Medlem

spellweaving finns inte heller i general betan vad jag vet.
har läst något om att Funcom inte släpper det förens i det färdiga spelet för att inte visa allt som finns.

Medlem

Fick precis svar från game.se. Nycklarna som gör att man kan börja spela innna release ska börja skickas ut nästa vecka. Det är väl samma nycklar som man får bälte och gratis mount med också va?

Medlem
Skrivet av Ace Ventura:

spellweaving finns inte heller i general betan vad jag vet.
har läst något om att Funcom inte släpper det förens i det färdiga spelet för att inte visa allt som finns.

Ja det var i denna artikel som de nämnde att de inte släpper allt innan release
http://www.gamespot.com/pc/rpg/ageofconanhyborianadventures/n...
Tyvärr så ljuger utvecklaren så in i helvete, inte mycket av det han säger stämmer.
Majoriteten av folket i general beta är djupt missnöjda över hur opolerat spelet är och hur mycket som saknas.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Fick precis svar från game.se. Nycklarna som gör att man kan börja spela innna release ska börja skickas ut nästa vecka. Det är väl samma nycklar som man får bälte och gratis mount med också va?

det är säkert samma.

Inaktiv
Skrivet av FortranNewbie:

Tyvärr så ljuger utvecklaren så in i helvete, inte mycket av det han säger stämmer.
Majoriteten av folket i general beta är djupt missnöjda över hur opolerat spelet är och hur mycket som saknas.

Ja det är en del saker som är extremt opolerat tyvär.
Men det är det i alla betor, nästan.
Sen att dom ljuger, det kan man se på två sätt.
Klart som f*n att dom inte säger hela sanningen, dom vill ju att folk ska spela så att dom tjänar pengar. Inte svårare än så.

Inaktiv
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Fick precis svar från game.se. Nycklarna som gör att man kan börja spela innna release ska börja skickas ut nästa vecka. Det är väl samma nycklar som man får bälte och gratis mount med också va?

du menar dom där nycklarna som gjör att man får spela den 17? Synd inte man fick börja direckt, men om du för bokar colectors till ex, får du alt det man skal få den 17? eller hur funkar det:\?

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av Ace Ventura:

spellweaving finns inte heller i general betan vad jag vet.
har läst något om att Funcom inte släpper det förens i det färdiga spelet för att inte visa allt som finns.

Ja det var i denna artikel som de nämnde att de inte släpper allt innan release
http://www.gamespot.com/pc/rpg/ageofconanhyborianadventures/n...
Tyvärr så ljuger utvecklaren så in i helvete, inte mycket av det han säger stämmer.
Majoriteten av folket i general beta är djupt missnöjda över hur opolerat spelet är och hur mycket som saknas.

Hellre bugfixar och snabba content patchar, går inte att sitta och hålla inne på MMORPG hur länge som helst, företaget måste få in pengar. Det har släpps mycket mer opolerade MMOs och som sedan rättat upp sig(AO någon?). Wow var inte så där obuggfritt från första början heller och deras balansering av klasserna suger fortfarande än idag. Såg inte en warlock dom första 4 månaderna från release tackvare att dom var så odugliga.

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Fick precis svar från game.se. Nycklarna som gör att man kan börja spela innna release ska börja skickas ut nästa vecka. Det är väl samma nycklar som man får bälte och gratis mount med också va?

Det är det inte vad jag vet, mount är en egen nyckel.
Jag har dock inte fått något mail..nu börjar jag bli orolig:/

Inaktiv

Njjaaa......
WoW får det bli. Tror AoC är lite för överskattat :\:|

Inaktiv
Skrivet av Lusen:

Njjaaa......
WoW får det bli. Tror AoC är lite för överskattat :\:|

how da .... can you say that mada.....!!!!!!!!!!:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil:

Medlem
Skrivet av Lusen:

Njjaaa......
WoW får det bli. Tror AoC är lite för överskattat :\:|

Det är rated 18+, så tror du ska hålla dig till wow.

