age of conan bättre än wow?

Medlem

Just nu skulle jag nog säga att WoW är bättre på många saker. Det är stabilare, större (känns iaf större), mer content och färre buggar. PvP'n är till och med bättre just nu pga att vissa klasser är grymt obalanserade och att det inte finns nån poäng att döda spelare. Däremot har spelet stor potential att bli riktigt fett när det gäller PvP.

Medlem

börjar fan bli dags för funcom att fixa pvp xpn......jävla meningslöst med pvp just nu.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Just nu skulle jag nog säga att WoW är bättre på många saker. Det är stabilare, större (känns iaf större), mer content och färre buggar. PvP'n är till och med bättre just nu pga att vissa klasser är grymt obalanserade och att det inte finns nån poäng att döda spelare. Däremot har spelet stor potential att bli riktigt fett när det gäller PvP.

Att gämföra de två delarna är helt fel enligt mig.
Du måste tänka på att när wow släpptes fanns inte honor systemet eller BG´s så för att göra en rättvis bedömning så borde du vänta tills minst den tid har gått innan wow fick sina uppdateringar.

Klasserna i Wow var inte balanserade för ett öre, det har blivit bättre men finns fortfarande obalans i spelet.

förstår inte varför folk har högre krav på Age of conan vid release än vad folk hadde på WoW, det fanns inget honor system eller någon vitts alls med pvp i början men ingen klagade så mycket som dom gör på age of conan i dag.

Gen
Medlem

Helt rätt att man inte ska jämföra WoW och AoC med tanke på att WoW funnits ute i 3 år och AoC 2 veckor. Mages var tex overkill i WoW patch 1.0-1.4 Warriors var overkill i början med och speciellt under betan. De var verkliga terminators. WoW idag (2.4.2 eller vad det är) är ett helt annat WoW än 1.0.

Medlem
Skrivet av Gen:

Helt rätt att man inte ska jämföra WoW och AoC med tanke på att WoW funnits ute i 3 år och AoC 2 veckor. Mages var tex overkill i WoW patch 1.0-1.4 Warriors var overkill i början med och speciellt under betan. De var verkliga terminators. WoW idag (2.4.2 eller vad det är) är ett helt annat WoW än 1.0.

sant

Medlem

Topicen lyder ju "age of conan bättre än wow?" så vad förväntar ni er att folk ska svara? Klart att man kan jämföra spelen som dom är nu. Man kan ju inte jämföra med nåt som inte finns och säga att det ena är bättre än det andra just för att "det kommer sen". Det är ju NU vi spelar.

Medlem

AoC måste vara årets mest överskattade spel.. Det är bra, inget snack om den saken. Men lika bra som wow kommer det nog aldrig bli, dom kommer aldrig kunna nå samma uppdaterings mängd(patcher) som blizzard ger wow. Ska bli kul att se blizzards oannonserade "next-gen MMO" när dom nu tänker presentera det.
Sen angående hur WoW var vid release.. då fanns det ingen riktig måttstock hur ett bra PVPsystem skulle fungera, det har dom utvecklat på egen hand så.. Jag tycker iaf att man ska kunna förvänta sig nå skapligt PVPsystem nu när så många MMO finns, men icke.

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:

AoC måste vara årets mest överskattade spel.. Det är bra, inget snack om den saken. Men lika bra som wow kommer det nog aldrig bli, dom kommer aldrig kunna nå samma uppdaterings mängd(patcher) som blizzard ger wow. Ska bli kul att se blizzards oannonserade "next-gen MMO" när dom nu tänker presentera det.
Sen angående hur WoW var vid release.. då fanns det ingen riktig måttstock hur ett bra PVPsystem skulle fungera, det har dom utvecklat på egen hand så.. Jag tycker iaf att man ska kunna förvänta sig nå skapligt PVPsystem nu när så många MMO finns, men icke.

Ingen måttstock? Du har aldrig spelat EvE eller Dark Age of camelot eller hur? Där har du två spel som briljerar i pvp.

Vad får dig att tro att dom inte kan pumpa ut patcher till AOC? Funcome har haft Anarchy Online igång bra mycket längre än WoW har funnits till.
Än så länge har det anlänt en patch varje dag.

