Vad vill du se från Wii 2?

Skägg.
10 Chambers
Vad vill du se från Wii 2?

"Wii 2" är bekräftad och ska visas upp på E3 men än så länge spekulerades det bara vilt i vad vi faktiskt kan vänta oss. Ett starkt rykte är att kontrollen är tablet-formad och har en stor skärm med tryckkänslig yta. Spontant känns det märkligt (ännu dyrare wiimotes?) men det gjorde också den rörelsekänsliga innan du slog någon på käften i Wii Boxing och blev kär.

Så, vad tror du?


signatur
Medlem

Mer touch, mer viftande och mindre tredjepartsutvecklare.
Det är vad jag tror.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag vill se bra spel som innovativt använder whatever nya funktioner kontrollerna för med sig. Och då menar jag inte partyspel som Wiin nästan helt består av.


signatur

Videomupp

Inaktiv

Vill inte se en massa tillbehör till precis allt. rattar, uppblåsbara bilar, hästar, pilbågar och mycket annat skit. Räcker med en kontroll.

Medlem

känner bara just nu att en kontroll med en skärm på känns lite over kill, jag vill fokusera spelandet på tvn, inte att behöva småtitta i handen för att se vad nu den lilla skärmen kan tänkas visa.
ska iaf bli intressant att se vad nintendo har hittat på


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

Bättre spel.
Mindre Jappe-gull-gull, friare utveckling på spelfronten utan att den 100 man starka Nintendo censuren biter sig fast.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zeldia:

känner bara just nu att en kontroll med en skärm på känns lite over kill, jag vill fokusera spelandet på tvn, inte att behöva småtitta i handen för att se vad nu den lilla skärmen kan tänkas visa.
ska iaf bli intressant att se vad nintendo har hittat på

Det vore iof snorcoolt om de kunde implentera Augmented Reality-delen från 3DS så att du använder tableten för att se saker komma ut ur din tv. Visst, gimmicky, men ändå intressant.


signatur
Medlem

Jag tror att grym hårdvara är en vinnare. Det är vad alla med (och utan) en Wii saknar. I med bra hårdvara så drar Nintendo inte bara till sig alla casualspelare (som redan förälskat sig i Wii), utan även en del hard-core folk.

Medlem

*MYCKET bättre hårdvara

* en ny kontroll som ingen har haft (att den nya kontrollen inte liknar den gamla och ps3ans och Xbox360 kontroller) kanske mer touch grejer och skippa att vifta med händer osv? Ha som ps3 kontroll, bara en liten grej men inte varenda spel med att vifta.

* Större spelutbud och inte bara alla familjespel.


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tycker viftandet ska stanna, men användas mer effektivt och med mer precision


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Zeldia:

känner bara just nu att en kontroll med en skärm på känns lite over kill, jag vill fokusera spelandet på tvn, inte att behöva småtitta i handen för att se vad nu den lilla skärmen kan tänkas visa.
ska iaf bli intressant att se vad nintendo har hittat på

Det vore iof snorcoolt om de kunde implentera Augmented Reality-delen från 3DS så att du använder tableten för att se saker komma ut ur din tv. Visst, gimmicky, men ändå intressant.

Ja, det vore iofs rätt coolt om de kunde göra. minns att dreamcast hade en liten skärm på sin kontroll, vilket gjorde de ganska stora och klumpiga men de funkade ju..

Ska bli intressant om wii 2 kan komma upp i samma prestanda vad gäller grafiken, som i ps3 eller xbox 360. känns som om nintendo fortfarande satsar på familj och mysspel än de andra konsollerna. Bra de iofs men blandat är ju bra det med, känns som de försökte att få bort lite av stämpeln nu till Wii men att de inte nådde ända fram.. Zelda TP var lite mörkare än de andra zeldaspelen men nu kommer en ny med mer "gladare" grafik. (jag personligen tyckte TP var så mycket snyggare än SS verkar vara.)
Ser fram emot E3 :3


signatur

Kul info om Japan ^^ http://www.lqua.net/

Medlem

Hoppas bara de håller sig kvar med det estetiska som gör Nintendo spel till Nintendo spel . Vill inte ha en massa shooters


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Hoppas bara att de fortsätter och kör på samma bana som de gjort förrut när det gäller spelutbud.
Tyckte dock att Wii-moten var sjukt tråkig så dom får gärna gå tillbaka till mer klassiska kontroller eller något som liknar PS3/360-dosorna.


signatur

Have a good time!

Medlem

Mer third-party titlar, bättre hårdvara och en kontroller som känns bekväm i handen skulle nog sitta bra. Touch och motion är inget för mig iaf, väntar hellre på BCI(Brain-computer interface).

Tror den kommer dock hamna i Dreamcast zonen tyvärr...

Medlem

Mer tredjepartsspel och mindre partyspel!

Jag tycket det är mycket viktigare med bra spel än en 35 tum pekskärm(lol).


signatur

http://www.nintendonytt.se/
Nintendo nyheter på svenska

Medlem
Skrivet av Brain:

Hoppas bara att de fortsätter och kör på samma bana som de gjort förrut när det gäller spelutbud.
Tyckte dock att Wii-moten var sjukt tråkig så dom får gärna gå tillbaka till mer klassiska kontroller eller något som liknar PS3/360-dosorna.

Gamecube kontrollen är episk!


signatur

Everybody needs help.

Vad jag vill se från Wii 2? Mer core-spel.

1
Skriv svar