Monster Hunter Tri online?

Medlem
Monster Hunter Tri online?

Hejsan kära FZare!

Som oerfaren 18åring så har man nu skaffat sig jobb och med pengarna så skall eventuellt ett Wii inhandlas. Jag hade ett för några år sen men sålde det av någon anledning, förmodligen för att spelutbudet inte var någon höjdare.

Hur som haver... Spelet jag vill sätta tänderna i är det "nya" Monster Hunter Tri, då det verkar oerhört roligt, beroendeframkallande (vilket är bra för mig, då jag oftast spelar flera spel samtidigt) och allt annat.
Nu är mina frågor:

1. Är det fortfarande folk som spelar detta online? eller är det svårt att hitta folk?
2. Hur fungerar online-delen, väljer den bara ut random folk som man får spela med?
3. Är Classic controllern viktig? Motivera gärna här.

Tack på förhand!

Medlem

1. Det är fortfarande folk som spelar det online. Mycket folk. Dock så är "Server"-systemet lite knasigt enligt mig och det kan vara svårt ibland att hitta personer som vill lira samma quest som dig, men det funkar.

2.Du väljer först server, sedan finns det flera servrar i den servern och då väljer du en av dom. Till sist så väljer du en server inne i den andra servern. Det blir lite mer specifikt vad du vill göra med varje server-val så att det blir lättare att hitta rätt personer att spela med.

3. Ja. Det är helt efterblivet jobbigt att spela med vanlig wiimote och nunchuck. Köp en classic controller (gärna en classic controller pro då den är mycket skönare och är värd de extra 200 eller vad det nu är), märk skillnaden och var glad över ditt köp.

Medlem

Bästa med online parten tycker jag är la att det inte är värst många som är aggresiva och flamar, mycket bra spel, antagligen det bästa wii online spelet jag spelat:)


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Jag har precis inhandlat Monster Hunter Tri och det verkar väldigt lovande. Ska snart bege mig ut i Online-världen så fort jag fått lite mer erfarenhet.

Däremot är jag osäker på inventory-systemet. Det verkar inte vara så mycket plats i inventoryn, om jag vill crafta saker behöver jag väldigt många råvaror och de tar upp all plats. Har ni tips på någon smart lösning? Hur gör ni?

Medlem

Jao du vet la att det finns kistor i byn/staden där du kan lägga armors potions och liknande när du inte behöver dem. Annars är det en del av spelet att du inte har obegränsat med plats i inventoryt, Det gäller att planera "Vad är det jag ska ha med och vad är det jag letar efter, Du måste tänka efter om du kanske ska plocka lite svamp eller om du ska hugga ore


signatur

Everybody needs help.

Medlem

För mig så funkade Online delen inte hälften av gångerna som jag loggade in... Blev dissconnectad hela tiden, men servrarna kanske har blivit bättre på sistone? Spelar det i alla fall inte längre, eftersom jag köpt Xbox 360 och Wii:t numera bara ligger och samlar damm.


signatur

Chuck Norris counted to infinity - twice.

Medlem

Hm, jag hade aldrig några problem med online läget


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar