Varför välja Wii när PlayStation 3 finns?

Medlem

karmalicious, är du i samma båt som alla andra?

Du vet skillnaden med Nintendo och Sony är stor.
Uppföljare som MGS, Gt osv, dom avancerar i alla kategorier, mestadels grafikmässigt, men det gör inte nintendo, inte ett skit.

Jag vet att PSP säljs dåligt, vilket förvånar mig, för den är då 100 ggr bättre än ds.
Och det är samma sak där om man jämför DS med PSP, så hamnar vi i samma dilemma som med Wii och PS3.

Jag har spelat tv-spel så länge jag kan minnas och jag har sett att Sony har utvecklats, dock inte nintendo.

Kolla på N64 "En revolution i 3d grafik" .. Ja gud vad fint allt var, en total floppkonsol.

Det som jag kan påstå prestera är GC, finns ett par riktigt härliga titlar till den, men till Wii? Knappast.

Jag kan förstå om du har hamnat i något slags "Nerfall", för du vet likaväl som jag att Wii har inget att komma med förutom deras nya lökiga handkontroll som ser ut som en dosa dom har vid sjukhussängarna och ropar efter hjälp med.

JAG ser då iaf utvecklingen på en nivå som du inte verkar göra, jag vill inte sitta och spela Wii sports och Super Mario galaxy när jag kan sitta och spela Motorstorm, MGS4, GT5 och diverse andra heta titlar till en konsol som har utvecklats på många olika sätt. Det är tydligen DU som ska vakna upp och kolla på vad som är framtiden, för Nintendo är det inte, eller så gör en hjärnundersökning och titta att allt är riktigt ställt, dina åsikter är "way to far behind the ocean".

Medlem

Så du alla har fel förutom du då? Eftersom folk köper DS och inte PSP. Du gör jämförelsen DS PSP med Wii PS3. Vad betyder det? Att folk inte tänker som du, Inte bryr sig om vad som visar flashigast grafik (i den begränsade kategorin konsol. PC slår ju konsolerna gång på gång).

MGS är väl den serie som utveklats minst av alla. Från PS1 har egentligen inget hänt med serien. Den har följt med i de nya konsollerna, men det är exakt samma kontroller, utrustning mm. Det stör inte mig, men det är förvånande att det inte stör dig. Att spelen inte skulle ha utvecklats grafiskt på Nintendos konsoller är ju inte sant, dock kan argumentet att de inte utvecklats lika mycket som andra konsoler föras. Men då ska du spela PC och inte konsol. När du menar utvecklas menar du bara bättre grafik? Du ser näst intill ingen utveckling alls. Du ser att du inte vill spela de spel Wiin har, och det är ju gott nog. Men det gör inte spelen sämre, eller mindre populära. Det betyder bara att du väljer andra spel.

Att du inte gillar deras kontroll, något den absoluta majoriteten gör, må så vara. Jag hatade N64 kontrollen, men har en vän som tycker att den är fantastisk. Att du inte gillar spelen betyder inget förutom att du inte gillar spelen. Jag känner folk som inte vill röra i MGS för att SC är så mycket bättre i deras tycke. Det betyder inte att MGS är dåligt, för det säljer antagligen bättre än SC. Det betyder dock att de inte vill spela det, och det behöver de inte. Samma sak gäller dig. Spela inte spel som du inte gillar, men tro inte att ditt tycke är någon slags smakbarometer i världen. Dina argument baseras om och om igen på vad du tycker, inte vad allt annat visar.

Wii har sålt slut, liksom PS3. Skillnaden är att det finns tre gånger så många Wii där ute, och det beräknas finnas fyra gånger så många wii som PS3 vid årets slut. Nog kommer Wii hänga med. Iaf så länge som fler spelar Wii än PS3 iaf. Ditt siande om framtiden baseras på att folk bara vill ha bättre grafik, något du själv visat inte är fallet iom. DS v PSP jämförelsen. Du förstår tydligen inte vad folk vill ha eftersom du inte kan förstå varför en konsoll som är 1/100 så bra som en annan kan sälja så mycket bättre.

