Medlem

Jag har inte spelat detta spelet själv. Men av videorna på youtube att döma så ser det inte ut som att spells är serskillt annorlunda från andra mmo:s

Inaktiv

Vem säger att det släpps den 23/5? Förhandsbokningarna släpptes den 17/5 samt dom vanliga spelarna kan köpa det den 20/5

Medlem

Spelet kommer ut den 20 i usa och 23 i europa.
Den 17 fick man börja spela EA.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Fick nyss ett brev från spelbutiken där dom har ändrat datumet till 21/5.

Medlem
Skrivet av Kibb:

Fick nyss ett brev från spelbutiken där dom har ändrat datumet till 21/5.

Kul för dig!!

Fortfarande 23 på Webhallen..


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Dom ändrar det nog säkerligen snart också då.

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Dom ändrar det nog säkerligen snart också då.

ah goda nyheter. Jag som trodde jag skulle få sova den 23e i väntan på paket.

Medlem

Står 23 på discshop.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Lagerstatus Kommande, 2008-05-21

Ja, det verkar bara vara spelbutiken där det stpr 21:a maj..

Medlem

Väldigt lugnt och skönt på Early Access servrarna just nu, hoppas att server och chatten inte säckar ihop när spelet släpps för allmänheten.

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Väldigt lugnt och skönt på Early Access servrarna just nu, hoppas att server och chatten inte säckar ihop när spelet släpps för allmänheten.

Dom första 2-3 dagarna kommer det nog att vara ganska mycket problem. Fast man kan hoppas att det inte blir det.

Tur att man börjar med en tutorial del så att start zonen inte är full med folk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Tog ett stort steg nyss, pausade min Wow subscription! Nu är det bara Age of Conan som gäller ett tag framöver. Så bra är det.

Ser fram emot launchen, vilket kaos det ska bli.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

När öppnar portarna den 23:e ?

Medlem

Kommer man kunna spela på Fredag med EA clienten, eller måste man instalera spelet med skivan man får, och hur är det med CD Key, funkar den som man fick från Webhallen i mail som det eller?


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av Kibb:

Fick nyss ett brev från spelbutiken där dom har ändrat datumet till 21/5.

Är du säker!? Isona fall har du gjort mig en väldigt lyclig man!:D men om man betalat för spelet så, och förbokat det, då kommer man väll få nåt?
ps: jag förboka det på eagames, collectors, och jag undrar om du tror att dom sänker realisen till 21 där också

Jag tror facktiskt att dom sänkte det på online afärerna, så dom får ut det i tid, man får det ju endo nog den 23, eller om du har o tur, den 25 tex

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Kommer man kunna spela på Fredag med EA clienten, eller måste man instalera spelet med skivan man får, och hur är det med CD Key, funkar den som man fick från Webhallen i mail som det eller?

Vad jag har läst på aoc forumet så är EA klinten samma som på skivan, dock så behöver du en retail key för att kunna fortsätta spela på fredag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tror nog det blir tidigare än 23 från webhallen, de har då skicka ut mitt ex idag.

hoppas jag bara får sålt mitt 360 med 59 spel så jag kan köpa mig en ny dator.

Inaktiv

Finns det ens 59 spel till Xbox? Fy fan vad pengar du kan sälja det för!

Medlem
Skrivet av Kibb:

Finns det ens 59 spel till Xbox? Fy fan vad pengar du kan sälja det för!

nja, har inga fodral *blink blink* till dem.

Medlem

Spelbutiken.se har skickat min CE, så den kommer snart inknyklad i brevinkastet


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Har blivit jäkligt nyfiken på AoC, spenderade halva arbetsdagen med att kolla på videosar och läsa på om spelet. Har några frågor om AoC som jag inte har fått svar på så någon kanske har lust med att svara.

1) Jag hade hoppats att stridssystemet skulle vara liknande Rune, men riktigt dit verkar inte AoC ha nått. Så jag undrar om man kan tex sidsteppa ett slag utan att bli träffad, dvs är det som i wow att du råkade stå där då knappen trycktes och därför blir du träffad eller måste vapnet faktiskt träffa som i Rune tex.?

2) Hur mycket kommer utrustningen påverka striderna? Kommer det att bli lika extremt som i wow?

3) Hur mycket CC finns det i AoC? Tycker att det var en sak som var dåligt med wow, skitkul att vara stunnad, poly, rootad, fearad och sen poly igen etc...

4) Är pve instancerna lika hjärndöda som i WoW? Mobsen borde ha lika bra AI som i UT serien eller nått, nu så är det IQ badboll. Hela aggro grejen borde tas bort.

5) Finns det överhuvudtaget någon bakomliggande story i spelet och framför allt har man som spelare överhuvudtaget någon påverkan? Tex WoW är en statisk värld där questen är meningslösa och spelarna har noll påverkan på vad som händer, tex om någon alliance guild skulle orka döda Thrall så spawnar snubben x min senare som inget har hänt.

Tacksam för svar...nu skall jag gå och fönstershoppa en ny dator.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Spelbutiken.se har skickat min CE, så den kommer snart inknyklad i brevinkastet

Ja, samma här
Ska bli väldigt roligt att få tag i spelet och sedan inte få spela det på flera veckor! I really love work!

Inaktiv
Skrivet av asdf2:

Har blivit jäkligt nyfiken på AoC, spenderade halva arbetsdagen med att kolla på videosar och läsa på om spelet. Har några frågor om AoC som jag inte har fått svar på så någon kanske har lust med att svara.

1) Jag hade hoppats att stridssystemet skulle vara liknande Rune, men riktigt dit verkar inte AoC ha nått. Så jag undrar om man kan tex sidsteppa ett slag utan att bli träffad, dvs är det som i wow att du råkade stå där då knappen trycktes och därför blir du träffad eller måste vapnet faktiskt träffa som i Rune tex.?

