age of conan bättre än wow?

Medlem

du lär se om du spelar...smeker sönder dagens mmo

Inaktiv

hhmmmm.felet med wow är dess 10 åriga amandas grafik.varför så extremt färglatt?Såg ett reportage inne på you tube där spelarna var tvungna att lägga in gräs och träd själva.Så sorjligt!:(

Gen
Medlem

Svar : Hittils, ja.

Inaktiv
Skrivet av Thorulv:

hhmmmm.felet med wow är dess 10 åriga amandas grafik.varför så extremt färglatt?Såg ett reportage inne på you tube där spelarna var tvungna att lägga in gräs och träd själva.Så sorjligt!:(

Det är just det som är bra, spel ska vara färglada, med gråa och dystra miljöer så trottnar man :up::P

Inaktiv

Lusen.Dark age of camelot är inte så färglatt.Jag spelar det fortfarande.:up::P

Inaktiv
Skrivet av Thorulv:

hhmmmm.felet med wow är dess 10 åriga amandas grafik.varför så extremt färglatt?Såg ett reportage inne på you tube där spelarna var tvungna att lägga in gräs och träd själva.Så sorjligt!:(

När du blir äldre och det inte är tufft att tycka dåligt om färgglada saker så kommer du varför WoW ser ut som det gör.

Enda spelet där spelarna jobbar med "gräs" i är ganjafarmer.

Inaktiv

Pimpin! Jag har rätt att tycka precis vad jag vill bully.Ålder 31 ,din?Vad menar du med tufft?Så allt du inte gillar betyder vad?Att du är tuff?

Medlem

Jag vet inte om man faktiskt kan jämnföra dem båda. Det finns många som verkar gå vid uppfattningen att wow på något sätt är dåligt. Vilket jag anser är helt fel. Wow råkar vara mycket bra på vad det gör... att leverera en spelupplevelse för 14 åringar.

Conan siktar på lite äldre / mognare publik hurvida de lyckas med det är något man kan fråga sig. Änn så länge så tycker jag att Conan känns som ett gediget spel som är roligt att spela. Dialoger från NPCs hjälper en massa men deras chatt måste de förbättra. Gillar inte heller att grupp fönstret är så himmla litet och jag måste få fråga... är det någon som lyckats med att summona gruppmedlemmar till sig ännu? Den ger bara olika felmedelanden för mig som typ. "Cant summon that person hes not in the same instance as you" "Cant summon that person he is in the same instance as you" etc etc

Medlem

Man kan inte summona till sig själv utan aoc är uppbyggd på instancer...varje zon har ett antal instancer.....om en gruppmedlem är tex i Thor och du som gruppchef i balder så summonar du honom till balder och han hamnar på närmaste resurrection point.

Medlem

^- Har fått "Cant summon that person hes not in the same instance as you"" under hela EA, när jag ska summona folk till min "instance" . Så detta är något som behöver fixas.

Gen
Medlem

Annars funkar det om alla väljer "Choose Destination" och tar samma instans.

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Annars funkar det om alla väljer "Choose Destination" och tar samma instans.

inte om du gruppar med danskar...

Gen
Medlem
Skrivet av pimpim2:
Skrivet av Gen:

Annars funkar det om alla väljer "Choose Destination" och tar samma instans.

inte om du gruppar med danskar...

:D:up:

Inaktiv

jämfört med wow vid dess release så är aoc lätt långt bättre.

men aoc är nog inte riktigt anpassat för wow crowden.

har lirat wow sen release och lirat aoc closed beta tillräckligt för att ha levlat ett gäng gubbar.

allt hänger på hur väl endgame pvp'n blir mottagen i aoc... i pve raids så kommer nog wow alltid dominera.

tror jag iallafall.

ps. guardian is the shiznit.

Inaktiv
Skrivet av Thorulv:

Lusen.Dark age of camelot är inte så färglatt.Jag spelar det fortfarande.:up::P

Smaken är som baken, men enlig undersökning så är det så ;):P

Jyu
Medlem

Det som AoC vinner mest på är ju att det är ett helt nytt spel.

Kommer ni ihåg när ni lira wow för första gångerna? Fan va kul!

Medlem

Fy fan, jag fattar inte allt det med WOW, måste säga att det som möjligen kan hindra mig från att lira AoC är alla nissar ifrån WOW.

Finns inget bra med det spelet.

Medlem

nä wow var inte kul första gången jag lirade...tröttnade efter 2 timmar...

Medlem
Skrivet av pimpim2:

Bara second life har fler spelare än WoW. Inget annat MMO har under hela sin livstid fått lika många spelar som WoW kammat ihop under 3 månader.
För att AoC ska kunna slå WoW så måste den ha allt WoW har och mer. Det har inte AoC

Sluta säg att wow är störst och därför bäst, det är för det första inte störst. Finns mmorpg:s som är större och en av dem har inte ens en avgift och är fem gånger större än ditt kära wow.
För det andra tycker jag inte att ett spel som älskas av sextonåringar ger mig något som helst värdebetyg hur mycket jag kommer tycka om det.

ps: jag spelade wow, ärligt talat är det som ett sims för killar, samla kläder hit och dit, ooh vad snygg pappegojja du har den är värd mulit, sälj den och köp en fin pinne. jag ska slå dig, min klänning är finare än din och mitt halsband lila......

