Inaktiv

Nästan så att man har lust att ge bort nyckeln...Men ska ta å ge spelet en chans imorgon också.
Förbokningen kvarstår efter betatestet.
Vet inte hur mycket man får säga, men tycker att spelet är relativt bra. Behövs dock slipas lite mer.

Inaktiv

Jag håller med, det behövs mer slipning i vissa områden.
Men samtidigt är det såpass bra att det blir ett givet köp-

Medlem

Tycker spelet verkar vara grymt, speciellt efter vad man hört från en kompis ;). Kommer nog köpa det när det kommer.

Medlem

På villken grafik nivå kan jag spela på??.

Spec:
AMD 64x2 6000+
Ram: 3.25gb PC6400
Grafikkort: ati hd 3870
OS: Win Vista

Medlem

balanserat medium borde funka


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Någon som ska spela på RP-PVP server?
Jag och några polare ska nämligen köra igång en liten guild/clan, så om någon är intresserad så är det bara att slänga ett PM om du är intresserad att hoppa in vid launch.
Det är ingen "heavy rp" guild, vi väljer rp-pvp på grund av antalet kids minskar enormt jämförelse med en vanlig pvp server. Som jag sa så är det ingen "heavy rp" guild, vi vill dock att man ska försöka hålla ett vettigt språk och mer eller mindre lite RP i det hela.

Har ett forum! (Woohooo, stor e-penis).

Inaktiv
Skrivet av Plimp:

På villken grafik nivå kan jag spela på??.

Spec:
AMD 64x2 6000+
Ram: 3.25gb PC6400
Grafikkort: ati hd 3870
OS: Win Vista

Max i allt utan problem. Alltid.

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Någon annan som ska spela på RP-PVP server? (Ras: Stygians)
Jag och några polare ska nämligen köra igång en liten guild/clan, så om någon är intresserad så är det bara att slänga ett PM om du är intresserad att hoppa in vid launch.

Har ett forum! (Woohooo, stor e-penis).

Jag tror inte att dom kommer ha en rp-pvp, bara rp, pvp och pve:\ ni betas, rätt mig om jag har fel:|

Inaktiv
Skrivet av Bonzomannen:
Skrivet av Petah:

Någon annan som ska spela på RP-PVP server? (Ras: Stygians)
Jag och några polare ska nämligen köra igång en liten guild/clan, så om någon är intresserad så är det bara att slänga ett PM om du är intresserad att hoppa in vid launch.

Har ett forum! (Woohooo, stor e-penis).

Jag tror inte att dom kommer ha en rp-pvp, bara rp, pvp och pve:\ ni betas, rätt mig om jag har fel:|

kanske ska kolla http://community.ageofconan.com/
på server types där står det ganska tydligt på typerna pve,pvp och pvp-rp
det kan ju ha ändras men tycker dom isåfall borde ha ändrat på hemsidan också:)

Inaktiv

Dom kommer att ha: PvP, PvE, RP-PvE samt RP-PvP. Men, RP-PvP är inte 100% spikat ännu. Fast å andra sidan.. Om dom väljer, mot förmodan, att ta bort RP-PvP så blir det Aion istället för AoC för min del..

Inaktiv

Ni som är betas hur slipat är spelet? Tror ni det blir så bra som det skal bli vid releas?

Medlem
Skrivet av Bonzomannen:

Ni som är betas hur slipat är spelet? Tror ni det blir så bra som det skal bli vid releas?

Mycket bättre nu än vad det var för nån månad eller 2 sen, men fortf lite problem.

Kommer garanterat inte i min mening vara perfekt vid launch, tror jag inte heller nåt MMO varit för den delen.

Några månader sen när jag lirade beta så sket jag i det till slut för det var ospelbart nästan men nu är det betydligt skönare. Tror det kommer vara fine vid release men problem kommer det säkert finnas.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Inaktiv

Snälla, kan vi i nightborn int spela på en rp-pvp, jag gjilar pvp sevrar, men lyckades just övertala en kompis att skafa aoc, och han gjilar rp, som säkert många andra gjör:up: snälla

Medlem
Skrivet av Bonzomannen:

Snälla, kan vi i nightborn int spela på en rp-pvp, jag gjilar pvp sevrar, men lyckades just övertala en kompis att skafa aoc, och han gjilar rp, som säkert många andra gjör:up: snälla

Ursäkta men kan du ta och skriva om det igen?
Om du är sugen på att hoppa in i en RP-PVP guild så är det bara att läsa mitt inlägg lite längre upp. (om jag förstog dig korrekt så letade du efter en)

Medlem
Skrivet av Bonzomannen:

Snälla, kan vi i nightborn int spela på en rp-pvp, jag gjilar pvp sevrar, men lyckades just övertala en kompis att skafa aoc, och han gjilar rp, som säkert många andra gjör:up: snälla

Du är medlem i forumet. Skriv där. :=)


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Inaktiv

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem
Skrivet av Petah:
Skrivet av Bonzomannen:

Snälla, kan vi i nightborn int spela på en rp-pvp, jag gjilar pvp sevrar, men lyckades just övertala en kompis att skafa aoc, och han gjilar rp, som säkert många andra gjör:up: snälla

Ursäkta men kan du ta och skriva om det igen?
Om du är sugen på att hoppa in i en RP-PVP guild så är det bara att läsa mitt inlägg lite längre upp. (om jag förstog dig korrekt så letade du efter en)

Skulle nästan vara skönare att spela på en rp server...då skulle man slippa alla omogna som skriver sina dumma förkortningar som lol, stfu m.m......ta upp det på nightborn forumet så ser vi vad chefen säger ^^

Medlem
Skrivet av RobbazSweC:

Det där ser så jävla kul ut XD....blir väl inga mer tech tests så sista chansen för mig är open betan på fileplanet...

