Inaktiv

Assassin - Dps
Barbarian - Dps
Ranger - Dps
Herald of Xotli - Dps
Necromancer - Dps
Demonologist - Dps
Tempest of Set - Dps / Healer
Priest of Mitra - Dps / Healer
Bear Shaman - Dps / Healer
Conqueror - Dps / Tank
Dark Templar - Dps / Tank
Guardian - Dps / Tank

Samtliga klasser har buffs som ger hp regen / stealth / damage osv. Alla fungerar som olika typer och är bra på olika saker.
Dps klasser gör mer skada än healer/dps hybriderna.

Talent trees finns det 3st av. 2 för klassen och 1 för klasstypen. Så en tank klass har 2 unika träd för klassen och ett tanking träd som alla andra tanks har.
Samma gäller healers. Tex en präst kör smites och står bak och helar samtidigt, medans bear shaman kör melee och helaer samtidigt.
Båda är perfekta healers med olika buffs osv.

Medlem

ah okej najs ju


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Jag ska lira på early access

Medlem

om man köper ett sånt early acess med sitt mastercard kommer dom då dra ut en avgift från mitt kort varje månad? eller kommer dom endast dra dom 4? som man behöver betala? för jag spelar hellst med ett prepaid

men spelar gärna med early acess

Gen
Medlem

Stökigt det var igår natt i och med releasen av clienten för alla med Early Access

Forumet krashade flera gånger och account pages gav ständigt 503 error eftersom alla spammade sina accounts för att se om FunCom debiterat €5 och spamma QQs i Early Access tråden

Egentligen är det ingen brådska då man ändå inte kan använda materialet till något ännu.

Skribent

Någon som tar sig in i klienten idag?

Medlem

jepp...satte och ladda ner innan jag for och jobba....går snabbt oxå...650kb/s....så duger...ingen brådska som sagt ^^

Medlem

Dom som har köpt early access inom EU får börja spela 6 dagar innan och USA 10 dagar. Sen måste man använda en retail key.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1,5 timme kvar innan den är hemma.
Sen får man ha abstinens innan lördag, det blir väl på lördag eller vet någon mer exakt tid??

Och nästa vecka borde dom väl kunna börja skicka ut retailen, kom igen webhallen!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Vänta... va? Early Access..? Redan? Var? Gief!

Jag kommer spela detta btw, för att svara på den frågan ^^

Inaktiv

Ja haha, forumet var totalt nerspammat igår

Burken hemma står o laddar ner klienten ... blir en helnatt fredag den 16e

early access kan du köpa för ~5 euro om du har förbokningskod -> registrera konto -> klicka "early access purchase" (lr liknande) och sedan invänta ett e-mail om det, annars om du bara förbeställt kan du köra först vid release

Skrivet av LitroXx:

ah okej, hehe vet redan att beta testare inte får ge ut någon direkt information om spelet, men är det så pass bra som det ser ut att vara?

Jag är i Closed Beta och tänkte dela med mig lite om ni vill veta.

-Inte min favoritgrafik men den är bra. Lite väl realistisk lightning på sina ställen men det är nog en vanesak.
-För några dagar sen släppte dom en patch som eliminerade alla performanceproblem och lååånga ladningstider. Mycket har klagats på ang. laddningstiderna men nu märks dom knappt så jag har stora förhoppningar om att det kommer bli en stabil release, mycket stabilare än många andra MMOs som släppts och haft problem vid start.
-Fightingsystemet är jäkligt kul! Och det märks att det är PvP, precis så som man vill ha det. Så fort du kommer utanför staden kan du döda, eller bli dödad. Underbart. Om man nu väljer en PvP-server.
-Du kan customiza din char sjukt mycket...vänta bara....

Jag vet inte vad jag ska säga mer, men jag gillar det överlag. Förutom grafiken men det är en smaksak, den är absolut inte dålig.

jag älskar grafiken i AoC, tycker den för mig är den snyggaste hittils jag sett i ett MMO men det är ju en smaksak, har och andra sidan inte sett så mycket annat än öppna betan så jag har väl allting kvar?!

Visst är det väl vid level 20 man åker till sitt hemland beroende på ras eller hur funkar det? (spoila inte så mycket tack!


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Vad menar du med "lite väl realistisk lightning"? Borde väl vara en positiv sak då spelet strävar efter att vara lite mer realistiskt i miljöer?

Skrivet av NordicStormtrooper:

jag älskar grafiken i AoC, tycker den för mig är den snyggaste hittils jag sett i ett MMO men det är ju en smaksak, har och andra sidan inte sett så mycket annat än öppna betan så jag har väl allting kvar?!

Visst är det väl vid level 20 man åker till sitt hemland beroende på ras eller hur funkar det? (spoila inte så mycket tack!

