltså inom ca: 3mån efter att konsolen har släppts. Killzone är inget spel som Sony vill stressa ut, och därför har jag svårt att se att det kommer släppas på releasedagen som är den värsta deadlinen en speltillverkare kan ha. Säger Sony att det kommer släppas på releasedagen så är ändå chanserna stora att det kan bli framflyttat närmare release.

Jo så kan det kanske bli. Men jag tror ambitionen är att det ska bli på release. Guerilla har ju sagt att kampanjen varit klar ett litet tag och det verkar som att de putsar på spelet nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Bojkott:

Killzone till PS4 kommer garanterat inte släppas på releasedagen.

Vad får dig att tro det? Allt pekar på att det kommer vara ett release-spel. Jag skulle bli mycket förvånad om det inte blir så.

Mycket pekade på att Killzone 2 också skulle vara en launch-titel, men det blev försenat med 2år. Nu tror jag inte att Killzone 4 kommer bli så pass försenat, utan jag tror det kommer få ett datum inom launch window, alltså inom ca: 3mån efter att konsolen har släppts. Killzone är inget spel som Sony vill stressa ut, och därför har jag svårt att se att det kommer släppas på releasedagen som är den värsta deadlinen en speltillverkare kan ha. Säger Sony att det kommer släppas på releasedagen så är ändå chanserna stora att det kan bli framflyttat närmare release.

Jo så kan det kanske bli. Men jag tror ambitionen är att det ska bli på release. Guerilla har ju sagt att kampanjen varit klar ett litet tag och det verkar som att de putsar på spelet nu.

Är kampanjen redan klar så finns det i och för sig stora förutsättningar att det släpps på releasedagen. Man får väl helt enkelt vänta och se. Vi lär få ett officiellt datum på E3.

Medlem

Om du vill ha något att spela till Wii U kan jag varmt rekommendera Monster Hunter - det är mycket större än Mario och där finns det hundratals timmar att lägga ned. Jävligt beroendeframkallande är det dessutom.

1
Skriv svar