nintendos tid är ute

Inaktiv
Skrivet av Battlefield_Owns:

Jag håller med. Jag köpte wii för att det verkade fränt med kontrollerna och så , det gjorde ju wii så speciellt. Men nu tycker jag bara att kontrollerna är jobbiga och frustrerande så nu i dom spel man kan så spelar jag med classic contoller.

Tycker du? Jag tycker Wii´s konsoler är dom bästa i konsol-världen

Inaktiv
Skrivet av Lusen:
Skrivet av Battlefield_Owns:

Jag håller med. Jag köpte wii för att det verkade fränt med kontrollerna och så , det gjorde ju wii så speciellt. Men nu tycker jag bara att kontrollerna är jobbiga och frustrerande så nu i dom spel man kan så spelar jag med classic contoller.

Tycker du? Jag tycker Wii´s konsoler är dom bästa i konsol-världen

Ja dom är värdelösa tkr jag

Medlem

Lusen... Det var bara läskigt sagt. Själv tycker jag att Gamecube eller 360 har dom bästa kontrollerna. Asså fysiska kontroller då.


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Lusen... Det var bara läskigt sagt. Själv tycker jag att Gamecube eller 360 har dom bästa kontrollerna. Asså fysiska kontroller då.

Fölåt om jag skrämde dig isåfall

Jag står kvar vid min åsikt, men håller med om att Xbox kontrollerna får andraplatsen:D

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Lusen... Det var bara läskigt sagt. Själv tycker jag att Gamecube eller 360 har dom bästa kontrollerna. Asså fysiska kontroller då.

Håller med gamecube kontrollerna var riktigt bra

Medlem

Nej det gör det inte, när du säger att man bara har kul med den någon månad, så har du fel, jag har haft den i ett år, fortfarande lika kul
:P:D[/quote]

Medlem

Nej det gör det inte, när du säger att man bara har kul med den någon månad, så har du fel, jag har haft den i ett år, fortfarande lika kul
:P:D[/quote]

Ursäkta dubbelposten, skrev inget förra gången,lol!

Varför har jag fel bara för att du tycker som du tycker?

Bara för att vi tycker olika behöver väll ingen ha rätt eller fel.

Wii höll inte för mig på grund av dålig och jobbig kontroll och dåligt utbud av spel.

Jag trodde verkligen att wii skulle hålla efterssom 360 bara gick sönder hela tiden. (Vilket den inte gör längre)

Men det va verkligen sjukt tråkigt att ha en wii jämte min tv. Suget efter en normal kontroll, och efter en bra multimedia maskin. Så det blev bara för mycket sen så sålde jag skiten, jag menar wii et.

Och skaffade PS3, som jag har varit ganska nöjd med. Visst har PS3 ochså brister, vilket faktiskt alla konsoler denna generation har. Playstation network är verkligen inte nått xbox live med sitt stora utbud. Och att man måste installera alla spel är verkligen irriterande.

Men annars så är ps3 perfekt för mig,och kanske nån gång kommer jag att köpa ett nytt 360.

Inaktiv
Skrivet av Fatha:

Nej det gör det inte, när du säger att man bara har kul med den någon månad, så har du fel, jag har haft den i ett år, fortfarande lika kul
:P:D

Ursäkta dubbelposten, skrev inget förra gången,lol!

Varför har jag fel bara för att du tycker som du tycker?

Bara för att vi tycker olika behöver väll ingen ha rätt eller fel.

Wii höll inte för mig på grund av dålig och jobbig kontroll och dåligt utbud av spel.

Jag trodde verkligen att wii skulle hålla efterssom 360 bara gick sönder hela tiden. (Vilket den inte gör längre)

Men det va verkligen sjukt tråkigt att ha en wii jämte min tv. Suget efter en normal kontroll, och efter en bra multimedia maskin. Så det blev bara för mycket sen så sålde jag skiten, jag menar wii et.

Och skaffade PS3, som jag har varit ganska nöjd med. Visst har PS3 ochså brister, vilket faktiskt alla konsoler denna generation har. Playstation network är verkligen inte nått xbox live med sitt stora utbud. Och att man måste installera alla spel är verkligen irriterande.

Men annars så är ps3 perfekt för mig,och kanske nån gång kommer jag att köpa ett nytt 360.[/quote]

Du sa att wii bara var kul i en månad till två, DU SADE INTE ATT DET VAR DIN ÅSIKT heller. Men du har rätt, man får skapa sin egna åsikt om man tycker Wii är bra eller dåligt:D
Wii har sina brister, grafik har aldrig varit ett problem för mig, då på datorn kör jag strategi, jag irreterar mig verkligen på utbudet av spel, men jag vet vad jag vill ha till min Wii, så just nu är Wii perfekt för mig8)

Jag såg att du skrev i ett annat inlägg att Saints Row ska komma till Wii, det får man hoppas på :P:D

Medlem

Wii har sina brister, grafik har aldrig varit ett problem för mig, då på datorn kör jag strategi, jag irreterar mig verkligen på utbudet av spel, men jag vet vad jag vill ha till min Wii, så just nu är Wii perfekt för mig8)

Jag såg att du skrev i ett annat inlägg att Saints Row ska komma till Wii, det får man hoppas på :P:D[/quote]

Ja, du ska ju gå efter va du tycker är kul.