Medlem
Skrivet av Hannu87:
Skrivet av Petah:
Skrivet av Bonzomannen:

Snälla, kan vi i nightborn int spela på en rp-pvp, jag gjilar pvp sevrar, men lyckades just övertala en kompis att skafa aoc, och han gjilar rp, som säkert många andra gjör:up: snälla

Ursäkta men kan du ta och skriva om det igen?
Om du är sugen på att hoppa in i en RP-PVP guild så är det bara att läsa mitt inlägg lite längre upp. (om jag förstog dig korrekt så letade du efter en)

Skulle nästan vara skönare att spela på en rp server...då skulle man slippa alla omogna som skriver sina dumma förkortningar som lol, stfu m.m......ta upp det på nightborn forumet så ser vi vad chefen säger ^^

Chefen är tyvärr ingen RP'are. Han kommer inte vilja det. Han kör hellre på PvP
Jag hade mer än gärna börjat på RP-server, eftersom jag har rpat som tusan på WoW.

Men, ta upp det så ser vi var han säger.
Jag vet att vi har fler i guilden som gillar RP.


signatur

Det är någon bakom dig. Bäst att kolla.

Medlem

Hade jäkligt kul under pvp betan, ser fram emot release. Det var dock buggigt, med grafiken på high kunde jag spela i knappt 15 minuter i snitt innan det krashade. Klasserna var även obalanserade osv. Men överlag gillade jag stridssystemet, stämningen och klasserna i sig. Funcom har lite att arbeta på de närmaste veckorna men jag hoppas att de klarar det.

Medlem

klassernas oblanasering var ju syftet på pvp weekend... så det löser dom nog nu.....

Medlem
Skrivet av TheTemplar:

Hade jäkligt kul under pvp betan, ser fram emot release. Det var dock buggigt, med grafiken på high kunde jag spela i knappt 15 minuter i snitt innan det krashade. Klasserna var även obalanserade osv. Men överlag gillade jag stridssystemet, stämningen och klasserna i sig. Funcom har lite att arbeta på de närmaste veckorna men jag hoppas att de klarar det.

Vilka klasser var obalaserade? det enda som jag la märke till var rangers(som var ganska uppenbart till dom nerfade deras båge) och Dark knight(som var allmänt kass och inte kunde göra skada överhuvudtaget).

Där imot gnälldes det på att AOC har försökt att få bort healers bots, men det är ju en helt annan femma än obalansering. Trodde aldrig jag skulle se dagen när folk gnällde på att dom inte kunde spamheala med endast ett knapp tryck.

Inaktiv

det verkar nice, men som sagt den här pvp betan för ju som sagt till för att dom skulle se hur ballancen var mellan classerna så det blir riktigt nice när det släpps. Ser fram emot det.

Medlem

Någon som vet om det funkar att boka från game och få förhansbokningskoden? Tänkte boka 2st collectors edition om någon timme och det är ju fullbokat överallt på de "godkända" sidorna utom game.se.

Medlem

Beställde från game den 18 april, inget mail om kod ännu.

Medlem

ok. beställer nu o chansar iaf. Huvudsaken är att jag får collectors edition.

hur lång tid tog det för er andra att få eran kod?

Medlem

jag fick min kod från webhallen 9 april. bokade förra hösten

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av TheTemplar:

Hade jäkligt kul under pvp betan, ser fram emot release. Det var dock buggigt, med grafiken på high kunde jag spela i knappt 15 minuter i snitt innan det krashade. Klasserna var även obalanserade osv. Men överlag gillade jag stridssystemet, stämningen och klasserna i sig. Funcom har lite att arbeta på de närmaste veckorna men jag hoppas att de klarar det.

Vilka klasser var obalaserade? det enda som jag la märke till var rangers(som var ganska uppenbart till dom nerfade deras båge) och Dark knight(som var allmänt kass och inte kunde göra skada överhuvudtaget).

Där imot gnälldes det på att AOC har försökt att få bort healers bots, men det är ju en helt annan femma än obalansering. Trodde aldrig jag skulle se dagen när folk gnällde på att dom inte kunde spamheala med endast ett knapp tryck.

Rangers var tills dom nerfa dmg + räckvidden på bågen.

Dark Knight(Dark Templar) som du nämner var inte dålig ifall man spela rätt.
Spela tillsammans med två från guilden, jag var Bear Shaman och dom var Dark Templar och Priest of Mitra.
Han hade väldigt svårt för att dö då han leecha hp samtidigt som HOTs ticka på han så han slakta på bra i deff stance och var tålig.

Assassin blev ju nya klassen dom spela efter rangern blev nerfad,, men den var buggad så man kunde oneshotta folk när man stacka poison eller använda 2 kombo styles som tog typ halva hp't.

[http://download.fileshack.us/64c57dc0b2e163069c3c79929f006ad1...]}

Medlem

Jo assassin var löjlig, i söndags kändes det som om den dominerade totalt. Jag var med om en assassin som solo:ade fyra andre melee klasser som stod runt honom. Tror även jag stötte på flera Tempest of Set som verkade kunna göra runt 850 i skada med varje träff vilket inte kändes rätt.

Jag tyckte även att det fanns mer rena balansproblem. T.ex. Tempest of Set var betydligt enklare att dominera med än Priest of Mitra, trots att de var väldigt lika i upplägget. Demonologist burst skada var betydligt bättre än necromancer. Fanns säkert fler, men jag fokuserade mest på caster klasserna eftersom man inte hört så mycket om dem tidigare. Dock så fanns det ju ingen spellweaving i denna beta.

Skriv svar