Sen att folk säger att wow är bättre för att dom har 10 miljoner användare är rätt roligt, ungefär som att säga att mcdonalds serverar bland den godaste och bästa maten i världen om vi ska gå på samma grejj.

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av X-TroNiC:

AoC måste vara årets mest överskattade spel.. Det är bra, inget snack om den saken. Men lika bra som wow kommer det nog aldrig bli, dom kommer aldrig kunna nå samma uppdaterings mängd(patcher) som blizzard ger wow. Ska bli kul att se blizzards oannonserade "next-gen MMO" när dom nu tänker presentera det.
Sen angående hur WoW var vid release.. då fanns det ingen riktig måttstock hur ett bra PVPsystem skulle fungera, det har dom utvecklat på egen hand så.. Jag tycker iaf att man ska kunna förvänta sig nå skapligt PVPsystem nu när så många MMO finns, men icke.

Ingen måttstock? Du har aldrig spelat EvE eller Dark Age of camelot eller hur? Där har du två spel som briljerar i pvp.

Vad får dig att tro att dom inte kan pumpa ut patcher till AOC? Funcome har haft Anarchy Online igång bra mycket längre än WoW har funnits till.
Än så länge har det anlänt en patch varje dag.

Sen att folk säger att wow är bättre för att dom har 10 miljoner användare är rätt roligt, ungefär som att säga att mcdonalds serverar bland den godaste och bästa maten i världen om vi ska gå på samma grejj.

Att jämnföra MMO med en snabbmatkedja var lite skumt.. men men, Mcdonalds äter man på när man har bråttom och är behov av mat snabbt:D, funkar bra i vårat stressade samhälle.

Har spelat DAoC men inte mycket EVE har det blivit då jag tycker det är see-e-eegt, har gett det många chanser men kan inte fastna för det. WoW är bäst _enligt mig_ i PVP väg och att wow har så många spelare säger en del.. Så roligt man kan ha med ett par polare i arena har jag då inte upplevt i något annat spel. Var ett tag sedan jag spelade wow nu, men blir vell till att dra igång igen när expantionen kommer och sommaren är över.
Enda nackdelen med wow som jag kan komma på förutom att det är så beroendeframkallande, är att så många smårbarn spelar det nuförtiden.
Var samma visa när Everquest 2 skulle äga wow, hehe. Du kan ju knappast påstå att dom lyckades med releasen av Anarchy Online.. Då gjorde wow bra mycket bättre ifrån sig!

framtiden lär vell visa om inte annat!

Inget illa menat.
Alla har vi våra egna åsikter och erfarenheter!:up:

Medlem

rofl..?
var ska man börja? jämförelsen med mcdonalds var ganska talande tycker nog de flesta.
hur kan ett två veckor gammalt spel vara överskattat?
vad har releasen av ao något att göra med?

osv osv

Medlem
Skrivet av X-TroNiC:
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av X-TroNiC:

AoC måste vara årets mest överskattade spel.. Det är bra, inget snack om den saken. Men lika bra som wow kommer det nog aldrig bli, dom kommer aldrig kunna nå samma uppdaterings mängd(patcher) som blizzard ger wow. Ska bli kul att se blizzards oannonserade "next-gen MMO" när dom nu tänker presentera det.
Sen angående hur WoW var vid release.. då fanns det ingen riktig måttstock hur ett bra PVPsystem skulle fungera, det har dom utvecklat på egen hand så.. Jag tycker iaf att man ska kunna förvänta sig nå skapligt PVPsystem nu när så många MMO finns, men icke.

Ingen måttstock? Du har aldrig spelat EvE eller Dark Age of camelot eller hur? Där har du två spel som briljerar i pvp.

Vad får dig att tro att dom inte kan pumpa ut patcher till AOC? Funcome har haft Anarchy Online igång bra mycket längre än WoW har funnits till.
Än så länge har det anlänt en patch varje dag.

Sen att folk säger att wow är bättre för att dom har 10 miljoner användare är rätt roligt, ungefär som att säga att mcdonalds serverar bland den godaste och bästa maten i världen om vi ska gå på samma grejj.

