Vilket pokemon-lir ska man köpa? (3DS)

Medlem
Vilket pokemon-lir ska man köpa? (3DS)

Hej,
Jag har enbart spelat dom gamla spelen i slutet av 90-talet (röd,blå och gul).
Bör jag fortsätta med guld, silver osv eller ska jag bara ge mig på ett av dom senare spelen direkt?
Skiljer sig de nyare spelen mycket eller är det mer eller mindre samma sak som dom gamla?

Tack på förhand!

Medlem

Tycker du ska prova Heart gold/soul silver.

Riktigt kul, och de är väl dom som kommer direkt efter Röd/blå tror jag.

Medlem

Om du är villig att spela på PC istället så har du det här:

https://pokemmo.eu/

Medlem

Tackar!
Nja, det var med DS/3DS jag tänkte på. Heartgold och Soulsilver var rätt på dyra begagnat ser jag.. får se om man lyckas hitta det på något loppis eller så.

Medlem

ORAS är riktigt bra i och med de utökade möjligheterna att jaga specifika Pokémon, det har dessutom riktigt många legendaries och en hyfsat intressant handling (med varierad, mer öppen värld). Pokémon X/Y har dock betydligt fler Pokémon från de tidigare generationerna, vilket helt klart är mer intressant för oss som satt med dessa.

Medlem
Skrivet av kebbe:

ORAS är riktigt bra i och med de utökade möjligheterna att jaga specifika Pokémon, det har dessutom riktigt många legendaries och en hyfsat intressant handling (med varierad, mer öppen värld). Pokémon X/Y har dock betydligt fler Pokémon från de tidigare generationerna, vilket helt klart är mer intressant för oss som satt med dessa.

Mycket bra information, tack!
Hur skiljer sig alla olika spel? Är det handling som gör att man behöver (eller helst ska) ha spelat andra spel i mellan eller är det ofta helt nya handlingar?

Medlem

Det är fristående handling i alla spel. Personligen bryr jag mig dock inte ett dugg om storyn i Pokémon-spelen.

Om jag var du skulle jag bara skaffa X eller Y + OR eller AS.
Pokémon du inte får tag på kan du byta till dig hur lätt som helst genom GTS.

1
Skriv svar