Oh ja, det är vid lvl 20 som alla karaktärer först börjar skilja sig åt och allt roliga börjar.
Och precis, det är då du åker till ditt hemland och "slipper" Tortage. Räcker det så?

Skrivet av thordan:

Vad menar du med "lite väl realistisk lightning"? Borde väl vara en positiv sak då spelet strävar efter att vara lite mer realistiskt i miljöer?

Nu har jag bara kört med dx9 då dom inte implementerat dx10 än, och dx10 ska tydligen ha bättre ljussättning. Men i dx9 är allt liksom..jämnt. Det är knappt några tydliga skillnader mellan ljusstrålar och skuggor, allt är...jämnt. Det är det jag inte gillar.

Vill ni veta nåt mer så fråga på.

Medlem

Då återstår det väl bara att hoppas dom vet hur dom ska få ut det mesta av DX10. Personligen tycker jag ljuset är en av de sakerna som man ser störst skillnad på mellan DX9 och DX10.

Verkar spelet bra optimerat annars?

Medlem

Har en fråga här jag har förbokat Age of Conan - Hyborian Adventures - Collectors Edition nu, med massa extra som det står men hur får man allt det igentligen och de där 3 dagarna som man kan starta spela det tidigare, svara svara svara, tack!


signatur

Remember remember the fifth of November

Skrivet av thordan:

Då återstår det väl bara att hoppas dom vet hur dom ska få ut det mesta av DX10. Personligen tycker jag ljuset är en av de sakerna som man ser störst skillnad på mellan DX9 och DX10.

Verkar spelet bra optimerat annars?

Innan dom släppte den senaste patchen var det horribelt att spela. Men som jag skrev tidigare så efter denna patch flyter allt på så sjukt bra, även på mindre bra datorer. Allt mitt gfx-lagg försvann helt. Det är därför jag tror att denna release kommer slå andra spels releaser.

Skrivet av DumSmurfen:

Har en fråga här jag har förbokat Age of Conan - Hyborian Adventures - Collectors Edition nu, med massa extra som det står men hur får man allt det igentligen och de där 3 dagarna som man kan starta spela det tidigare, svara svara svara, tack!

https://register.ageofconan.com/account/

Gå dit. Där står allt. Har du fått din nyckel i mailen kan du redan nu skapat ditt konto och läsa det som behövs.

Medlem

Vart ifrån får man nyckeln ? jag har inte gett de min e-mail eller not? bara min mobil nummer :s


signatur

Remember remember the fifth of November

Skrivet av DumSmurfen:

Vart ifrån får man nyckeln ? jag har inte gett de min e-mail eller not? bara min mobil nummer :s

Ja du.. jag gav Webhallen min mail och fick min nyckel bara några timmar senare.
Jag vet inte hur det funkar om du bara ger ditt mobilnummer. Testa o ringa dom. Early Access kommer för övrigt börja tidigare än bara 3 dar tidigare så om du skyndar dig kanske du hinner spela om bara några dagar..

Medlem

jag bokade det hos Games så hmmm de frågade mig bara efter mitt namn efternamn och telefon nummer sen sa de att de skulle ringa när jag kan komma och köpa spelet :S


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av DumSmurfen:

jag bokade det hos Games så hmmm de frågade mig bara efter mitt namn efternamn och telefon nummer sen sa de att de skulle ringa när jag kan komma och köpa spelet :S

Hmm, konstigt. Jag är 100% säker på jag skrev in min mail när jag beställde det från Game.se

Fast jag har också hört de kan meddela koden via telefon, så du borde få den på ett eller annat sätt.

Medlem

jag bokade det i afären jag gick och prata lite och fick en kvitto xD
That's It


signatur

Remember remember the fifth of November

Skrivet av Punchbag Polly:

Oh ja, det är vid lvl 20 som alla karaktärer först börjar skilja sig åt och allt roliga börjar.
Och precis, det är då du åker till ditt hemland och "slipper" Tortage. Räcker det så?

Lol ja jo, det får duga.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

men kostade inte Early Access en lite summa pengar?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

Jo det kostar 5 euro har jag för mig.

Medlem

finns det nån 64bit exe eller är det 32bit enbart?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Nej tror det bara är 32 vad jag har läst


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

två sacker.
1 hur lång är early axec (eller hur fan det nu stavas)
2 kan någon förklara för mig hur det funkar i med dag och natt världen i tortage
om det bara går och spela desteny q, så att man kan ta sig där ifrån, på natten blir jag lite små sur

Medlem

Skulle bara meddela en sak att World PVPn kommer vara kvar i AoC, det går rykten om att de tänkte ta bort det men nope, de behöll det iaf. ( vet ej om det var i denhär inlägget diskotionen ägde rum, lite information skadar aldrig xD)


signatur

Remember remember the fifth of November

Skriv svar