Det med Saint's row är en ganska gammal nyhet vet inte riktigt om det ens om det fortfarande är actuellt längre.

Medlem

Håller absolut inte med trådskaparan! Nintendo säljer mer hårdvara/mjukvara än Playstatation 3 och Xbox360 tillsammans! Och, tillskillnad från dom andra tillverkarna har Nintendo gått plus på varje Wii som sålt sedan start. Spelen i fråga har viss lack på kvalite, det kan jag hålla med om. Men det är ju för att Nintendo är typ dom ända som inte behöver högupplöst grafik för att kunna göra ett GOTY-spel. Hade alla tagit lärdom av Nintendo, hade det funnits bra mkt bättre spel till Wii än vad som existerar.

Mina svärföräldrar, min sambos moster och Mamma o Pappa har ett varsitt Wii! Och trådskaparen anser att inte Wii har lyckats

Nintendos storhets-tid är nu!


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Inaktiv
Skrivet av blutt:

Håller absolut inte med trådskaparan! Nintendo säljer mer hårdvara/mjukvara än Playstatation 3 och Xbox360 tillsammans! Och, tillskillnad från dom andra tillverkarna har Nintendo gått plus på varje Wii som sålt sedan start. Spelen i fråga har viss lack på kvalite, det kan jag hålla med om. Men det är ju för att Nintendo är typ dom ända som inte behöver högupplöst grafik för att kunna göra ett GOTY-spel. Hade alla tagit lärdom av Nintendo, hade det funnits bra mkt bättre spel till Wii än vad som existerar.

Mina svärföräldrar, min sambos moster och Mamma o Pappa har ett varsitt Wii! Och trådskaparen anser att inte Wii har lyckats

Nintendos storhets-tid är nu!

Bra skrivet!

Medlem

Its a Matter of Opinion...


signatur

Hjälp mig bränna Boiling Point skivor... Snälla

Inaktiv
Skrivet av Depure:

Its a Matter of Opinion...

"Its up to every mans right too decide if he like Nintendo or not"
- Känd spel profil

:P:P

Medlem

Ekonomiskt så är Nintendo bättre än någonsin, och jag tycker att det är först med deras Wii som dom har misslyckats litegrann, diggade både N64 och Gamecuben!
Får hoppas att dom satsar sin stora förmögenhet på en riktigt bra next next-gen konsol sen:)

Plus att de är de enda som inför något nytt förutom bättre grafik. De vågar i alla fall misslyckas litegrann. Vem tyckte inte att Wii Sports va lite tufft häftigt första gången? Eller bara Wii menyn för den delen:)

Medlem
Skrivet av 73mpl4R:

De vågar i alla fall misslyckas litegrann.

I det har du så jäkla rätt.. I allt dom gör så vågar dom misslyckas. Nästa konsol dom gör kommer vara precis lika risktagande som allt annat. Det kan bli precis lika stor flopp som succé..

Och även ifall många projekt är fruktansvärt vågade, så har dom ändå faktist lyckats med mkt mer än MS och PS3 tillsammans. Om man går efter försäljningssiffror


signatur

www.Nintendoblogg.se !! Nyheter om Nintendo o vad allt de berör!!

Inaktiv
Skrivet av blutt:
Skrivet av 73mpl4R:

De vågar i alla fall misslyckas litegrann.

I det har du så jäkla rätt.. I allt dom gör så vågar dom misslyckas. Nästa konsol dom gör kommer vara precis lika risktagande som allt annat. Det kan bli precis lika stor flopp som succé..

Och även ifall många projekt är fruktansvärt vågade, så har dom ändå faktist lyckats med mkt mer än MS och PS3 tillsammans. Om man går efter försäljningssiffror

Jo, det är det jag försöker få folk att förstå, Xbox och ps3 är egentligen bara en förbättring på deras föregångare ( det betyder inte att dom inte är bra), medans Nintendo vågar prva något nytt:D

Ahh wii... kommer ihåg hur jag önskade mig det så innerligt och tjatade på mina föräldrar om att jag skulle få det i julklapp och det fick jag kommer ihåg glädjen när jag spelade det för första gången och när man fick gh 3 men sen... BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORIng! hur trist som helst bara skitspel och mitt wii fick lillasyrran som tycker om att spela det där osmakliga Mario Kart, och året ärpå så köpte man sig en elite tillsammans med brorsan och den är underbar, förutom fin grafik and stuff like that, så fanns det ett brett utbud av bra kritikerrosande spel, så wii och 360 :up:!