Jag vet inte vad alla dina små uttryck om havet betyder så jag tolkar det bara som att du tycker att jag har fel.

Edit: Känner du att du behöver fler argument så kolla in http://www.sonydefenseforce.com/ där hittar du dina gelikar (och en hel del felaktigheter).

Medlem

Ni två är ju ena riktiga idioter, jag tänker inte ens bemöda mig att svara mer utöver det lilla jag skriver nu.

WTF is wrong with you?

Är ni 10 år gamla och har peniskomplex och bara måste framhäva att "eran" konsoll är så mycket bättre än alla andra på alla sätt och vis?

Vad exakt är det ni inte förstår med argumentet "Smaken som baken" är det så svårt för er att förstå att folk kan tycka olika?
"Döh altså! hur fan kan du föredra brunetter!? Blondiner är ju mycket snyggare och sexiga på alla vis! dööh? överlag har dom ju större bröst också! och det ska det ju vara! döööh! Ge mig konkreta exempel på varför brunetter skulle vara bättre!! öööhhöö!!! *FRUST*"

Seriöst, är ni på rymmen från dagis? Blir så förbannat lack på er.

Och eran otroligt finurliga slutledningsförmåga att Grafik = Kul är ju lika befängt som en boll är rund. Måste ha varit riktigt tråkigt när ni var mindre (eller ja.. Jag vågar inte gissa ålder på er) allt måste ju ha varit SKITTRÅKIGT med tanke på hur fult det var! :crazy:

Från och med nu när jag vill spela mahjong så kommer jag inte finna det roligt längre! ffs! det är ju bara 2d!? Vet ni grabbar om det kommer komma nåt "Mahjong Realistic extreme HDTV 7 Dimensions of Ultimate über-graphics" Till ps3an?

Gör er själva en tjänst. Bitchslapa er själva riktigt hårt och gå och lägg er.

Det är vad jag kommer göra.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Skatbo:

Vart får man en dator som är tekniskt sett bättre än ett PS3? Jag skulle vara sjukt nyfiken på en dator för 6000 som kan prestera som ett PS3.

Nu citerar jag dig "smakar det så kostar det"
Du glömmer visst att PS3 är mer än dubbelt så dyr som Wii?

Nämen ojdå, selektiv fakta och extrem hängivenhet till ett märke samt total olust att lyssna på andra personer... kan det vara en fanboy vi har att göra med?

Jag uppmanar er andra att skippa denna diskussion då den tack vare Skatbo/Nadde inte är lön att hållas.

Vissa gillar Xbox, vissa gillar PS3, vissa gillar Wii.
Andra PC.

BG no re

Inaktiv

Skatbo..

Vi är alla små barn egentligen.
Jag kan inte heller förklara varför alla dessa feta spel med "supergrafik" som har kommit ut genom åren till xbox,xbox360 ps1,ps2 helt enkel inte har fått mig att fastna.

Visst kul i början o fröjd för ögat..men sen då?
Min gamla sura xbox som jag köpte för åratal sen har jag knappt lirat på,den har dock sin plats i hemmet som en formidabel mediamaskin.

Vet inte vad det är med nintendo som framkallar denna euforiska känsla jag har när jag lirar Zelda..men precis som en unge som längtar hem från skolan sitter jag nu på jobbet och bara väntar på att ta bilen hem.

Om inte jag kan förstå eller förklara denna känsla..hur skall du då någonsin komma förstå ?
Du behöver inte förstå varför vi väljer ett wii,bara acceptera det.

Medlem

Det här var en konstig tråd.
Varför folk skaffat en Wii beror ju på att dom vill spela spelen till Wii.
Det är precis samma anledning man skaffar sig en Playstation eller xbox.
konstigare så är det inte.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Om ni vill ha grafik varför inte köpa en 360 som visats ha bättre grafik än PS3.
360 är billigare, har fler spel och finns ju redan tillgänglig idag.

Så varför välja PS3 när xbox 360 finns?

