2 Smite spelare söker fler att spela med!

Medlem
2 Smite spelare söker fler att spela med!

Hej!

Vi är 2 smite spelare som tröttnat på alla retards som finns där ute i smite världen. Vi söker nu andra som vi kan spela med för att ha så kul som möjligt och om möjligt äga lite :).

Vi är 30 och 28år från sveriges (huvudstad) malmö. Ingame namn är G4ndY och Fikadags, kontakta oss ingame eller härigenom. Vi har en Teamspeak 3 server vi hänger på där det spelas en massa spel förutom smite så du/ni är välkomman in där eller så kommer vi in på eran voice comm.

Ser fram emot att spela med dig/er


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Hej, har faktiskt varit lite intresserad av Smite ett tag, jag kanske inte är personen ni letar efter med barn och hyfsat begränsad tid att spela, men jag har lite frågor runt spelet i alla fall.

Hur lätt är det att komma in i, hur hög är inlärningskurvan och tröskeln?

Hur mycket behöver jag lägga ner för att få tillgång till ett hyfsat antal heroes?

Kommer jag bli ägd om jag inte ägnar halva tiden att lästa om det nuvarande meta-gamet?

Nåt annat specifikt att tänka på innan man börjar spela?

Har inga vänner som spelar så hade varit kul att ha nån att fråga om allmänna saker när man börjar spela i alla fall

Medlem

Hmm oj ja vi är verkligen inga experter men personligen hade jag mycket lättare att komma in i smite än i tex LoL och Dota.

Om du vill bli riktigt bra så är inlärningskurvan ganska hög, men för att spela lite randoms räcker det att man spelar då och då så man får et hum om hur spelet fungerar. Dock rekommenderar jag dig att börja med arena eller assault för att prova på lite heroes och lära känna spelet.

Conquest är där alla "l33t" spelarna hänger och bashar noobs så fort du gör bort dig så håll dig borta från det i början :). Om du vill lägga pengar så kostar alla heroes och alla kommande heroes 240kr ungefär för ett packet dom har erbjudande på då och då.

Du kommer bli ägd men det blir vi alla med jämna mellanrum, part of the game.
Kolla gärna "builds" på gudarna du ska spela på http://tiermonster.com/god så du vet vad du ska köpa för items osv.

Kontakta mig gärna ingame om jag är inne samtidigt som du någongång så lirar vi lite G4ndY heter jag ingame


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Har börjat spelat Smite igen.. köpt alla gudar men har inte hunnit testat alla än. Har någorlunda koll på alla items och hur man spelar sin roll.

IG namn: Mellansalt

Är förövrigt en grabb på 21 år och bor vid världens staket.


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Det blir nog lite spelande i nästa vecka i alla fall så jag addar er alla om ni inte har något emot det

Det känns betydligt mer familjärt än DOTA, LoL eftersom jag spelade WoW i ett antal år tidigare och var hyfsat framgångsrik i Arena så känns PoV och grundläggande rörelsemönster redan inarbetat i mitt huvud.

Känns som det är värt att punga ut de där 200+ för att få tillgång till alla hjältarna i alla fall.

Medlem

Ska med försöka ta mig in i denna smite världen! Har dock inte lirat alltför mkt men ja, ska bli kul att testa..
Sitter i nuläget och försöka avgöra vad ja ska lira för game, samt vad ja ska lägga ut min tid på vill gärna att det finns spelare som är aktiva och som använder teamspeak m.m. Så detta låter ju duktigt nice.

Aja hör av mig om mer info snart håller på att ladda ner möget.

Medlem

Spelar ni fortfarande får ni gärna joina Lek3r.
Är med i en svensk clan, dock är vi bara 3.

1
Skriv svar