Inaktiv

Äntligen någon som sa vad jag aldrig vågade säga.. Blir alltid så förbannat flame:ad när jag säger något

Medlem
Medlem

Wow ser ut som en serietidning jämfört med AoC. xD Efter att försökt ett antal dagar och ändå lärt mig spela hyffsat kunde jag inte på något sätt lyckas tvinga mig att spela vidare i wow. Det tog mig ca 10 minuter i en buggig beta att fastna i AoC. Enligt mig finns det ingen tvekan om vilket spel som gäller.

(nu blir jag säkert flame'ad av 100 personer som ska påpeka att jag suger på wow eller att jag inte vet vad jag pratat om)

Ang. Game.se så står det ju på deras sida att tillägget "the killer rhino" ingår. Det måste ju innebära att man får en nyckel för åtminstone gratis rhino. De har också bekräftat att man får tidigare åtkomst till servrarna. Då måste ju även item bältet ingå. Är dock också lite orolig. Huvudsaken för mig är iaf att jag fick tag på ett collectors edition.

Medlem

WOW:down:
GW:up:
AOC:up:
WAR:up:

[img=http://www.gamersglobal.com/media/special/ar
enanet/arenanet01.jpg]
GW2:up::up:


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Ja nu kunde jag inte hålla mig längre och jag har förbeställt det. Kommer bli kalaskul. Förresten, jag joinar gärna Nightborn.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem
Skrivet av Bi0HaZZarD:

Wow ser ut som en serietidning jämfört med AoC. xD Efter att försökt ett antal dagar och ändå lärt mig spela hyffsat kunde jag inte på något sätt lyckas tvinga mig att spela vidare i wow. Det tog mig ca 10 minuter i en buggig beta att fastna i AoC. Enligt mig finns det ingen tvekan om vilket spel som gäller.

(nu blir jag säkert flame'ad av 100 personer som ska påpeka att jag suger på wow eller att jag inte vet vad jag pratat om)

Ang. Game.se så står det ju på deras sida att tillägget "the killer rhino" ingår. Det måste ju innebära att man får en nyckel för åtminstone gratis rhino. De har också bekräftat att man får tidigare åtkomst till servrarna. Då måste ju även item bältet ingå. Är dock också lite orolig. Huvudsaken för mig är iaf att jag fick tag på ett collectors edition.

wow var inget för mig heller.....spelade några timmar hos en polare...fick lvl 14....var så enformigt och tråkigt......lirade aoc beta några timmar....fastnade direkt XD var så underbart kul 27 dagar 2h kvar (24 dagar 2h kvar för oss förbokare )

Medlem

Förbokade AoC. Är riktigt taggad på det här liret just nu. Har alltid velat ha ett spel där spelarens skicklighet verkligen spelar in. Om det nu är som de säger.

En grej jag stör mig mycket på är hur folk flamar och hittar på grejer på forumet på community.ageofconan.com. Vissa är riktigt missnöjda, andra skitglada. Ibland känns det som de bara hittar på och hypar sönder.

Läste en tråd om hur någon tyckte Betan sög. Då svarar någon att de bara hade PVP weekenden för att kolla hur bra serverarna kunde belastas och att de hade mer stabilare builds av liret som de satt inne på. De frågade om källan på hans påstående, då sa han att han läste det nånstans. Allt jag vill säga är, ta det lugnt med förväntningarna så blir man inte besviken.

Har 3 st (2 mer på g) som har preordrat liret med mig. Ska bli kul att äntligen få köra ett MMO med dem. Vi har alltid lirat olika spel. Vi har planer på att creata en måttligt seriös guild (svensk). Om ni är intresserade kan ni kontakta mig.

Vi lär ju köra en hel del pvp men även pve. Hittils har det känt som vi inte fått sett mycket av pve delen av AoC, det kan dock bero på att det mesta finns på lvl 80 antar jag. Vi får se.

Medlem

^- Folk är missnöjda tackvare att dom måste anpassa sig till ett nytt stridssystem och många klagamål kom ur att deras datorer var för dåliga för att palla spelet. Såklart de inte tycker dom striderna när den får 10 fps varje gång det blir strid.

Jävla gnäll var det i pvp betan på hur illa det gick på folks datorer som var 4 år gamla.

Medlem
Skrivet av wsod:

hade mer stabilare builds av liret som de satt inne på.

