nintendos tid är ute

Medlem

Nintendos storhets tid kommer aldrig att ta slut! Kolla bara på releaserna som kommer i år (Punch Out!, The Conduit, Madworld, Deadly Creatures osv) om ni är anti!

Nintendo ÄR konung på tv-spels tronen och kommer alltid vara det!


signatur

snesgameplay.blogg.se

Medlem
Skrivet av lord_brunskog:

Nintendos storhets tid kommer aldrig att ta slut! Kolla bara på releaserna som kommer i år (Punch Out!, The Conduit, Madworld, Deadly Creatures osv) om ni är anti!

Nintendo ÄR konung på tv-spels tronen och kommer alltid vara det!

Du låter som ett äckligt litet fanboy när du kommer med den kommentaren, inget av dem spelen som du listade kommer att lyckas bli minnesvärda.

Dem kommer kanske inte bli helt misslyckade som spel men dem kommer troligtvis inte bli ihågkomna eller få så värst mycket uppmärksamhet. Och kommer därför helt säkert bara att försvinna och dö ut med tiden.

Nintendo har haft sin tid med Supernintendo och Nintendo 64. Dem hade bra spel och bra kontroll.

Men dem lyckas aldrig komma med något nytt längre och gör bara meningslösa portningar av antingen äldre spel eller vissa nya spel som konsolen inte ens egentligen klarar som t.ex Dead rising shop to you drop. Man vet att det kommer faila sönder.

Medlem
Skrivet av Fatha:
Skrivet av lord_brunskog:

Nintendos storhets tid kommer aldrig att ta slut! Kolla bara på releaserna som kommer i år (Punch Out!, The Conduit, Madworld, Deadly Creatures osv) om ni är anti!

Nintendo ÄR konung på tv-spels tronen och kommer alltid vara det!

Du låter som ett äckligt litet fanboy när du kommer med den kommentaren, inget av dem spelen som du listade kommer att lyckas bli minnesvärda.

Dem kommer kanske inte bli helt misslyckade som spel men dem kommer troligtvis inte bli ihågkomna eller få så värst mycket uppmärksamhet. Och kommer därför helt säkert bara att försvinna och dö ut med tiden.

Nintendo har haft sin tid med Supernintendo och Nintendo 64. Dem hade bra spel och bra kontroll.

Men dem lyckas aldrig komma med något nytt längre och gör bara meningslösa portningar av antingen äldre spel eller vissa nya spel som konsolen inte ens egentligen klarar som t.ex Dead rising shop to you drop. Man vet att det kommer faila sönder.

Och du låter som en finnig liten besserwisser xP

Nintendo har många stora titlar på gång. Och att kalla spel som t.ex. deadly creatures för ett spel som "inte är helt misslyckat" är nog att underskatta det (iaf nu när vi sett dess recensioner)

Och helt ärligt, hur ofta kommer det spel som blir ihågkommna någon längre tid? Killzone 2 och Gears of War kommer också vara bortglömda om 5 år.

Och det heter CHOP till you drop
Det är inte precis något tjejspel vi har att göra med!

Medlem

Och du låter som en finnig liten besserwisser xP

Nintendo har många stora titlar på gång. Och att kalla spel som t.ex. deadly creatures för ett spel som "inte är helt misslyckat" är nog att underskatta det (iaf nu när vi sett dess recensioner)

Och helt ärligt, hur ofta kommer det spel som blir ihågkommna någon längre tid? Killzone 2 och Gears of War kommer också vara bortglömda om 5 år.

Och det heter CHOP till you drop
Det är inte precis något tjejspel vi har att göra med![/quote]

Ok, jag tror verkligen inte varken Killzone eller GOW serien kommer bli bortglömda om 5 år. Eftersom båda är riktigt stora och berömda titlar så kommer dem inte glömmas bort så länge utvecklarna ger spelarna mer DLC och bra uppföljare, och inte bara börja mjölka på med skit. Dead rising chop till you drop, är inget vidare bra exempel.

Eftersom det är en riktigt dålig portning, när Wii systemet knappt har bättre prestanda än en ps2. Så blir det ju aldrig i närheten så bra som det va på 360. Deadly creature är väll det mest intressantaste som har kommit till Wii på länge nu, men jag tror inte det kommer hålla kvar länge.

Medlem

Med ihågkomna menar jag inte att dom kommer sjunka in i något svart hål men snarare att dom, som dom flesta spel gör, vara passe om ett par år. Spel som t.ex. Brawl eller mario kart wii kommer nog däremot leva kvar ett längre tag. Nintendo har en förmåga att skapa titlar som snabbt blir klassiker.