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem

Hur vad det nu igen, hade Wii floppat då hade Nintendo lagts ner ?
Har iaf för mig att mn läst nåt sånt, att Wii var sista chansen för Nintendo,
För vad man förstått så var Gamecube en dålig affär för Nintendo och allt hängde på Wii´s framgång eller fiasko.

Inaktiv
Skrivet av The flying Meatball:

Ahh wii... kommer ihåg hur jag önskade mig det så innerligt och tjatade på mina föräldrar om att jag skulle få det i julklapp och det fick jag kommer ihåg glädjen när jag spelade det för första gången och när man fick gh 3 men sen... BOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOORIng! hur trist som helst bara skitspel och mitt wii fick lillasyrran som tycker om att spela det där osmakliga Mario Kart, och året ärpå så köpte man sig en elite tillsammans med brorsan och den är underbar, förutom fin grafik and stuff like that, så fanns det ett brett utbud av bra kritikerrosande spel, så wii och 360 :up:!

Mario kart är bäst:P8)

Jaja, vi har väl olika smaker

Inaktiv
Skrivet av Tepz:

Hur vad det nu igen, hade Wii floppat då hade Nintendo lagts ner ?
Har iaf för mig att mn läst nåt sånt, att Wii var sista chansen för Nintendo,
För vad man förstått så var Gamecube en dålig affär för Nintendo och allt hängde på Wii´s framgång eller fiasko.

Mycket möjligt, men Nintendo DS går ju också väldigt bra:D:up:

URK
Medlem

jag känner att nintendo har byt inriktning och det har blivit en krock i våran gamehjärna förut så var de med spelarna medan nu så håller de till barn och party inriktning. det är nintendos historia som gör oss förvirrade att de inte håller vad de har gjort. med 64 så blev spelen mera barn inriktade sedan med wii så blev det mera party spel av det ifrån att sitta själv och njuta så är det mera grupp spel nu att tävla mot varnadra eller med wii fitnes ett roligt träning aktivitet för de personerna som inte vill visa upp sin dubbel hacka på gymet. tex så ser jag wii som en in körts sak till de tyngre grejorna tex en ps3. wii lockar en oanvänd kundkrets till spelbranschen.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Inaktiv

Det finns inget slut på Zelda, finns inga bättre spel!

Medlem

Nästa Nintendo konsol kommer inte bryta trenden, läste nånstans om att Nintendo kommer fortsätta gå sin egen väg med nyskapande.

Och det lär vara det som håller Nintendo vid liv, kreativitet och nyskapande.

Medlem

Många gillar väl nostalgin som wii ger gamla nintendo spel i nytt skick.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av blutt:
Skrivet av 73mpl4R:

De vågar i alla fall misslyckas litegrann.

I det har du så jäkla rätt.. I allt dom gör så vågar dom misslyckas. Nästa konsol dom gör kommer vara precis lika risktagande som allt annat. Det kan bli precis lika stor flopp som succé..

Och även ifall många projekt är fruktansvärt vågade, så har dom ändå faktist lyckats med mkt mer än MS och PS3 tillsammans. Om man går efter försäljningssiffror

Jo, det är det jag försöker få folk att förstå, Xbox och ps3 är egentligen bara en förbättring på deras föregångare ( det betyder inte att dom inte är bra), medans Nintendo vågar prva något nytt:D

Men MS och Sony arbetar mest för att göra så att kundern får för vad dem betalar för. Vilket man ochså får om man köper ps3 eller 360. Man får bra spelutbud och man får ett stabilt och bra online läge. Wii har verkligen inget bra spelutbud, och verkligen inget bra online läge.

Och vadå med att dem vågar misslyckas låter ju bara kosntigt, du måste mena att dem våga satsa på nått nytt, för det är det Nintendo gör med Wii dem satsade på något nytt, men tyvär så håller det inte riktigt i slutändan.

Inaktiv
Skrivet av Fatha:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av blutt:
Skrivet av 73mpl4R:

De vågar i alla fall misslyckas litegrann.

I det har du så jäkla rätt.. I allt dom gör så vågar dom misslyckas. Nästa konsol dom gör kommer vara precis lika risktagande som allt annat. Det kan bli precis lika stor flopp som succé..

