Super Snes Emulator till 3ds(XL)

Medlem
Super Snes Emulator till 3ds(XL)

Halloj!

Jag har länge letat efter nån slags emulator eller liknande till mitt nitendo 3ds (xl varianten) men har inte hittat något enkelt, jag har googlat runt lite och hittat flera trådar och artiklar på internet där folk föreslår att man köper nån DSTWO sak tillsammans med nått flashkort/micro-sd kort och en massa andra saker jag inte har en aning om vad det är eller hur det skulle fungera till ett 3ds.

Är det någon som är mer kunnig inom området och har några tips på hur jag kan gå till väga för att få en snes emulator till mitt 3ds? Om det är så att jag måste köpa någonting så länka gärna vart jag kan köpa det inom sverige till ett rimligt pris och gärna nån affär/sida som är tillförlitlig, när jag har googlat efter just DSTWO så hittar jag inga svenska sidor som säljer utan bara sidor utanför sverige där produkten dessutom knappt finns i lager eller kostar skjortan.


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Jag vet inte om det är lagligt att länka till det, men ja. Du behöver ett s.k. "piratkort". Så vitt jag vet finns det inga andra alternativ. Google is your friend

Medlem

Ah okay, jag misstänker att dstwo eller liknande är olagligt, så får väl antagligen ge upp hoppet om att skaffa en snes emulator till mitt ds

Tack för det snabba svaret dock


signatur

Stolt supporter av FZ.
"So, you would dance with a complete stranger, but despise being? near me?"

Medlem

Korten i sig är väl inte olagliga men i princip allt man kan stoppa på dem är väl det.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1208&xSec=81

svensk sida som säljer DSTWO. Om du köper så läs bara noga genom ifall det funkar med firmwaren du har på din 3ds m.m.
Kortet inte olagligt i sig, men som nån sa tidigare så är det mesta som görs med den inte direk lagligt

Medlem

När jag hade Kvar min DSXL så hade jag ett kort som hette M3 d3 zero :). www.psxcare.com säljer bra saker =).

Kolla här :). http://www.psxcare.com/section.php?xSec=81&xPage=1

1
Skriv svar