Nej det finns ingen mer stabil build än den som closed beta lirar på, och ja den är förbannat trasig i nuläget (oavsett användarens spec.). Trots den patetiska kod som genererar AoC så är det någon faktor som gör att man vill logga in och mosa, questa och upptäcka.

Skrivet av wsod:

det kan dock bero på att det mesta finns på lvl 80 antar jag. Vi får se.

Nej, majoriteten av lvl80 materialet kommer med stor sannolikhet att släppas först efter sommaren.
Och ja, spelet har mer hype än det förtjänar då fanboys är de som stannar kvar och lirar betan.
Och visst hittar de på en massa gojja, som beta testare har man hört allt från magical builds som inte existerar till "Disabling debugger will make it all run smooth"....sigh


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av wsod:

hade mer stabilare builds av liret som de satt inne på.

Nej det finns ingen mer stabil build än den som closed beta lirar på, och ja den är förbannat trasig i nuläget (oavsett användarens spec.). Trots den patetiska kod som genererar AoC så är det någon faktor som gör att man vill logga in och mosa, questa och upptäcka.

Skrivet av wsod:

det kan dock bero på att det mesta finns på lvl 80 antar jag. Vi får se.

Nej, majoriteten av lvl80 materialet kommer med stor sannolikhet att släppas först efter sommaren.
Och ja, spelet har mer hype än det förtjänar då fanboys är de som stannar kvar och lirar betan.
Och visst hittar de på en massa gojja, som beta testare har man hört allt från magical builds som inte existerar till "Disabling debugger will make it all run smooth"....sigh

Vilken roll har du haft i testning av Age of conan och vilket skedde? Skulle vara roligt och veta var du fått denna insider information ifrån.

Och säger inte min pappas kusins brors syssling.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Vilken roll har du haft i testning av Age of conan och vilket skedde? Skulle vara roligt och veta var du fått denna insider information ifrån.

Och säger inte min pappas kusins brors syssling.

Roll? Umm.. general beta tester.
Skedde? Misstänker att du menar skede. General pågår nu och jag har tagit del av den sedan slutet av förra året.
Bara att logga in och läsa infon i beta forumet.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Skrivet av FortranNewbie:
Skrivet av wsod:

hade mer stabilare builds av liret som de satt inne på.

Nej det finns ingen mer stabil build än den som closed beta lirar på, och ja den är förbannat trasig i nuläget (oavsett användarens spec.). Trots den patetiska kod som genererar AoC så är det någon faktor som gör att man vill logga in och mosa, questa och upptäcka.

Skrivet av wsod:

det kan dock bero på att det mesta finns på lvl 80 antar jag. Vi får se.

Nej, majoriteten av lvl80 materialet kommer med stor sannolikhet att släppas först efter sommaren.
Och ja, spelet har mer hype än det förtjänar då fanboys är de som stannar kvar och lirar betan.
Och visst hittar de på en massa gojja, som beta testare har man hört allt från magical builds som inte existerar till "Disabling debugger will make it all run smooth"....sigh

Det var mer en FYI post än frågor. Majoriteten av lvl 80 materialet är klart. Detta baserar jag på att spelet ligger på 15gb. Det uppnådde nyss guld, vilket betyder att spelet är klart att släppas.

Skrivet av http://www.gamespot.com/pc/rpg/ageofconanhyborianadventures/news.html?sid=6189548&page=2:

The product is on two double-layer DVDs and the install [is] roughly 15GB--which is most likely among the biggest games in history.

Och jag såg faktiskt en person på forumet som sa att betan var väldigt stabil. I artikeln FZ har om Age of Conan när de åker och spelar liret så påstår de att spelet bara krascha lite då och då.

Skrivet av Age of Conan - besök hos Funcom:

Några timmar senare har jag nått level 11 och bekantat mig med stadens intriger och uppdrag. Den version vi spelar är inte den senaste builden och det finns en hel del skönhetsfläckar; jag fastnar i kulisserna flera gånger och spelet kraschar vid ett tillfälle. Men på det hela taget är det en spelupplevelse som ger mersmak.

Det var alltså vid 4:e januari. Spelet krascha en gång, det va inte senaste builden. Du är så full av skitsnack. Hur skulle du kunna veta om koden till Age of Conan är patetisk. De ger inte ut källkod. Du är inte game developer.