Att jämnföra MMO med en snabbmatkedja var lite skumt.. men men, Mcdonalds äter man på när man har bråttom och är behov av mat snabbt:D, funkar bra i vårat stressade samhälle.

Har spelat DAoC men inte mycket EVE har det blivit då jag tycker det är see-e-eegt, har gett det många chanser men kan inte fastna för det. WoW är bäst _enligt mig_ i PVP väg och att wow har så många spelare säger en del.. Så roligt man kan ha med ett par polare i arena har jag då inte upplevt i något annat spel. Var ett tag sedan jag spelade wow nu, men blir vell till att dra igång igen när expantionen kommer och sommaren är över.
Enda nackdelen med wow som jag kan komma på förutom att det är så beroendeframkallande, är att så många smårbarn spelar det nuförtiden.
Var samma visa när Everquest 2 skulle äga wow, hehe. Du kan ju knappast påstå att dom lyckades med releasen av Anarchy Online.. Då gjorde wow bra mycket bättre ifrån sig!

framtiden lär vell visa om inte annat!

Inget illa menat.
Alla har vi våra egna åsikter och erfarenheter!:up:

Det jag syftade på med mcdonalds är att det behöver inte vara bra för att många konsumerar/använder det.

Om du har spelat DAOC som du säger och fortfarande tycker att WoW har bättre pvp så kan jag inte förstå hur du resonerar, antingen fick du aldrig uppleva RvR.
PvP i WoW saknar mening, det är där felet ligger, inte att den är tråkig eller något sådant, har själv 4 st lvl 70 karaktärer. När PvP saknar mening så faller en stor del av spelet bort, man har inte längre något att kämpa för att grinda samma BGs i 3 års tid är lite tråkigt enligt mig.

Arenan gav WoW lite ny krydda men även där så är det inget som "ändrar" spelet, man kan inte sätta sina spår i spelet på något sätt så som man kan i tex EvE.
Det jag söker i PvP är just det som Conan kommer att erbjuda, castle siege och krig mellan guilds, jag vill inte ha Sida mot sida utan det ska vara Free for all, så fort man ser en person så ska man alltid ha i baktanken att han kan försöka ha ihjäl dig. Blir lite mer spänning i spelet på det sättet.

Det är då min syn på PvP, jag vill helt enkelt kunna "ändra/förstöra" saker som andra byggt upp och tvärtom så man har något att kämpa för.

Medlem

Man kommer att kunna ta sönder städer/hur i kommande wow expansionen.

Medlem
Skrivet av karbon:

Man kommer att kunna ta sönder städer/hur i kommande wow expansionen.

Jo det vet jag redan om, dessa ställen är förmodligen NPC ägda och kommer säkerligen i en ny battleground eller någon world pvp som sedan byggs upp på nytt igen, det måste vara spelare som byggt det hela annars försvinnre meningen med det igen. Det ska göra ont i någon annan att jag förstör det dom kämpat med att byggt upp.

Medlem
Skrivet av Bobbey:

Sen mäter WoW antal spelare i antal konton vilket
kanske inte överstämmer med antalet betalande spelare.

Prexis, som en annan som har haft konto sen release men spelat totalt 2 månader sen dess. I Spridda skurar förstås. AoC är SÅ mkt mer min stil....även om det påminner om WOW lite här och var.... Smaken e som baken, dvs klyven

Medlem
Skrivet av Kawazu:
Skrivet av karbon:

Man kommer att kunna ta sönder städer/hur i kommande wow expansionen.

Jo det vet jag redan om, dessa ställen är förmodligen NPC ägda och kommer säkerligen i en ny battleground eller någon world pvp som sedan byggs upp på nytt igen, det måste vara spelare som byggt det hela annars försvinnre meningen med det igen. Det ska göra ont i någon annan att jag förstör det dom kämpat med att byggt upp.

När du formulerar det sådär så blir jag verkligen sugen på PVP!

WOW är ett av de bästa spelen jag spelat, ever. Dock så betyder det inte att jag per automatik tycker att alla andra MMORPGn är dåliga.

Inaktiv

WoW e så dam bra asså!!! ja typ älskar de spelet!!11 Valmöte det 18 mars i folketts hus. Be där or bi en bakelse.