Edit:
Bevis på att wii har samma prestanda som playstation2 skulle uppskattas

Inaktiv
Skrivet av Fatha:

Och du låter som en finnig liten besserwisser xP

Nintendo har många stora titlar på gång. Och att kalla spel som t.ex. deadly creatures för ett spel som "inte är helt misslyckat" är nog att underskatta det (iaf nu när vi sett dess recensioner)

Och helt ärligt, hur ofta kommer det spel som blir ihågkommna någon längre tid? Killzone 2 och Gears of War kommer också vara bortglömda om 5 år.

Och det heter CHOP till you drop
Det är inte precis något tjejspel vi har att göra med!

Ok, jag tror verkligen inte varken Killzone eller GOW serien kommer bli bortglömda om 5 år. Eftersom båda är riktigt stora och berömda titlar så kommer dem inte glömmas bort så länge utvecklarna ger spelarna mer DLC och bra uppföljare, och inte bara börja mjölka på med skit. Dead rising chop till you drop, är inget vidare bra exempel.

Eftersom det är en riktigt dålig portning, när Wii systemet knappt har bättre prestanda än en ps2. Så blir det ju aldrig i närheten så bra som det va på 360. Deadly creature är väll det mest intressantaste som har kommit till Wii på länge nu, men jag tror inte det kommer hålla kvar länge.[/quote]

Fatha, för dig kanske prestanda är det viktigaste, men för mig, då är herdlig spelkänsla det som gäller. Det spelar ingen roll hur länge man gnäller om att wii har dålig grafik/prestanda. Nintendp kör sin egen väg. Punkt slut!

Inaktiv
Citat:

Jag ser en poäng där, man ska kritisera spelen INTE konsolen.[/quote]

VADÅ KRITISERA SPELEN FÖR VADÅ DERAS GRAFIC DET ÄR JU WII SOM INTE KLARAR AV GRAFIK AWESOMNESS!! Har du sett ett PS3 in action eller ? om du inte har det så tycker jag att du ska.


signatur
Inaktiv
Skrivet av sweoli:
Citat:

Jag ser en poäng där, man ska kritisera spelen INTE konsolen.

VADÅ KRITISERA SPELEN FÖR VADÅ DERAS GRAFIC DET ÄR JU WII SOM INTE KLARAR AV GRAFIK AWESOMNESS!! Har du sett ett PS3 in action eller ? om du inte har det så tycker jag att du ska.[/quote]

...SNÄLLA! Ta det lugnt, vi snackar om konsoler, det finns viktigare saker i världen.

Det verkar som många har glömt bort "spelkänslan", då allt hänger på grafiken enligt dom.

Jag känner direkt att jag inte orkar diskutera det här med dig, inte förän du har lugnat ner dig :P:\

Ps. Jag har kört både xbox 360 och ps3, annars skulle jag inte kunnat kommentera mig om det här

Medlem

Nu är det ju faktiskt så att jag råkar gilla mitt Wii väldigt mycket, och vad är det för fel med det? Ett utav dom i särklass bästa köpen jag någonsin gjort! Ni som förespråkar xbox (som krånglar och går pajj) och PS3 (rika jävla kapitalister / bratz snorungar som får det ni pekar på) är väll i sådannafall 360 / PS3 fanboys?

Och nu är det ju faktiskt så att Nintendo inte behöver lika mycket 3dje parts spel eftersom att dom faktiskt GÖR sina spel själva! 360 och PS3 har ju knappt några spel som är exklusiva för deras respektive konsoler!

Jag hoppas att jag får en kavalkad av sura medelanden från pubertala mongon som har så mycket fritid så att dom bara MÅSTE snacka skit över dom andras guld....


signatur

snesgameplay.blogg.se

Medlem

En gamer bryr sig bara om spel och är inte en märkesbög.

Medlem
Skrivet av lord_brunskog:

PS3 (rika jävla kapitalister / bratz snorungar som får det ni pekar på) är väll i sådannafall PS3 fanboys?

Visst är Ps3 dyrt men värt det. Ps3 ägare är inte nödvändigtvis rikare än Wii ägare. Men Ps3 ägarna kanske sparar lite mer för att köpa den otroligt mkt bättre konsolen. (Prestandamässigt)


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av lord_brunskog:

Nu är det ju faktiskt så att jag råkar gilla mitt Wii väldigt mycket, och vad är det för fel med det? Ett utav dom i särklass bästa köpen jag någonsin gjort! Ni som förespråkar xbox (som krånglar och går pajj) och PS3 (rika jävla kapitalister / bratz snorungar som får det ni pekar på) är väll i sådannafall 360 / PS3 fanboys?

