Medlem
Wii u fråga

Hej, Jag fick mitt wii u idag men vet inte vad jag gör för fel. Jag verkar bara kunna spela när jag har samma bild på game-pad:en som jag har på tv:n. Kan inte byta mellan dessa två. När jag står på hemskärmen så kan jag byta så allt syns på tv:n och jag får en liten mii på gamepaden men då kan jag inte starta spelet eller så från gamepaden utan den kan bara flytta kameran kring miin och inget annat.

Vad är det för något som jag gör fel? Försökte hitta något kring detta i manualen eller på nätet men hittade inget direkt då jag inte riktigt visste vad jag skulle söka efter.

Medlem

Vilket spel handlar det om?

Medlem

Super mario Bros U. Har sökt lite mer och verkar som man måste köra med samma skärm på gamepad och tv:n vilket är smått irriterande.

Medlem

Har inte spelat det, men alla spel har inte separat bild för controllern.

Medlem

Vill mest ha möjligheten att släcka ner kontrollen och bara spela emot tv:n men det verkar inte gå på detta spelet. Får väl spela med annan kontroll istället.

Medlem

Displayen går inte att släcka ner. Enda utvägen är att stänga av gamepaden helt och hållet och sen spela med en Wiimote.

Jag hoppas att möjligheten kommer framöver. Jag ser liksom ingen anledning att ha två skärmar som visar samma sak. Plus att batteritiden skulle förbättras avsevärt mycket om man kunde stänga av displayen i spelen där den inte behövs.

Medlem

Jag brukar spela spelet med en Wii-mote sen kör jag boost mode med WiiU tablet dvs sätter dit platformar man kan hoppa på för att komma till platser man annars inte når. Sen om inte annat är det ju garanterad 1up vid flaggan i slutet, bara bygga en trappa upp med block:D

Medlem

När du spelar med WiiUpaddan som huvudkontroll så är det inte möjligt att släcka ner den lilla skärmen. Brukar själv ha lägsta ljusstyrkan på vid dessa tillfällen.

Men det är möjligt att släcka ner WiiU kontrollerns skärm om du använder dig utav Pro kontrollen eller Wii moten i de flesta spelen.

1
Skriv svar