Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:

DX10 finns med i Early Access, det lades till med en patch igår (tror jag det var) och det verkar som att det fungerar, jag har Vista 64bit.

Det finns nog inga "Buddy Key´s" nu med Early Acces men det kommer med 99% säkerhet när man får retail-versionen

Och ja, spelet är grymt

Fel. Knappen för Dx10 finns men spelet har inte stöd för det än.
Kör fortfarande på Dx9

Medlem

Jag måste säga det verkar väldigt lovande. Är helt såld på detta spelet!

Jag gillade aldrig WoW, tyckte det va fruktansvärt tråkigt å värdelöst. Va rädd AoC skulle vara samma, men nej... Det är faktiskt bättre, då man hela tiden är mer engagerad i spelet. Speciellt när i stiderna.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Jag måste säga det verkar väldigt lovande. Är helt såld på detta spelet!

Jag gillade aldrig WoW, tyckte det va fruktansvärt tråkigt å värdelöst. Va rädd AoC skulle vara samma, men nej... Det är faktiskt bättre, då man hela tiden är mer engagerad i spelet. Speciellt när i stiderna.

Riktigt kul att läsa! Har inte sett fram emot ett spel så här mycket på hur länge som helst.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Alltså, har spelat idag, level 15 just nu :). Riktigt kul spel! Har inte haft såhär kul sen release av WoW! Jag är helt såld ! Riktigt riktigt bra spel!

Inaktiv

Grymt kul och ruskigt snyggt mmo, lvl 21 nu och de blir bara coolare för varje lvl som går Dock lite buggigt fortfarande, men lär väl fixas snart.

Medlem

har lite svårt att se hur det kommer hålla i längden, fast det är ju väldigt tidigt fortfarande..


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Sharpblade:

DX10 finns med i Early Access, det lades till med en patch igår (tror jag det var) och det verkar som att det fungerar, jag har Vista 64bit.

Och ja, spelet är grymt

Fel. Knappen för Dx10 finns men spelet har inte stöd för det än.
Kör fortfarande på Dx9

My Bad.
Såg som sagt att alternativet för Dx10 fanns och trodde då att det "fungerade".

Dumt att de lägger till alternativet men inte funktionen så att säga...


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Inaktiv
Skrivet av Sharpblade:
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Sharpblade:

DX10 finns med i Early Access, det lades till med en patch igår (tror jag det var) och det verkar som att det fungerar, jag har Vista 64bit.

Och ja, spelet är grymt

Fel. Knappen för Dx10 finns men spelet har inte stöd för det än.
Kör fortfarande på Dx9

My Bad.
Såg som sagt att alternativet för Dx10 fanns och trodde då att det "fungerade".

Dumt att de lägger till alternativet men inte funktionen så att säga...

Du kommer ändå inte se någon skillnad mellan dx9 och dx10 förutom prestanda ökning med dx10.

Inaktiv

Ack, de lade på en extra timme för maintenance

anyway, ngn som vet (på riktigt, och inte teori) om det verkligen är 8 char-limit PER SERVER snarare än att man är begränsad till 8 chars TOTALT

jag hade hört sedan förr (och alltid trott) att det är 8 char per server, men intrycket jag fått av inloggnings-sidan är att det är 8 char totalt man får ha ... nu så har jag inte tagit en noggrann titt på det, utan bara vid passering (åh, jag är inne! Play!) men, ngn som kan bekräfta hur det ligger till?

Inaktiv
Skrivet av taah:

Ack, de lade på en extra timme för maintenance

anyway, ngn som vet (på riktigt, och inte teori) om det verkligen är 8 char-limit PER SERVER snarare än att man är begränsad till 8 chars TOTALT

jag hade hört sedan förr (och alltid trott) att det är 8 char per server, men intrycket jag fått av inloggnings-sidan är att det är 8 char totalt man får ha ... nu så har jag inte tagit en noggrann titt på det, utan bara vid passering (åh, jag är inne! Play!) men, ngn som kan bekräfta hur det ligger till?

Det är 8 chars totalt. Inte per server.

Inaktiv
Inaktiv

Hur funkar det med spellcasting, är det samma som i wow eller har dom hittat på något nytt??

Medlem
Skrivet av Garkham:

Hur funkar det med spellcasting, är det samma som i wow eller har dom hittat på något nytt??

som jag har förstått det är det som i Daoc, dvs, en träff = 100% interrupted.

Vilket jag föredrar

Inaktiv
Skrivet av Garkham:

Hur funkar det med spellcasting, är det samma som i wow eller har dom hittat på något nytt??

Finns ngt som kallas Spellweaving, fast jag har inte stött på det än vid lvl 20; ska dyka upp runt mitten 20

Mer info:
http://www.tentonhammer.com/node/33437

men i korta drag, en slags buff-mode som du aktiverar på dig själv, ju längre den är aktiverad (och ökar i fas) desto större, annorlunda effekter, men även desto större risker, t.ex. health går ner osv.

notera även, priest of mitra, tempest of set, demonologist och necromancers som får spellweaving

jag har ju inge combos för tusan, ngt måste jag ha isf! (ToS)

http://www.youtube.com/watch?v=vh-BzuAlBpM
en kort klipp på hur det ser ut

Inaktiv
Skrivet av taah:
Skrivet av Garkham:

Hur funkar det med spellcasting, är det samma som i wow eller har dom hittat på något nytt??

