NES Classic Edition

Medlem
NES Classic Edition

Tja!

Någon mer som har fått sin leverans?
Hur tycker ni spelen funkar?

Super Mario Bros 3?

Medlem

Fick min i december. Tycker att spelen fungerar väldigt bra. Exakt som originalen. Jag tror inte att Nintendo hade släppt konsolen om inte spelen levde upp till samma kvalité som originalen Det som enligt mig är den främsta anledningen till varför NES Classic känns så genuin är handkontrollen.

Att den dessutom är inkopplad i HDMI ger både bra bild och låg latens. Jag har mitt original NES inkopplad i en konverter för att få så bra bild som möjligt på HDTV:n (LCD och äldre konsoler med analog output går sällan bra ihop), men nackdelen med konverters är att det oftast blir en svagt kännbar skillnad i latensen. Med NES Classic så är latensen väldigt låg. Jag känner inte av den alls. Och man kan dessutom lägga till CRT-filter, vilket enligt mig ökar retrokänslan.

Men kan NES Classic göra något som dagens emulatorer inte kan? Nja inte direkt. Köper du en 8Bitdo NES30-kontroll så får du nästintill samma känsla som med NES Classic-kontrollen.

Medlem

jag hade min ett tag sen sålde jag den, kan ju ändå köra roms på min shield tv, dock var det inga problem med den, men visst läser man rapporter online så finns det input lag helt klart.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

jag hade min ett tag sen sålde jag den, kan ju ändå köra roms på min shield tv, dock var det inga problem med den, men visst läser man rapporter online så finns det input lag helt klart.

Har hört att man ska ställa in TVn på GAME MODE så försvinner lagget med kontrollen.

Medlem

Jag har aldrig brytt mig om Nintendospel tidigare i mitt liv men den festliga lilla retroboxen väckte min nyfikenhet på omtalade klassiker som Mario och Zelda. Döm min förvåning då det visade sig att konsolen var lika svår att finna som ett par skor i forna Sovjetunionen! Minst lika märkvärdigt var att den producerades under likartade förutsättningar. Nyckfull och obefintlig tillgång med andra ord. Vad göra? I början av året lade jag in beställningar hos Webhallen och Netonnet bara för att få ett par mail där det stod "F**k you!". Nåja, inte bokstavligen men innebörden var densamma. Frustrerad gick jag till närmaste spelbutik tidigare i veckan och ventilerade mina synpunkter över Nintendos inkompetens. Den kvinnlige expediten skrev glatt upp mig på deras kö. Yeah right, tänkte jag. Efter några dagar, i fredags, ringde hon och sa att den kommit. Jag kunde knappt tro det var sant med tanke på vad man läst på nätet om tillgången på den. Mycket riktigt, där var den: en liten gullig kub fylld med retropixlar. Det var bara att slanta upp, flyga hem och koppla in. Dryland existerade trots allt! Men nåt förtroende för Nintendo kommer jag knappast ha igen.

Själva dosan då? Distinkt är ordet som dyker upp. Den är liten, nästan komisk, men behagligt utrymmessparande. Enkelt och intuitivt gränssnitt. Handkontrollens sladd är i kortaste laget men det funkar. Jag gillar att den har originalets estetik både utanför och innanför skalet. Den är vad den utger sig för att vara och den är det bra. Distinkt.

Medlem
Skrivet av Thorne:

Jag har aldrig brytt mig om Nintendospel tidigare i mitt liv men den festliga lilla retroboxen väckte min nyfikenhet på omtalade klassiker som Mario och Zelda. Döm min förvåning då det visade sig att konsolen var lika svår att finna som ett par skor i forna Sovjetunionen! Minst lika märkvärdigt var att den producerades under likartade förutsättningar. Nyckfull och obefintlig tillgång med andra ord. Vad göra? I början av året lade jag in beställningar hos Webhallen och Netonnet bara för att få ett par mail där det stod "F**k you!". Nåja, inte bokstavligen men innebörden var densamma. Frustrerad gick jag till närmaste spelbutik tidigare i veckan och ventilerade mina synpunkter över Nintendos inkompetens. Den kvinnlige expediten skrev glatt upp mig på deras kö. Yeah right, tänkte jag. Efter några dagar, i fredags, ringde hon och sa att den kommit. Jag kunde knappt tro det var sant med tanke på vad man läst på nätet om tillgången på den. Mycket riktigt, där var den: en liten gullig kub fylld med retropixlar. Det var bara att slanta upp, flyga hem och koppla in. Dryland existerade trots allt! Men nåt förtroende för Nintendo kommer jag knappast ha igen.

Själva dosan då? Distinkt är ordet som dyker upp. Den är liten, nästan komisk, men behagligt utrymmessparande. Enkelt och intuitivt gränssnitt. Handkontrollens sladd är i kortaste laget men det funkar. Jag gillar att den har originalets estetik både utanför och innanför skalet. Den är vad den utger sig för att vara och den är det bra. Distinkt.

Uj vilken flax! Var bort du någonstanns?

Medlem

I Stockholm. Tjockhult. 08.

Medlem

Missade tåget och står gråtandes kvar på perrongen! :*(

Medlem
Skrivet av Thorne:

Jag har aldrig brytt mig om Nintendospel tidigare i mitt liv men den festliga lilla retroboxen väckte min nyfikenhet på omtalade klassiker som Mario och Zelda. Döm min förvåning då det visade sig att konsolen var lika svår att finna som ett par skor i forna Sovjetunionen! Minst lika märkvärdigt var att den producerades under likartade förutsättningar. Nyckfull och obefintlig tillgång med andra ord. Vad göra? I början av året lade jag in beställningar hos Webhallen och Netonnet bara för att få ett par mail där det stod "F**k you!". Nåja, inte bokstavligen men innebörden var densamma. Frustrerad gick jag till närmaste spelbutik tidigare i veckan och ventilerade mina synpunkter över Nintendos inkompetens. Den kvinnlige expediten skrev glatt upp mig på deras kö. Yeah right, tänkte jag. Efter några dagar, i fredags, ringde hon och sa att den kommit. Jag kunde knappt tro det var sant med tanke på vad man läst på nätet om tillgången på den. Mycket riktigt, där var den: en liten gullig kub fylld med retropixlar. Det var bara att slanta upp, flyga hem och koppla in. Dryland existerade trots allt! Men nåt förtroende för Nintendo kommer jag knappast ha igen.

Själva dosan då? Distinkt är ordet som dyker upp. Den är liten, nästan komisk, men behagligt utrymmessparande. Enkelt och intuitivt gränssnitt. Handkontrollens sladd är i kortaste laget men det funkar. Jag gillar att den har originalets estetik både utanför och innanför skalet. Den är vad den utger sig för att vara och den är det bra. Distinkt.

Mycket text, men fasen vad skönt skrivet! Den texten hade du lagt tid på! Kul att du fick en konsoll. Kommer säkert bli lättare att få tag i senare.

Medlem

Igår meddelades då i en annan tråd att NES Classic Mini har nått vägs ände - produktionen upphör. Som jag skrev ovan gjorde jag en beställning hos Webhallen 24 januari men fick drygt en månad senare veta att det inte blir någon produkt pga Nintendos allmänna ondska. Döm min förvåning när jag nu den 11 april fick ett mail från Webhallen som sa att min Classic fanns för avhämtning. Nu blev det ju inget med det eftersom problemet lösts på annat håll.

1
Skriv svar