Och nu är det ju faktiskt så att Nintendo inte behöver lika mycket 3dje parts spel eftersom att dom faktiskt GÖR sina spel själva! 360 och PS3 har ju knappt några spel som är exklusiva för deras respektive konsoler!

Jag hoppas att jag får en kavalkad av sura medelanden från pubertala mongon som har så mycket fritid så att dom bara MÅSTE snacka skit över dom andras guld....

Jag har varken 360 ps3 eller wii men av dem säger jag bara att wii är sämst, Ja ja det är la roligt att spela wii med men inte som ps3 eller 360.


signatur
Medlem

Wii var kul i början när det släpptes. Nu ett par år senare släpps det kanske 1-2 spel per år som gemene man lägger märke till eller kommer ihåg. Fråga vem som helst som är helt opartisk vad gäller konsol så ska vi se vilka spel han kan räkna upp på tu man hand. Tror nog det finns betydligt fler spel till PS3 och 360 som folk lägger märke till.

Kan förstå att barn tycker konsolen har bra spel då de flesta är gjorda för barn, sen finns det ju vissa undantag. Just därför tror jag inte konsolen/Nintendo dö. Men för en gamer som vill ha lite djup i sina spel är ju Wii bara trams.

Medlem

Min önskedröm är att Nintendo och Sega går ihop,
Ihop får dom flera bra exklusiva titlar och dom lär bli ännu mer framgångsrika , huka er MS och Sony om det blir verklighet.

Inaktiv
Skrivet av ZUJ:

Min önskedröm är att Nintendo och Sega går ihop,
Ihop får dom flera bra exklusiva titlar och dom lär bli ännu mer framgångsrika , huka er MS och Sony om det blir verklighet.

Eller ännu bättre, Sony, Nintendo och Microsoft går ihop, så slipper vi konsolkriget.
Nintendo med sina iniativa ideér, Microsoft med sina grymma spel, Sony med sin Prestanda.

Skrivet av Lusen:
Skrivet av ZUJ:

Min önskedröm är att Nintendo och Sega går ihop,
Ihop får dom flera bra exklusiva titlar och dom lär bli ännu mer framgångsrika , huka er MS och Sony om det blir verklighet.

Eller ännu bättre, Sony, Nintendo och Microsoft går ihop, så slipper vi konsolkriget.
Nintendo med sina iniativa ideér, Microsoft med sina grymma spel, Sony med sin Prestanda.

360 har förresten bättre prestanda än ps3 förutom bluray-spelaren som gör att ps3 spelen kan slänga i mycket mer grejor (som bättre grafik och allt som man inte riktigt får in på 360t) pga mer plats än 360 som kör dvd:P


signatur

"Bättre sent än aldrig"

Medlem
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ZUJ:

Min önskedröm är att Nintendo och Sega går ihop,
Ihop får dom flera bra exklusiva titlar och dom lär bli ännu mer framgångsrika , huka er MS och Sony om det blir verklighet.

Eller ännu bättre, Sony, Nintendo och Microsoft går ihop, så slipper vi konsolkriget.
Nintendo med sina iniativa ideér, Microsoft med sina grymma spel, Sony med sin Prestanda.

360 har förresten bättre prestanda än ps3 förutom bluray-spelaren som gör att ps3 spelen kan slänga i mycket mer grejor (som bättre grafik och allt som man inte riktigt får in på 360t) pga mer plats än 360 som kör dvd:P

jo bluray är bra när det gäller att slänga in feta filmer, men har man sett dom en gång då hoppar man över det nästa gång man lirar, då är filmer bara irriterande för man vill ju spela

Medlem

jag tycker wii kmletterar upp det alla andra konsoller saknar

alltså spelkänsla


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv
Skrivet av bondmaster:

jag tycker wii kmletterar upp det alla andra konsoller saknar

alltså spelkänsla

Jo du har så rätt i det du säger, borde skapas mycket mer Mario och Zelda och andra gamla Nintendo klassiker istället för dem få som finns och alla skit spel som släppts


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv
Skrivet av The flying Meatball:
Skrivet av Lusen:
Skrivet av ZUJ:

Min önskedröm är att Nintendo och Sega går ihop,
Ihop får dom flera bra exklusiva titlar och dom lär bli ännu mer framgångsrika , huka er MS och Sony om det blir verklighet.