MVH Blöt fågel


signatur

قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس قنبلة إلى رئيس

Medlem
Skrivet av Makka:

WoW e så dam bra asså!!! ja typ älskar de spelet!!11 Valmöte det 18 mars i folketts hus. Be där or bi en bakelse.

MVH Blöt fågel

Ska ni utse en ny guildledare eller? Damn troll

Medlem
Skrivet av milu:

rofl..?
var ska man börja? jämförelsen med mcdonalds var ganska talande tycker nog de flesta.
hur kan ett två veckor gammalt spel vara överskattat?
vad har releasen av ao något att göra med?

osv osv

Jaja, alla tycker vi olika.. Jag ser då inget sammanhang, bara en dum bortförklaring med den jämnförelsen med mcdonalds.
Funcome var ju så bra på att patcha snackades ju om.. då nämnde jag bara AO "fina" start.. men du kanske inte provade det då:P? aja, wow var iaf stabilare när det kom än de båda 2 spelerna.. Jag hoppas dock att detta blir en riktigt stark motsståndare till wow och att inte spelare drar efter 4-5månader, för blizzard börjar bli lite sega med expantionen nu, tycker jag iaf.. Konkurans behövs.

Inaktiv

jag säger bara att aoc rockar fet fett mer en wow.

ashmed

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Bobbey:

Sen mäter WoW antal spelare i antal konton vilket
kanske inte överstämmer med antalet betalande spelare.

Prexis, som en annan som har haft konto sen release men spelat totalt 2 månader sen dess. I Spridda skurar förstås. AoC är SÅ mkt mer min stil....även om det påminner om WOW lite här och var.... Smaken e som baken, dvs klyven

hur kan man säga att wow påminner om aoc?
visst båda är mmo rpg men helt olika finns inte mkt som är lika mellan wow och aoc,
fattar inte jämt nuförtiden om man jämför ska man dra in wow i allt....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Bobbey:

Sen mäter WoW antal spelare i antal konton vilket
kanske inte överstämmer med antalet betalande spelare.

Prexis, som en annan som har haft konto sen release men spelat totalt 2 månader sen dess. I Spridda skurar förstås. AoC är SÅ mkt mer min stil....även om det påminner om WOW lite här och var.... Smaken e som baken, dvs klyven

De mäter aktiva konton.

Inaktiv

Varför säger alla samma saker?

Inaktiv
Skrivet av Jkkb:

De mäter aktiva konton.

Måste även tillägga att det stämmer ^^

Medlem

Det var nog inte det som bobbey menade.. han menade nog att det finns en hel del som har 2+ accounts.

Hur som helst så tycker jag att WoW var mycket mer "polished" vid release men hade nog fan inte mer endgame content.. dock så var det antagligen lite klurigare med onyxia + MC än det är i AoC. Lite mer polish och AoC kommer vara bättre på alla fronter än WoW.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Fattar inte ens hur folket här kan sitta och jämnföra dessa 2 spel?
Har testat båda och. va fan det är ju som dag o natt.
Känns lite som diskussionen "Öhhh EVE online e så 1337 om man jämnför med WOW"
Smaken är som baken, o ge fan i att skylta med arslet i vädret!

Inaktiv
Skrivet av Vaizard3:

tror tyvärr inte aoc kommer kunna döda wow, tror jag inget kan. Spelar general betan men det är buggigt som fan så det drar ner betyget.

och wow är helt fel fritt då eller ?

Medlem

Dude, jämför antalet buggar i WoW med AoC... ok? Klart.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag gillar AoC bättre för det känns mer vuxet och sen är ju det conanuniversumet liksom. Och the combat is bloody as hell. Tror många gnäller för att de inte har datorn för det heller...


signatur

www.oldswedishgunners.se - Träffpunkten för den vuxna spelaren.

Medlem

Snoozer jämför tiden som wow respektive aoc vart ute....ok? klart.

Medlem
Skrivet av miffot:

jag har spelat wow i ett år slutade sen för trötthet på spelet, nu snart kommer Aoc ett nytt mmorpg som jag ska börja spela och det man sett av det ser det ut som det komemr bli mkt mkt bättre än wow,
men kommer det slå det i antal spelare:)?

det är inte bättre än wow

Skriv svar