2) Hur mycket kommer utrustningen påverka striderna? Kommer det att bli lika extremt som i wow?

3) Hur mycket CC finns det i AoC? Tycker att det var en sak som var dåligt med wow, skitkul att vara stunnad, poly, rootad, fearad och sen poly igen etc...

4) Är pve instancerna lika hjärndöda som i WoW? Mobsen borde ha lika bra AI som i UT serien eller nått, nu så är det IQ badboll. Hela aggro grejen borde tas bort.

5) Finns det överhuvudtaget någon bakomliggande story i spelet och framför allt har man som spelare överhuvudtaget någon påverkan? Tex WoW är en statisk värld där questen är meningslösa och spelarna har noll påverkan på vad som händer, tex om någon alliance guild skulle orka döda Thrall så spawnar snubben x min senare som inget har hänt.

Tacksam för svar...nu skall jag gå och fönstershoppa en ny dator.

1. Nja inte riktigt, vad jag vet så kan du ej "sidesteppa" ifrån ett slag. Inte säker dock.

2. Inte lika mycket som i World of Warcraft, men den kommer absolut att ha betydelse.

3. Väldigt väldigt lite.

4. Aggro existerar även i AoC. Mobsens AI är väl sisådär. Har inte gjort många instanser och de jag gjort har varit ganska lika World of Warcraft fast ändå inte.

5. Det finns en bakomliggande story till spelet. Då allt är uppbyggt kring böckerna om Conan.
Angående om världen är statiskt eller ej kan jag inte riktigt svara på tyvär. Då jag endast varit lvl 41 i betan och inte spelat spelet sedan några veckor tillbaka seriöst.

Medlem
Skrivet av Kibb:
Skrivet av asdf2:

1)
2)
3)
4)

1. Nja inte riktigt, vad jag vet så kan du ej "sidesteppa" ifrån ett slag. Inte säker dock.

2. Inte lika mycket som i World of Warcraft, men den kommer absolut att ha betydelse.

3. Väldigt väldigt lite.

4. Aggro existerar även i AoC. Mobsens AI är väl sisådär. Har inte gjort många instanser och de jag gjort har varit ganska lika World of Warcraft fast ändå inte.

5. Det finns en bakomliggande story till spelet. Då allt är uppbyggt kring böckerna om Conan.
Angående om världen är statiskt eller ej kan jag inte riktigt svara på tyvär. Då jag endast varit lvl 41 i betan och inte spelat spelet sedan några veckor tillbaka seriöst.

1) På AoC hemsidan finns det en combat tutorial film och enligt den kan man sidsteppa i alla fall. Så frågan är om det är som i Rune att där vapnet är där träffar man eller om Funcom har gått den lätta vägen och bara satt tex. en ½ cirkel framför gubben ala 8 yard eller motsvarande.

Tackar för svaren.

Medlem

Vafan, skickar spelbutiken och webhallen ut spelen idag? vad är det för fusk? vi vanliga som ska handla i butik ska altså bli straffade!?


signatur

Bara gör det.

Skrivet av Groggo:

Vafan, skickar spelbutiken och webhallen ut spelen idag? vad är det för fusk? vi vanliga som ska handla i butik ska altså bli straffade!?

Min står då fortfarande som "under behandling" på webhallen. :evil:


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av Groggo:

Vafan, skickar spelbutiken och webhallen ut spelen idag? vad är det för fusk? vi vanliga som ska handla i butik ska altså bli straffade!?

Min står då fortfarande som "under behandling" på webhallen. :evil:

Samma här =/

Aja, får delar till datorn på Torsdag så ska ändå omformatera efter det.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv
Skrivet av asdf2:
Skrivet av Kibb:
Skrivet av asdf2:

1)
2)
3)
4)

1. Nja inte riktigt, vad jag vet så kan du ej "sidesteppa" ifrån ett slag. Inte säker dock.

2. Inte lika mycket som i World of Warcraft, men den kommer absolut att ha betydelse.

3. Väldigt väldigt lite.

4. Aggro existerar även i AoC. Mobsens AI är väl sisådär. Har inte gjort många instanser och de jag gjort har varit ganska lika World of Warcraft fast ändå inte.

5. Det finns en bakomliggande story till spelet. Då allt är uppbyggt kring böckerna om Conan.
Angående om världen är statiskt eller ej kan jag inte riktigt svara på tyvär. Då jag endast varit lvl 41 i betan och inte spelat spelet sedan några veckor tillbaka seriöst.

1) På AoC hemsidan finns det en combat tutorial film och enligt den kan man sidsteppa i alla fall. Så frågan är om det är som i Rune att där vapnet är där träffar man eller om Funcom har gått den lätta vägen och bara satt tex. en ½ cirkel framför gubben ala 8 yard eller motsvarande.

Tackar för svaren.

Aha ok, då är det nog så med sidestepping då. Vad jag kan minnas dock så vet jag att när man slåss mot mobs så fungerar det inte med sidestepping. Och jag har endast kört PvP i runt 2 timmar och då på avstånd med ranger.

Inaktiv
Skrivet av NordicStormtrooper:
Skrivet av Groggo:

Vafan, skickar spelbutiken och webhallen ut spelen idag? vad är det för fusk? vi vanliga som ska handla i butik ska altså bli straffade!?

Min står då fortfarande som "under behandling" på webhallen. :evil:

Elgiganten skickar inte mitt förrän nästa vecka fast det fanns i lager när jag beställde i lördags... :evil:

Medlem

Nästa vecka? Varför efter release?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skriv svar