Inaktiv

Hur kommer det sig att ni orkar ge er in i en diskusion med en 14-åring som som endast skriver för att provocera och egentligen inte har en aning om vad han skriver. Det enda som är viktigt för personen är grafik, och kan itne inse att andra människor har en annan åsikt. Mycket möjligt att killen har aspberger.
Om många tycker att den nya kontrollen till Wii är rolig så är det bara att inse att du och dem har olika smak. Sony är ju inte direkt sena med att försöka sig på en egen version av Wii-mote då de lagt in om ett patent på en snarlik lösning.

Det finns inte ens någon intresse av personen att för en vettig diskusion utan han föredrar personangrepp och blindt fumlande i en tragisk jämförelse när det kommer till grafik.
Om "Bullen" fortfarande spelades in och sändes skulle denna person garanterat haft ett av sin brev som veckan brevfilm. Tragiskt.

Inaktiv

Varning: Mata inte trollen!

Medlem

signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Först måste säga att ja ps3 har säkert 10ggr bättre grafik än wii nånsin kommer att få men att säga nintendo kommer alldrig att lyckas att få lika bra grafik är helt fel. När wiin utvecklades så fanns valet att göra kraftpaket som xbox360 eller ps3 men dom bästämde sig att göra något nyt och det lyckades dom med wiimoten.

Det finns fall där inte grafiken har haft betydelse som t.ex diablo2 där även man slåss mot likadana fiender som i ettan eller baldurs gate 2 där grafiken var urusel men endå var dom väldigt populära spel.

Själv har jag inte köpt en spelkonsoll sedan nintendo 8bitars för att iden med spelkonsollerna har varit likadant sedan 80 talet det enda som har ändrats är grafiken har förbättrats och lite nya spelmotorer utvecklats men spelen har har varit stortsett likadana från wolfenstein, quake till halo, halo2.

Jag äger en pc vill man ha en sportspel så köper jag det och en handkotroll och för 200kr scartkabel så kan jag spela dom på tv. Pc:n har tillräkligt bra grafik om jag skulle nu vilja ha ett spel som skulle ha supergrafik.

Vill jag spela själv så använder jag en dator. Wiin köpte jag endast för att kunna spela mot andra och med andra t.ex på fest eller annars bara sitta en kväll med polarna. Visst jag spelade ps2 och xbox hos kompisar som nhl och tekken spel och det var kul ett tag. Samma sak med wiin är att alla spel är kul ett tag men man tröttnar på dom säkert. Så istället köper jag en Wii som är hälften så billig som ps3 och sedan köper spel som man kan spela flera stycken på wiisports, wiiplay, warioware och en massa andra likadana.

Ps3 har en processor och grafikkort som inte kommer att uttnyttjas på flera år då har priset gått ner säker med 1000-2000kr minst. Varför köpa en supermaskin som inte utnyttjas till max. Ps3 har även en blue-ray spelare vad ska du utnyttja det till? Skivorna har en kapacitet på 25 Gb och med såna skivor så kommer du endast behöva till en dator. Blue ray till film är helt klart onödigt och kommer inte uttnytttjas förrens till tv serier för filmer kommer sällan behöva så stora skivor. Blue ray har också problemet att det inte är en standard ännu någonstans och ligger i sån utvecklings fas att vad som helst kan komma och vara bättre/billigare.

Så varför skulle jag köpa wii istället för ps3
? wiin är billigare
? spelen är likadana även om ps3 har bättre grafik
? wii:n är mycket roligare i flerspel än någon annan konsoll/spel som jag har någonsin sett.
? bra grafik är inte samma sak som bra spel
? ps3 fanboys har ni verkligen spelat med ps3 ännu ??
? många ps3 och xbox360 kan man få till dator men inte wii med samma spelkänsla..

Medlem

Först måste jag säga att jag inte bryr mig det minsta om grafiken någonstans. Okej, bra/dålig grafik höjer respektive sänker ett bra respektive dåligt spel.
Men det skiter jag totalt i i första hand.
Jag tycker till och med ljudet är viktigare än grafiken, och det är ändå inte sådär jättehögt upp på min lista.
Men visst, jag kommer nog införskaffa en PS3'a såsmåningom också, då de gått ner räjlet i pris.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

joo så beträffande nördförklaringar och låg intelligensförklaringar är bara dumt och ta upp..

jag ser mig själv nördig hej jag sitter och diskuterar på fz.se jag undra hur många sagt coola människor känner ens till fragzone sidan?? nu nördförklarar jag inte alla på fz men tänk till lite?? nördförklara människor på en spelsida där alla kan vara anonyma bakom ett nick??

låg intelligensförklaringar? nåjag studerar på högskola sista året och enligt studier så ska man ha över medel i iq kvot för att klara sig bra på högskola. Men jag älskar wii:s barnsliga spel alltså måste jag vara dum och folket i min skola måste isåfall vara ännu dummare??

generalisera är nog det dummaste som finns...

Medlem

Jag är själv något utav en fanboy av PS3:an, men även jag tycker att detta är något utav det dummaste och tramsigaste jag läst. Ska man diskutera en konsolls fördelar gentemot andra konsoller får man väl iallafall försöka basera sina åsikter på fakta.

Ska man sedan ge sig ut på ännu djupare vatten och börja snacka om konsollers historia och vilka som har tillfört mer genom tiderna, så se då för tusan till att ha läst på lite innan.

Slutligen, Nintendo handlar om gameplay. Här behövs inte bländande grafik för att spelet ska vara roligt. Spelen är ofta annorlunda och lyckas bli roliga pga. unik och simpel gameplay. Jag är rädd att Nintendo har tagit det hela ett steg för långt med Wii-kontrollen, men när man förnekar att Nintendo är baddare på att göra roliga spel, då biter man sig själv och sin trovärdighet i svansen.

Medlem

Blir uberless av att läsa Nadde/Skatbo's inlägg. Kan ingen kolla om dom har samma ip? ;). Till ämnet, Nintendo äger (omg jag är en fanboi oh noeee). Men det är så att Nintendo är coola och har en del starka spel att leva på. Jag och familjen/vänner har lirat mario party spelen sååå mycket och vi har njutit varenda sekund av det ;). Spelglädje min vän.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Arguing on the internet is like competing in the paralympics, even if you win you are still a retard.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Gå och dö fanboy. Tack!

Haha, ops såg just hur gammal tråden va ;P


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av yonaz:

Arguing on the internet is like competing in the paralympics, even if you win you are still a retard.

Det är ok att du inte kan diskutera saker. Det finns speciella skolor och program där man inte behöver kunna kommunicera med människor. Du är dock välkommen att försöka om du vill. Även du kan ju kanske tänka en originell tanke, och då kanske uttrycka den. Få bara inga hjärnblödningar i ditt försök att blidka mig.
Annars kan du ju bara förklara vad den enormt korkade meningen betyder. Varför skulle det vara det?

Medlem

Kul tråd, och tror fortfarande dem är samma person. Skriver på exakt samma (otrolitg jobbiga, ungefär som en 12-14 åring) sätt. Verkar ha exakt samma uppfattning, Nämligen att PS3 är bäzzt, allt annat är skit. Samt att grafik > allt.

Jag refererar till mitt tidigare inlägg. Man väljer konsoll efter de exklusiva spelen som man vill ha, samt möjligen lite extra krimskrams som kontroller, media center och annat.

Dock så idiotförklarade ni er själva genom att jämnföra Wii Sports Tennis med Virtua Tennis. Ungefär som att klaga på ett päron för att det inte ser ut som ett äpple. Visst båda är frukter och växer på träd men är knappast samma sak.

Vi har skrivit ett flertal argument för att man skulle vilja välja en konsoll, dock inte specifikt varför man skulle vilja ha Wii. Men exakt samma argument gäller för alla platformar. Spelen. Det är så enkelt. Men visst grafik kan höja spel känslan, precis som ljud kan. MEN den kan ALDRIG skapa spelkänska. Den måste komma från resten av spelet, kontroll, story, design osv osv.

Jaja tack för underhållningen, synd bara att man inte kan skicka bitchslaps över internet...

Cribba gammal? Den startades den 11:e


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av yonaz:

Arguing on the internet is like competing in the paralympics, even if you win you are still a retard.