Eller ännu bättre, Sony, Nintendo och Microsoft går ihop, så slipper vi konsolkriget.
Nintendo med sina iniativa ideér, Microsoft med sina grymma spel, Sony med sin Prestanda.

360 har förresten bättre prestanda än ps3 förutom bluray-spelaren som gör att ps3 spelen kan slänga i mycket mer grejor (som bättre grafik och allt som man inte riktigt får in på 360t) pga mer plats än 360 som kör dvd:P

Länk som säger något annat: PS3 vs 360 harware comparision


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

^- läs inlägget harmless, "So as you can see, 360’s GPU is not superior to RSX in any single way. Using official specs."

Official specs, detta ringer inte bra i öronen på någon som tänker lite kritiskt.

Medlem

Wii är inte bra så nu är det uteslutet wii är skit.

Inaktiv

Wiin är både otroligt retro och "oretro" och det har många spelare problem med.

Den är den mest bakåt inriktade konsoll med alla nedladdningsbara spel från 80- och 90-tal vilket är en guldgruva med bra spel. Så brist på bra spel kan man inte beskylla Wiin för.

Det största problemet är snarare att den är otroligt "oretro" på samma gång. Jag ser Nintendo som bolaget som försöker dra spelandet i en ny riktning. I mina ögon har de kommit längst i utvecklingen mot framtiden. Sony och Microsoft apar friskt efter vägvisaren med rörelse styrda kontroller och "icke-kontroller".
Men tyvärr så är inte alla redo för detta än.
Det är folk som vill sitta bakom ett rejält tangentbord och har utvecklat näst intill omänskliga musreflexer, eller de som vill sitta i sin soffa med en maffig kontroll som inte bryr sig om den är upp eller ned. "-Jag vill spela, inte flänga runt" är uttryck man ofta hör.

Tyvärr så är inte många 3e-parts tillverkare fantasifulla nog att utnyttja Wiins alla möjligheter och fulla styrka, knappt ens Nintendo heller för den delen... Så väldigt bra nya spel är sällsynta, men de finns!

Ja, Nintendos tid är ute i det vi kallar traditionellt spelande. För du kan inte spela klassiker som Gears of War eller Half Life på den. Men de har blicken framåt (eller vidare?) och vill ändra vår definition på spelande.

Inaktiv

Alltså, för mig stod det mellan Xbox 360, PS3 och Wii. Till en början blev det ett Xbox 360 och självklart skaffade jag de populära spelen som Halo, Gears of War m.m. Spelade igenom singleplayer och undrade var i helvete spelglädjen befann sig. Började lira multiplayer men där tog det stopp direkt eftersom i nästan varje match fanns det snorungar som endast lirade för att ligga etta på scoreboarden och glömde helt av att ha roligt. Fällde kommentarer om att man var noob och att man skulle lära sig spela. Det var droppen för mig, ribban på 360/PS3 communityn är extremt låg.

Singelplayer spelen på 360/PS3 är ju värdelösa. Halo, Gears of War är så linjära och repetiva. Killzone och respektive populära titlar på PS3 lider av samma sak. Nu äger jag en Wii samt en speldator eftersom 90% av spelen till 360/PS3 kommer till PC. Enda spelet jag är intresserad av till 360/PS3 är Little Big Planet. Folk måste lära sig att tycka det är kul att förlora och skratta åt det istället, det må låta konstigt men det gör det roligare för alla andra och man får till så mycket roligare matcher, för det är trots allt bara ett spel.

Nu vet jag inte hur communityn är på Wii men har kört ett par Brawl och Mario Kart matcher och fick mig några skratt iallafall. Köpte mestadels Wii för deras överlägsenhet när det gäller singelplayer. Nu är detta bara mina åsikter men tro mig att lära sig tycka det är roligt att förlora gör väldigt mycket för dom du spelar med/mot.


signatur

Its only after you've lost everything, that you are free to do anything.

Inaktiv

Att säga att Nintendos storhetstid är över låter aningen överdrivet. Så länge Wii säljer lika mycket som Xbox 360 och PS3 tillsammans tror jag inte det är någon fara. Och man har ju alltid Nintendo DS att luta sig tillbaka mot.

Jag skulle snarare säga att Sonys storhetstid i spelbranschen är över om man inte rycker upp sig till nästa generation. Sist jag läste hade PS2 sålt omkring 140 miljoner maskiner, jämför det med PS3. Visst, PS2 har hängt med i snart 10 år, men PS3 kommer knappast nå så fina siffror. Sony förlorar dessutom rätt mycket pengar per såld PS3:a.

