Koppla SNES till dataskärmen?

Medlem
Koppla SNES till dataskärmen?

Är det någon som vet ifall det är möjligt att koppla ett SNES till dataskärmen? Måste ju bli via Antenn sladden som ska in i VGA i skärmen ? Eller hur ska man lösa det om det ens är möjligt.

Medlem

Har du en skärm med komposit ingång så går det bra att plugga in den där med en såndär multi-out kabel som finns till SNES. (ljudet får du dra genom en stereo eller genom ljudkortet i datorn, om du inte har högtalare i skärmen)

Antenn (RF modulator) till VGA verkar finnas, men dom kostar allt mellan nån hundring till flera tusen.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Du kan ju köpa ett TV-kort i USB format annars så fixar väl det ljudet via datorn också?

Medlem

Okej, har bara VGA och DVI i skärmen. Men vart hittar man en sån där RF modulator till VGA ?

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Okej, har bara VGA och DVI i skärmen. Men vart hittar man en sån där RF modulator till VGA ?

Google


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Kommer troligtvis inte att fungera. Rätta mig om jag har fel men om din monitor inte stöder upplösningen 480i (vilket de flesta inte gör) så kommer du bara att se en svart bild. Jag har för mig att SNES outputar 240p vilket borde konverteras till 480i av vanliga TV-apparater eller skärmar som stöder 480i. Jag prövade att koppla upp mitt Wii på min datorskärm för något år sedan för att spela Virtual Console-spel men det gick inte, då min skärm inte stöder 480i. Blev bara svart.

Vet inte hur det funkar med tv-kort dock.

Medlem

Komposit från SNES > HDMI konverter > DVI adapter


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar