Titel Intresserad
Registrerad 2012-04-06
Inlägg 50
Har redan ägt ett Wii tidigare, körde RE4, Super Smash Bros och något mer på det som jag inte kommer ihåg. Men efter jag sålt den för att ha råd med en ny dator för två år sedan så glömde jag helt att pröva någon av Zelda spelen på den. Det brukar ju vara huvudanledningen att man köper en Nintendo konsol P_P, men gjort är gjort.
Nu är ju Nintendo Wii konsolerna mycket billigare i vilket fall, så funderar om det är värt att köpa ett ex, plus båda Zelda spelen till det. Min storebrorsa har kört ut båda hos en polare och sa att Twilight Princess var det bästa Zelda spelet han kört. Men både jag och han har kört Ocarina of Time och det var enligt mig det bästa spelet jag kört, men om Twilight Princess kan vara ännu bättre så vore det ju najs.
Ojj vad jag babblar, frågan är i titeln, värt eller ej? ^^ Tack i förhand.
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144
Det tycker jag absolut om du finner priset rimligt.
Sen finns ju också Zelda: Skyward Sword, riktigt bra Zelda lir, motion plus är att rekomendera till alla som spelar Wii.
Titel Frågvis
Registrerad 2010-03-24
Inlägg 45
Se till att ska en som är bakåtkompitabel, så du kan spela Wind Waker också!
Du kan ju inte missa ett av de bästa spelen i serien!
Titel Intresserad
Registrerad 2012-04-06
Inlägg 50
Igglybuff skrev:
Se till att ska en som är bakåtkompitabel, så du kan spela Wind Waker också!
Du kan ju inte missa ett av de bästa spelen i serien!
Förstår jag rätt om jag säger att det är den vita versionen (orginal versionen) som är bakåtkompatibel? För med den svarta versionen får man ju med den där tillkopplingsbara joysticken, Mariokart och en ratt. O vem gillar inte rattar >

, nämen mer bang för the buck tänker jag.
Titel Stammis
Registrerad 2006-09-30
Inlägg 330
ladda ner dolphin emulatorn om du har en kraftig dator sen e det bara o skaffa wiimote + sensor bar.
Titel Intresserad
Registrerad 2012-04-06
Inlägg 50
gnu skrev:
ladda ner dolphin emulatorn om du har en kraftig dator sen e det bara o skaffa wiimote + sensor bar.
Nae, tror inte jag vill spela det i datorstolen, går ju att ändra på iofs, men vill köra det vid TV soffan i fall att jag skaffar det, men tack för tipset ändå.