Finns ngt som kallas Spellweaving, fast jag har inte stött på det än vid lvl 20; ska dyka upp runt mitten 20

Mer info:
http://www.tentonhammer.com/node/33437

men i korta drag, en slags buff-mode som du aktiverar på dig själv, ju längre den är aktiverad (och ökar i fas) desto större, annorlunda effekter, men även desto större risker, t.ex. health går ner osv.

notera även, priest of mitra, tempest of set, demonologist och necromancers som får spellweaving

jag har ju inge combos för tusan, ngt måste jag ha isf! (ToS)

http://www.youtube.com/watch?v=vh-BzuAlBpM
en kort klipp på hur det ser ut

Men är det bara att klicka för att kasta en spell eller behöver man göra någon kombo som krigarna gör?

Medlem
Skrivet av taah:
Skrivet av Garkham:

Hur funkar det med spellcasting, är det samma som i wow eller har dom hittat på något nytt??

Finns ngt som kallas Spellweaving, fast jag har inte stött på det än vid lvl 20; ska dyka upp runt mitten 20

Mer info:
http://www.tentonhammer.com/node/33437

men i korta drag, en slags buff-mode som du aktiverar på dig själv, ju längre den är aktiverad (och ökar i fas) desto större, annorlunda effekter, men även desto större risker, t.ex. health går ner osv.

notera även, priest of mitra, tempest of set, demonologist och necromancers som får spellweaving

jag har ju inge combos för tusan, ngt måste jag ha isf! (ToS)

http://www.youtube.com/watch?v=vh-BzuAlBpM
en kort klipp på hur det ser ut

Det är väll mer så att man kan slå ihop flera av sina spells till en enda kraftig?

"Our spellweaving system calls upon the caster to effectively weave an intricate series of incantations and spells into one final spell that can be unleashed to smite their enemies or aid their allies. It could be as short as weaving two simple spells together to boost their effect through to the fine art of combining up to twenty spells into a devastating blend of mystical power."


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

kolla in videos om spellcasting här.Interface tutorial samt combat tutorial http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=f...

Medlem

combining up to twenty spells into a devastating blend of mystical power."

20 spells? haha låter fan coolt

Inaktiv

Raw destruction will be brought upon the French this lovely afternoon, Isn't that so Mr. Cottinham?

Ohh dear, I belive it is. I belive it is indeed Mr Burminton.

Bloody hell! What are you doing Mr Cottinham?!

Ohh I'm so terribly sorry lad. I dropped my teabag you see, and I had to crawl under your legs to find it.
So terribly sorry Mr Burminton.

Ohh that's alright Mr Cottinham. I forgive you.

Medlem

Det blir inget DX10 på ett tag.

Citat:

While Funcom is thrilled with the early success of Age of Conan, and proud of the game launching this week, the company regrets to inform gamers that the DirectX 10 version of the game will not ship with the initial launch. As Microsoft?s DirectX 10 is undoubtedly the future of PC gaming, Funcom has decided to ship only the DirectX 9 version at launch, giving the team more time to focus on building a DirectX 10 version worthy of Microsoft?s great vision for the future of PC gaming. This postponement will let Funcom include even more features in the DirectX 10 version of Age of Conan than originally planned.

The DirectX 10 version will be premiered at the German Games Convention in Leipzig, Germany, August 20 ? 24, 2008. A special preview showing off the advanced graphics made possible by DirectX 10 technology will be unveiled this summer at nVidia?s NVISION event in San Jose, California, August 25 ? 27, 2008.

Fast vo får kanske se vad DX10 kan klara av istället


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

bra att man ot minstone for det så smoning om, allso dx10.

Inaktiv

jag har just förståt hur många det är som är intresserade av aoc, deras community är för fult!!!

Medlem
Skrivet av Bonzomannen:

jag har just förståt hur många det är som är intresserade av aoc, deras community är för fult!!!

say what?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Hej, vi är en seriös guild som söker nya medspelare. Vi är en skara som har spelat flera mmorpg-speltillsammans, och spelar just nu AoC early access.
Ifall ni vill ha mer information besök oss på www.aoc-gaming.se

Medlem

Standardutgåvan som på de flesta ställena varit okey att boka fram till förra veckan för släpp till den 23/5 är nu helt fullbokat och inte säker för leverans. Gissar att butikerna runt om i landet inte få det antal de behöver för att klara alla bokningar.

Inaktiv

Någon som har nåt tips om hur man ska gå till väga för att kunna spela vid release?
Ska man boka via webhallen eller ska man helt enkelt traska ner tilll lokala butiken på fredag och hoppas på att det finns där?

Medlem

Det är fullbokat överallt, så det kan vara kört att få en kopia på fredag. Discshop har tagit bort bokingen tills 1 vecka efter realse.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hetaste tipset är nog att masa sig till affären på fredag. Man kanske får testa lite olika ställen men det borde nog gå att hitta ett ex nånstans. Tror det är värre online, dock.


signatur
Medlem

Nån som lirar på Wildsong servern? Funderar på att börja där men hört att det är massa ryssar som spelar där, och dom vill man ju hälst slippa.

Medlem

"Massa Ryssar"?
Har de gått ihop och tagit över servern . Vad är värre med folk från Ryssland i jämförelse med t.ex. Fransmän ?

Skrivet av mAniAk:

Nån som lirar på Wildsong servern? Funderar på att börja där men hört att det är massa ryssar som spelar där, och dom vill man ju hälst slippa.

Skriv svar