Det är ok att du inte kan diskutera saker. Det finns speciella skolor och program där man inte behöver kunna kommunicera med människor. Du är dock välkommen att försöka om du vill. Även du kan ju kanske tänka en originell tanke, och då kanske uttrycka den. Få bara inga hjärnblödningar i ditt försök att blidka mig.
Annars kan du ju bara förklara vad den enormt korkade meningen betyder. Varför skulle det vara det?

^-- För det finns folk med riktiga problem istället för att man sitter och bråkar om meninglösa saker bakom ett anonymt namn? My 5 cents

Medlem

varför inte bara strunta i att skriva nånting på hans inskränkta älska playstation inlägg ?

Inaktiv

Har inte läst hela tråden, men FAN vad tröttsamt det var att läsa alla idiotiska argument! Wii äger Over and Out!

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Karmalicious:
Skrivet av yonaz:

Arguing on the internet is like competing in the paralympics, even if you win you are still a retard.

Det är ok att du inte kan diskutera saker. Det finns speciella skolor och program där man inte behöver kunna kommunicera med människor. Du är dock välkommen att försöka om du vill. Även du kan ju kanske tänka en originell tanke, och då kanske uttrycka den. Få bara inga hjärnblödningar i ditt försök att blidka mig.
Annars kan du ju bara förklara vad den enormt korkade meningen betyder. Varför skulle det vara det?

^-- För det finns folk med riktiga problem istället för att man sitter och bråkar om meninglösa saker bakom ett anonymt namn? My 5 cents

Då tycker jag han ska lägga in sig på rehab eller något annat "riktigt". Diskussioner på internet har nämligen aldrig något med något meningsfullt att göra.

Medlem
Skrivet av Knirk:

varför inte bara strunta i att skriva nånting på hans inskränkta älska playstation inlägg ?

För att vi är dumma lättlurade forumiter?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Hörrö dit skatbo (bra nick)..

Man köper det man vill ha, jag ville ha ett Wii och inte ett Sony.. Därför köpte jag inte ett Sony, så svårt är det

Köp du ett PSX3 och ha så skoj så kommer jag att ha lika roligt på mitt sätt (om inte roligare) med min Wii

Ett annat alternativ till varför man väljer ett Wii istället för en PSX3'a kan ju dessutom vara att man kanske gillar nytänkande lite, spelande har sett likadant ut sen den första konsollen släpptes, nu kommer det med nåt helt nytt i kontroll väg (och tro mig, det fungerar underbart) det var en stor del därför jag köpte ett Wii.

Dessutom så får spelet se ut som skit det är spelkänslan och hur kul det är att spela som räknas och inte hur grafiskt vackert det är 8)


signatur
Medlem

Detta måste nog vara den mest korkade tråd jag någonsin läst!!!

Hur faan kan man störa sig på folks val av spelkonsoller?!?!?! Helt otroligt!!!

Förstår inte varför man skulle behöva motivera varför man gillar en viss konsoll/spel/koncept???

Om nu folk gillar Nintendo Wii, so what???

Personligen kommer jag inte köpa ngn. då jag är grav grafikbög, men jag inser att den säkerligen har andra kvalitéer...

Men jag misstänker starkt att trådstartaren är en gravt understimulerad ung man med nedsatt social kompetens...

Väx upp...

8)


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv

Mitt favoritspel är ett gammalt Megaman X2 från 1994, jag är nog efterbliven som kan spela det, då det ser ut som skit jämfört med dagens spel.

Och imorrn så ber jag att samtliga människor tar en titt ut genom fönstret. Kanske vet ni inte detta, men den världen där ute är finare än någon virtuell värld någonsin kommer bli.

Medlem
Skrivet av Nadde:

För att upplysa bland annat Karmalicious så använder man inte båda sparkarna samtidigt, de ersätter även pilarna.

Ape escape PSX -99

Där använder du båda spakarna samtidigt.

Ber dig även ta dig en titt på Sonys andra egna titel vid namn God of War.


signatur
Medlem

Vart vill du komma Skatbo? Är det meningen att alla helt plötsligt ska säga "ok den konsolen är bäst, nu går vi och köper den". Det här är ju bara löjligt. Köp du din PS3 och håll dig sedan till PS3 forumet.

Inaktiv
Skriv svar