FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Morathus
Titel Frågvis
Registrerad 2012-03-11
Inlägg 44

Jag behöver få ett rimligt pris för mitt Wii ska nämligen lägga upp det på blocket och sälja det men vill få sålt det så fort som möjligt.

PvtNils
Titel Frågvis
Registrerad 2011-11-30
Inlägg 44

Såg att det fanns ett antal konsoler som såldes för 800-900kr på blocket, men då utan en massa spel. Om du nu saknar spel och konsolen är 6 år gammal, så skulle jag (om jag nu varit på jakt efter en Wii) kanske kunna tänkas köpa den för 700?.
Men med lite spel så kommer du väl kanske upp i tusenlappen.

Brain
Titel Storröjare
Registrerad 2008-04-16
Inlägg 2 502

Rimligt pris.. jag skulle nog vara beredd att betala ganska lite nu när Wii U är på ingång.
Kanske 400kr?

jlarss
Titel Stammis
Registrerad 2007-02-08
Inlägg 360

Du kan få ett helt nytt wii med mario kart bundle för 999 kr, så 400 kr är nog inte så långt ifrån sanningen

http://cdon.se/spel/nintendo_wii_black_-_mario_kart_bundle-21298251?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_se

Morathus
Titel Frågvis
Registrerad 2012-03-11
Inlägg 44

Jag tänker även sälja några spel till konsolen som man tröttnat på och bara vill bli av med så då blir väl 900 kr ett bra pris eller vad säger ni?

WildThing
Titel Moderator
Registrerad 2005-10-30
Inlägg 4 873

Allt beror ju på vilka spel, men det måste nästan vara en hel del toppspel för att öka på priset så mycket.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 933

Beror på spel och tillbehör, men inte över tusen-lappen.

Morathus
Titel Frågvis
Registrerad 2012-03-11
Inlägg 44

I spelsamlingen jag tänkte sälja finns det toppspel som metroid, zelda, mario samt mindre betydelsefulla spel.

Morathus
Titel Frågvis
Registrerad 2012-03-11
Inlägg 44

Det får nog bli 800 kr för att jag har ju med konsol + sladdarna man får med samt kontrollen och några spel.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 933

Morathus skrev:
Det får nog bli 800 kr för att jag har ju med konsol + sladdarna man får med samt kontrollen och några spel.

Låter rimligt :)

Dinskugga
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-28
Inlägg 846

Eftersom du har orginal Wii som kan spela GC spel så kan du nog ta lite extra.

dom nya som säljs går ej att spela GC spel på

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 933

Dinskugga skrev:

Hur menar du nu? Jag köpte ett svart wii för typ ett år sen och det går spela GC spel på den

Dinskugga
Titel Veteran
Registrerad 2004-07-28
Inlägg 846

luftman skrev:
Dinskugga skrev:

Hur menar du nu? Jag köpte ett svart wii för typ ett år sen och det går spela GC spel på den

Den senaste Wii enheten kan man inte spela GC spel på. Dom har tagit bort den funktionen.

Måste vara 1år sen dom införde den enheten. Men man har kunnat köpa den gamla med under en viss tid. Men nu finns bara denna nya enhet.

luftman
Titel Veteran
Registrerad 2010-07-13
Inlägg 933

Dinskugga skrev:
luftman skrev:
Dinskugga skrev:

Den senaste Wii enheten kan man inte spela GC spel på. Dom har tagit bort den funktionen.

Måste vara 1år sen dom införde den enheten. Men man har kunnat köpa den gamla med under en viss tid. Men nu finns bara denna nya enhet.

Men ... vad värdelöst O.o ... Stora +:et med wii är ju att man har i princip en gamecube också

Athaleos
Titel Veteran
Registrerad 2008-04-03
Inlägg 867

800 kronor känns som ett rimligt pris om du har en hel del spel att slänga med.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 422 medlemmar online. 39 foruminlägg har postats idag.

FZ