Vad är ditt första intryck av Nintendo 3DS?

Skägg.
10 Chambers
Vad är ditt första intryck av Nintendo 3DS?

I fredags släpptes 3DS och jag hann bara fingra på den i några minuter innan den skeppades iväg till en frilansare. Testade lite Ridge Racer, vilket verkade trevligt, men det som imponerade mest var Augmented Reality-funktionen där ett enkelt kort med ett frågetecken blev en strid mot en drake. På mitt skrivbord!

Vad tycker du om den nya konsolen efter helgens lirande?


signatur
Medlem

Köpte ett 3DS och spelet Pilotwings Resort till. Jag har varit mycket nöjd med konsollen och tycker att 3D funktionen är bra, dock tröttnar ögonen lite efter några timmars spelande, detta löses dock genom att stänga av funktionen och fortsätta spela. Längtar tills Mario Kart, Zelda och alla andra underbara spel kommer!

Medlem

Mitt intresse kommer när 3DS kommer med egna spel!


signatur

Everybody needs help.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Apministern:

Mitt intresse kommer när det kommer med egna spel!

#Pilotwings Resort?


signatur
Medlem

Haha sant men det är bara ett spel


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Var inne på Elgiganten tidigare idag och spelade i ungefär 30 minuter. Tyckte mest att det var ansträngde att titta på skärmen och jag var inte heller så imponerad av 3D-effekterna. Har väl inte direkt haft så mycket tankar på att köpa den oavsett, men nu blir det definitivt inget köp. 3D-kameran och dess bilder var i och för sig lite coola.

Fast vem vet... När det kommer ett nytt Harvest Moon kanske det blir för svårt att motstå. Tills dess får den nog vänta.

Medlem

Hämtade min i fredags med Super street fighter 4 och Ghost recon. Är faktiskt mycket imponerad hittills. Kameran är kul, spelen till kameran ett imponerande teknikexperiment för framtiden. Skarp ljud och bild. Tycker att båda spelen är bra och fungerar. 3D-effekten är kul och stämningsfull Men inget måste. Jag har inte stört mig på något än Men har inte hunnit spela så mycket som jag velat än eller pröva streetpass eller internetuppkoppling.

Medlem

Super nöjd Rayman 3D kameran och dess funktioner är roliga

Medlem

Kommer det ett Advance wars så blir det ett köp A.s.a.p


signatur

Everybody needs help.

Inaktiv

Blir sena sommarkvällar ute och lira lite Zelda!

Medlem

köpte den i fredags, hängde på GAME butikens dörr i princip. hursom nog om min inkompetens när det gäller att bete sig som folk utomhus. konsolen i sig är både snyggare stabilare och kraftigare än en DS Lite, även om de inte är samma maskin alls.
knapparna känns mer robusta och tål mer hårda tag känns det som och även det yttre skalet har förbättringar som gör att det känns starkare och stabilare, sedan är den väldigt bra på att ge fan i att få fingeravtryck på utsidan. Nintendo tyckte istället att det var insidans tur att bli fingerfläckig och har därför pianolackat hela övre sektionen av 3DSen. Stylusen känns mycket stabilare än innan.

själva 3Dn imponerade inte mig sådär jättemycket då jag redan har en 20" 3D skärm med Nvidia 3D Vision till min dator, men den är helt klart bra och behaglig att spela med. jag känner inte att jag blir trött i ögonen av att se på 3Dn alls och har spelat i flertal timmar utan att det påverkat mig alls. (värt att noter är att jag blev trött i ögonen i början när jag spelade med min 20" 3D skärm, men det gick över när man vant sig vid det)

Mjukvaran som medföljer är underhållande men har inte direkt något långvarigt intresse för mig, jag har väl spelat en 2 timmar Faceraiders och testade AR Games en gång. Kort sagt, de är bra för det de är, tech demos.

jag kan inte yttra mig om mer än Splinter Cell 3D, Asphalt 3D och Ridge Racer 3D och de följer som så:

Splinter Cell 3D är en hyffsad remake av Chaos Theory, kul om man inte spelat orginalspelet men inte så kul om man spelat det. tur nog, har jag inte spelat orginalspelet mer än de 2 första uppdragen. (fy skäms jag vet) 3Dn här är helt okej, fyller ingen supernytta men den är fin likaså. (kan inte säga så jätemycket mer då jag inte kört klart det)

Asphalt 3D är ren och skär total skrot. det är pinsamt uppenbart att de stressat för att få ut det.
fysikmotorn ballar mer än ofta ur. i långa hopp så kan du landa med huven pekandes rakt ner i marken och ändå vinklar bilen bara ut sig och du kör vidare. kolliderar många objekt samtidigt så kan de hoppa runt som om de har spasmer överallt, och det kan i sin tur resultera i att du totalt misslyckas i ett race. körkänslan är också riktigt sunkig, bilarna känns stela och styrningen verkar ta väldigt slumpmässigt.
jag kan dock säga att 3Dn är snygg likaså grafiken (för en 3DS hitills då)... men det är poänglöst, för snygga spel är inte automatiskt bra spel.
Kort sagt, spela inte Asphalt 3D. spela istälet Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidge Racer!

Ridge Racer 3D
håhå riktigt bra, det är klockrent lika bra som det alltid varit och har man spelat ett relativt nytt Ridge Racer spel (på tex PSP) så är man direkt hemma i det på 3DS och driftar tokigt i kurvorna, blåser på som fan med nitro och blir kinkig för den överdrivna komentatorn som komenterar allt man gör. men jag känner att recensionen här på sidan gjorde Ridge Racer 3D rättvisa så jag drar mig tillbaka till att spela Ridge Racer istället för att skriva om det.

Over aaaand out!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Hoppas de utnyttjar/kommer utnyttja 3Dn bra göra coola effekter med det osv!


signatur

Everybody needs help.

1
Skriv svar