Skrivet av FortranNewbie:

Roll? Umm.. general beta tester. Skedde? Misstänker att du menar skede. General pågår nu och jag har tagit del av den sedan slutet av förra året.
Bara att logga in och läsa infon i beta forumet.

Man kan inte bara acceptera att någon la till ett extra d av misstag utan måste peka ut det för alla läsare. Då vet vi hur jävla dålig han är på att skriva.

Vi ber om källor och du hänvisar till ett forum endast för beta-testare. GG. Om det är så enkelt att ta reda på källorna så skulle vi kanske ha gjort det. Dra ner på arrogansen och attityden är du snäll. Sluta förstöra stämningen på forumet.:heart:

Medlem

wsod du äger

Inaktiv

Spelet har lvl80 material klart, om allt är klart vet jag inte då jag inte exakt vet vad som skall finnas på lvl80. Men att det finns saker som är oslippade kan nog alla hålla med om. Det är trots allt ett MMORPG.

Medlem

Jag spelade pvp betan och jag måste säga att det var roligt..RIKTIGT roligt! Även fast beta versionen var från januari ^^ och hade x antal buggar så var combat systemet roligt!

PS: under den sista timmen så exploitade jago ch mina polare assasin och tog av oss alla kläder och headbangade folk till döds i deras spawn hahahah var riktigt roligt här har ni youtube länk på det

http://youtube.com/watch?v=3eVoAMiIMWA

Medlem
Skrivet av wsod:

Det var mer en FYI post än frågor. Majoriteten av lvl 80 materialet är klart. Detta baserar jag på att spelet ligger på 15gb. Det uppnådde nyss guld, vilket betyder att spelet är klart att släppas.

Min Conan folder är på 38gb, men det säger inte ett smack om det är klart eller inte.

Skrivet av wsod:

Och jag såg faktiskt en person på forumet som sa att betan var väldigt stabil. I artikeln FZ har om Age of Conan när de åker och spelar liret så påstår de att spelet bara krascha lite då och då.

En person? wow...personligen så har jag nog sett ett par hundra som har allvarliga tekniska problem på senaste builden, dvs. gårdagens build. Och "fyi" så spelar de inte på Funcoms riggar på deras kontor med material som löper över endast ett par timmar.

Skrivet av wsod:

Det var alltså vid 4:e januari. Spelet krascha en gång, det va inte senaste builden. Du är så full av skitsnack. Hur skulle du kunna veta om koden till Age of Conan är patetisk. De ger inte ut källkod. Du är inte game developer.

Nej jag är verkligen inte en "game developer", men jag känner igen när ett program hanterar minnesallokering på fel sätt.

Det var vekligen inte min mening att göra dig upprörd wsod. Tro mig, jag vill att Age Of Conan ska lyckas. Tycker att det är starkt av ett företag att utveckla något så nytt som aoc. Som jag sa tidigare, spelet är opolerat men trots det så vill man logga in. Spelet har "DET" 8)


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem
Citat:

Min Conan folder är på 38gb, men det säger inte ett smack om det är klart eller inte.

Det måste ta en hel dag att installera.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Hannu87:

wsod du äger

Haha, tack.

Skrivet av Night Hawk:
Citat:

Min Conan folder är på 38gb, men det säger inte ett smack om det är klart eller inte.

Det måste ta en hel dag att installera.

Lär ju vara en massa gamla uppdateringar som ligger och skräpar. Jag tror Gaute säger att spelet ska bli 15gb installerat så blir det nog så. Fortfarande sjukt stort. Har svårt med att vänta för att resa runt i den världen.

Och FortranNewbie, det finns en massa jag skulle kunna skriva till dig som svar men ja gör det inte. Vill inte börja tjafsa om småsaker. Allt jag vill säga är att det är mer troligt att man skriver att man har problem med kraschar i ett forum än att man skriver att allting fungerar fint. :\

Någon annan än mig som funderar på att köra Dark Templar förresten? Undra om de kan utnyttja både spellweaving och melee kombos.

Medlem

www.fileplanet.com ni som har subscribe där, sök till open beta...

Skriv svar