Men jag håller med om att Microsoft och Sony anstränger sig mer för att släppa bra titlar och Nintendo har egentligen bara sina egna stortitlar som inte kommer lika ofta.

Medlem

Snälla...

Wii= Nintendo pumpar ut en hel del skit (ca95%) men det är ändå värt att ha en Wii för att 2-3ggr per år kommer det ut spel som får 6/5. Dessa spel är deras klassiker, som också är anledningen till "varför de är den bäst säljande konsollen". Spela Zelda, Mario och metroid prime innan du anklagar nintendo för att vara skit. de 3 spel-serierna gör det värt att ha en nintendo stående hemma hos dig.

Inaktiv
Skrivet av Strelok:

Att säga att Nintendos storhetstid är över låter aningen överdrivet. Så länge Wii säljer lika mycket som Xbox 360 och PS3 tillsammans tror jag inte det är någon fara. Och man har ju alltid Nintendo DS att luta sig tillbaka mot.

Jag skulle snarare säga att Sonys storhetstid i spelbranschen är över om man inte rycker upp sig till nästa generation. Sist jag läste hade PS2 sålt omkring 140 miljoner maskiner, jämför det med PS3. Visst, PS2 har hängt med i snart 10 år, men PS3 kommer knappast nå så fina siffror. Sony förlorar dessutom rätt mycket pengar per såld PS3:a.

Men jag håller med om att Microsoft och Sony anstränger sig mer för att släppa bra titlar och Nintendo har egentligen bara sina egna stortitlar som inte kommer lika ofta.

Apropå Sony...
http://www.youtube.com/watch?v=R98qC0fd_1w

Inaktiv
Skrivet av Smuck:

Snälla...

Wii= Nintendo pumpar ut en hel del skit (ca95%) men det är ändå värt att ha en Wii för att 2-3ggr per år kommer det ut spel som får 6/5. Dessa spel är deras klassiker, som också är anledningen till "varför de är den bäst säljande konsollen". Spela Zelda, Mario och metroid prime innan du anklagar nintendo för att vara skit. de 3 spel-serierna gör det värt att ha en nintendo stående hemma hos dig.

Ja jag håller med! Hellre 3 riktigt bra spel om året som är slipade, polerade och färdiga. Än 30 halvbra spel som är buggiga och ofärdiga. Känns som det har blivit en trend nu för tiden på 360&Ps3, att hiva ut spelet illa kvickt till fullpris och att det som inte hanns med finns som DLC-paket redan vid lanseringen istället. Jag vet inte om man ska tolka det som girighet eller ren lathet... Antagligen båda alternativen. RE5 är ett topp exempel på detta, för hur svårt hade det varit att klämma in den sketna VS-DLCn direkt i spelet? Visst finns det bolag som inte missbrukar möjligheten med DLC. Fallout 3, Oblivion och GTAIV är spel som är föredömen för hur DLC skall användas.

Wiins svaghet är dock att Nintendo fegar sig här i väst. De är väldigt duktiga på att undanhålla oss titlar och funktioner. Jag kan ta Virtual Console som ett exempel:

Japan (Obs enbart SNES spel!):
http://www.nintendo.co.jp/wii/vc/result.html?pageID=1

Väst (Obs alla plattformar!):
http://www.nintendo.com/wii/virtualconsole/games

Det känns som att de inte löper linan fullt ut med sitt "Wii-koncept" här hos oss. Det får den att framstå som lite tafatt tyvärr.

Medlem

Eftersom de leder försäljningen, faktiskt har spel som är roliga att spela och inte bara fina att titta på så skulle jag vilja säga att Nintendo är det enda företag som vet hur man skapar spelglädje.

Medlem

Jag tycker att Nintendo gör ett bra jobb ifrån sig och det verkar som om de har en ljus framtid. Titta på försäljningslistorna både här och i USA t.ex. Det måste ju betyda något?

Personligen så tycker jag inte att Nintendo ska släppa spel som släpps till PS3/Xbox, dem suger bara ändå. Det är bättre om de fokuserar på att göra egna spel som passar konsolen.

Gällande Mario och Zelda och de spelen så är det såna spel som aldrig dör imo, de kommer alltid att finnas, spelar ingen roll om det kommer ett Nintendo X-Gen eller något om 100 år, de kommer säkerligen fortfarande att finnas kvar.


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

123
Skriv svar