Och även ifall många projekt är fruktansvärt vågade, så har dom ändå faktist lyckats med mkt mer än MS och PS3 tillsammans. Om man går efter försäljningssiffror

Jo, det är det jag försöker få folk att förstå, Xbox och ps3 är egentligen bara en förbättring på deras föregångare ( det betyder inte att dom inte är bra), medans Nintendo vågar prva något nytt:D

Men MS och Sony arbetar mest för att göra så att kundern får för vad dem betalar för. Vilket man ochså får om man köper ps3 eller 360. Man får bra spelutbud och man får ett stabilt och bra online läge. Wii har verkligen inget bra spelutbud, och verkligen inget bra online läge.

Och vadå med att dem vågar misslyckas låter ju bara kosntigt, du måste mena att dem våga satsa på nått nytt, för det är det Nintendo gör med Wii dem satsade på något nytt, men tyvär så håller det inte riktigt i slutändan.

Man får nog skapa sin egen uppfattning av det, jag tycker däremot Wiis online läge går bra, visst, inte lika upphottat som Xboxens live, men ¨det funkar riktigt bra när jag ska köra tex Mario Kart.¨

"Men MS och Sony arbetar mest för att göra så att kundern får för vad dem betalar för"

Och det gör inte Nintendo? Jag tycker Nintendos Wii har gjort mig nöjd, gett mig dom spel jag gillar.

Sen är inte spelutbud och onlineläget allt, det handlar om SPELKÄNSLAN för mig, och där, där styr Wii;et.

Medlem

Själv tycker jag att Wii är precis det som en konsol ska vara! Lättillgänglig, simpel och framförallt riktigt kul i multiplayer! Visst är det en leksak men det är precis det (tycker jag) som en konsoll ska vara. En leksak! Spelen ska vara lite enklare en dom till pc just av den anledningen att pc:n faktiskt finns.

Ta portningen av Civ4 till konsoll som ett exempel. Det var ju hel ok men långt ifrån lika djupt och avancerat som sitt pc dito. När det kommer till Xbox360 och ps3 så känns det som att utvecklarna gör en konsoll som ska vara så lik en pc som möjligt men som aldrig riktigt lyckas eftersom pc:n ständigt uppdateras.

Angående spelen till Wii:n så finns det ju ingen poäng att hålla kvar vid det argumentet att det görs många skitspel till den. Under Snes och 64:ans dagar så var det ett bra argument men med tanke på att vi idag har hundratals internet sidor och tidningar som har koll på spelvärlden så har det ju blivit ganska simpelt att undvika dåliga spel.

Angående spel utbudet så har ju nintendo alltid haft ett lite sämre utbud av spel men samtidigt har dom ju haft tillräckligt många mästervärk för att konsollen ska kunna hålla igång fram tills nästa generation av spelkonsoller.

Nintendo är och kommer alltid vara en konsoll för dom lite yngre samt för dom lite äldre som inte har något emot att leka italiensk rörmokare ibland.

Inaktiv
Skrivet av pakr:

Själv tycker jag att Wii är precis det som en konsol ska vara! Lättillgänglig, simpel och framförallt riktigt kul i multiplayer! Visst är det en leksak men det är precis det (tycker jag) som en konsoll ska vara. En leksak! Spelen ska vara lite enklare en dom till pc just av den anledningen att pc:n faktiskt finns.

Ta portningen av Civ4 till konsoll som ett exempel. Det var ju hel ok men långt ifrån lika djupt och avancerat som sitt pc dito. När det kommer till Xbox360 och ps3 så känns det som att utvecklarna gör en konsoll som ska vara så lik en pc som möjligt men som aldrig riktigt lyckas eftersom pc:n ständigt uppdateras.

Angående spelen till Wii:n så finns det ju ingen poäng att hålla kvar vid det argumentet att det görs många skitspel till den. Under Snes och 64:ans dagar så var det ett bra argument men med tanke på att vi idag har hundratals internet sidor och tidningar som har koll på spelvärlden så har det ju blivit ganska simpelt att undvika dåliga spel.

Angående spel utbudet så har ju nintendo alltid haft ett lite sämre utbud av spel men samtidigt har dom ju haft tillräckligt många mästervärk för att konsollen ska kunna hålla igång fram tills nästa generation av spelkonsoller.

Nintendo är och kommer alltid vara en konsoll för dom lite yngre samt för dom lite äldre som inte har något emot att leka italiensk rörmokare ibland.

Bra skrivet!
Sen räcker ju Wii spel, väldigt länge också, man kan ju få en trofé för 1000 supers smash bral spelande.

Nintendo kör sin stil, låt sony och MS göra samma gamla konsoler, för i längden, då är det dom som har vågat som kammar hem priset

Medlem

nintendo 8-bits kontroll är en legend.

Medlem

Wii säljer överlägset bäst i hela världen vart man än är.

Nu kommer även remake spel från Gamecube spel som Pikmin 1 & 2, Mario Power Tennis och Donkey Kong Jungle Beat


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

123
Skriv svar