Medlem

Jag har lirat en hel hög med timmar WoW men la ner för 1-1.5 år sen efter lite tristesslir mot slutet bara. Jag gillar inte ens mmo längre och har inte tid för det. Men jag lirar AoC och jag är tamejfan kär

Spela själv och ge det 10 timmars utvärdering iallafall. Ni kommer inte bli missnöjda. Gillar man storylines så är ju även questarna riktigt nice och finns väldigt genomtänkt grundstory i spelet så är man soloplayer får man utdelning av spelet i stil med ett riktigt bra singleplayerlir.

Helt klart är även freeworld pvp smut och inte trist som den med tiden förödande horde vs. alliance stuket i WoW. I AoC strålar adrenalinkickarna, ilskan och stoltheten om att få slåss över ett ställe att questa på så jävla soft!

Hört på TS; "Spärra av där nere så går vi in och tar bossen!"

Medlem

underhållningsvärdet på den här tråden är oslagbar

Personligen när jag testar ett MMO brukar jag se vad utvecklarna ger mig i form utav spelet, dvs hur "mästerligt" det faktiskt är och inte hur snittåldern ligger på spelets community.
Wow är välpolerat, välfyllt med historia då "warcraft" faktiskt inte BARA är ett mmo och det är kul att spela när du hittar liksinnade människor att spela med. Är du en, i brist på bättre ord, lootH*ra så trivs du bäst med människor av samma klass som du. (har du mer happix än din polare har du ju större epeen eller hur?) trivs du att lulla runt i din egna värd med ett par RP freak så får du ju torgskräck när du går in i orgrimmar och möts av 7 goldspammers och ett utnyttjat Auktionssystem.

Själv spelade jag AoC i closed beta och jag tyckte då att dom hade mycket jobb framför sig, samma sak med WoW closed betan, så utgångsläget är nästan detsamma för båda spelet, skillnaden är att blizzard har haft 3 år på sig nu att polera och lägga till.

När det kommer till att wow har mest registerade spelare av något spel hittils (bortsett från second life) så bör alla ta det med en stor nypa relevans-salt, när wow hade release i Kina tror ni inte det fluffade upp försäljningssiffran lite grann?

Personligen är jag såld på MP spel i stort och testar det mesta, fallar inte ofta för något. Min sista kärlek va Starwars Galaxies, PRE-CU, det va ca 6 månader nyfött på marknaden, hade mer buggar en fungerande mekanik men jag tyckte det va världens bästa spel ändå!

Jag kommer köpa AoC imorrn, redan bokad Collectors edition, och se om det faller mig i smaken.

Gen
Medlem

Hoppas att spelet uppfyller dina förväntningar då Slajm :>

Inaktiv

Jag vill veta lite om endgame. Någon som har kört AoC raiding och som kan berätta lite om det? För mig är det pve endgame som är roligast med WoW. Det vore verkligen fint med en jämnförelse på "endgame" nivå. Någon som kan hjälpa mig?

Medlem

Passar mig bättre än wow, aoc har lite småfel här och där men de har alla mmo i början. Så jag tycker det är bättre helt klart!
Miljöerna slår wow med hästlängder, alla detaljer, känslan...Så ja bättre

Medlem

SirMauser> Du är dig lik Justus, du snackade samma gojja på gymnasiet.

Medlem

Allt beror på vilken prespektiv du ser spelet från, och vilken sårt spelare du är Snygg avatar sCaz btw


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

Sluta larva er för fan, och admin, ta bor den här tråden.

Vila i frid

Så länge allt prat om spel vs spel håller sig till en tråd tillåter vi det.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Medlem

Rätt meningslös diskussion egentligen Det är som att försöka avgöra vad som är godast av Pepsi och Coca Cola. Alla har olika smak på saker och ting.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

AOC kommer vara bra, men första månaderna kommer det att vara buggar, ganska obalanserat och vad jag gissar så kommer det att inte vara speciellt bra optimerat heller.

WoW styrka ligger just nu i:
Bred kund grupp pga låga systemkrav. (som standard är grafiken inte optimal, men det finns möjligheter att bättra på den lite och i nästa expantion kommer dom lägga till lite mera ögon godis)
STOR Community.
Riktigt bra klient och updaterings system (själva motorn i sig är på ca 30mb (ljud, bilder, animationer, ui är på nära 8gb men det som driver allt är mycket liten))
Bred lore för dom som gillar det.

edit, Blizzard har räknat en drop på ca 30% på kunder under dom närmaste 1-3 månaderna pga folk som vill testa AOC, sen hur många som går till baka återstår att se.
Personligen så vill jag ha en test vecka eller något innan jag överväger att köpa det.

Skriv svar