age of conan bättre än wow?

Gen
Medlem
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av miffot:

jag har spelat wow i ett år slutade sen för trötthet på spelet, nu snart kommer Aoc ett nytt mmorpg som jag ska börja spela och det man sett av det ser det ut som det komemr bli mkt mkt bättre än wow,
men kommer det slå det i antal spelare:)?

det är inte bättre än wow

Jo, på vissa punkter.

Medlem

Har spelat MMO's sedan slutet på 90-talet, både i beta och release. EverQuest, Shadowbane, Dark Age of Camelot, Star Wars Galaxies, World of Warcraft, EverQuest 2, Lord of the Rings Online och nu Age of Conan.

Det som är bra med Conan just nu är att det inte finns alltför många guldfarmare så man slipper det ändlösa spammandet, sen att det är full pvp (på de servrar som kör de reglerna) innebär att man kan slakta folk som uppenbart är farmare.
Spelarbasen är också betydligt mognare - man slipper idiotiska småglin som inte har nån vett alls i skallen.
Rent tekniskt så är väl Conan inte direkt nyskapande - stridsystemet är väl det som skiljer det ur mängden, samt de najsiga "fatalities" som är ruskigt trevliga när de händer. Men det är mest ögongodis.

Om det är bättre än Wow -- det återstår och se efter nått år eller så.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

fick sjukt mkt mer whisps från guldfarmare i aoc under första månaden, mkt fler en i wow

Gen
Medlem

Håller med om att det är mer mail spam, men whisp spam? Körde man WoW kunde man lätt få 10-15 wispers om dan. Det mesta jag sett i AoC är 2-3 per dag.

Medlem

Anser wow vara överlägset bättre på de flesta punkterna "tyvärr". Jag trodde verkligen på AOC men blev till största delen besviken. Spelet blir såklart bättre med lite mer patchar så vi får väl se om jag tar upp det framöver.

Bara en sån sak som optimeringen retar mig till vansinne!!! Är man ute i spelvärlden ligger man på 70-80 bilder. Sen plötsligt halkar det ned till 24 bilder när man kommer till vissa ställen. Finns fler spel med dessa otroligt dåliga fps variationer såklart och det är jäla surt att behöva dra ned på graiken för att få typ 40 bilder där det annars är 20+ och sen få spela med halvdan grafik där det skulle vara 70+ fps även fast man körde på mycket högre inställningar. Sen är känslan inte bra på gubbarna. Stridsystemet är det bästa i spelet och det ska dom ha all credit för men resten käns tyvärr halvsunkigt än så länge iaf.


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Gen
Medlem

Känns knappt att det spelar roll vilket grafikkort man än har. Old Tarantia är 20 FPS max såvida man inte kör på Low. Oacceptabelt eftersom man vill kunna köra på höga grafikinställningar om man har en bra dator.

Anledningen till att WoW är bättre är att det är 3 år gammalt och har blivit patchat många gånger. Minns hur WoW var i betan...det var ingen vacker syn.

Inaktiv

Aoc blev skit tråkigt efter lvl 20. Men WoW Kommer alltid va Bäst !!

Inaktiv

Ska bli roligt när Warhammer Online släpps.

WAR - AOC - WOW - GW 2

Men jag tycker personligen att Wow är bättre. Säljer änns Age of conan något mera eller?

Varför är det så tyst om Guilt wars 2 igentligen?

Gratis MMO..

Medlem
Skrivet av showerguy:

Ska bli roligt när Warhammer Online släpps.

WAR - AOC - WOW - GW 2

Men jag tycker personligen att Wow är bättre. Säljer änns Age of conan något mera eller?

Varför är det så tyst om Guilt wars 2 igentligen?

Gratis MMO..

För att guild wars inte räknas som ett "riktigt" MMO i någons ögon förutom dom som spelar det.

Medlem

det är mycket sämre än wow, men för det ignet dåligt spel. WoW är antagligen det bästa spelet någonsin gjorts nämligen.

Inaktiv

AoC kommer aldrig att slå WoW.

Medlem

De har det redan gjort.

Gen
Medlem

Verkligen? På vilka punkter då?

Själv tycker jag att AoC har :
Bättre grafik
Bättre ljud
Snyggare/Verkligare Miljöer
Coolt combat system

Men saknar :
Content lvl60+
Content efter lvl80 (Raid)
DX10
Hårdvaruoptimering
Ordentlig genomgång av alla buggar
Instances
PvP-delen av spelet

Medlem

bara combatsystemet räcker för att smeka wow......wow har så jävla stelt och tråkigt system.... sånt som du snackar om content...vad jag hört så hade inte wow det heller vid releasen och 8 månader frammåt....sånt kommer...förresten så finns det ju en del lvl 80 raids....så att säga att aoc saknar det är fel.

Gen
Medlem

Man slapp iaf grinda från lvl 40-60. Visst, AoC har några quests, men de är för få. Och många quests är group quests vilket gör det svårt för folk på lowpop servers p.g.a. att folk helt enkelt gett upp skiten.

Jag har försvarat AoC länge, men jag kan inte göra det längre. AoC är som att köpa en på pappret extrautrustad bil utan extrautrustning.

Raidsen är så fatalt buggade att det inte finns. Har du alls läst forumen de senaste två månaderna? Visst, det går att downa bossarna men inte utan att stå ut med buggar, disconnects o.s.v.

Jag håller med om att WoW var buggat de första månaderna vilket AoC också är. Funcom fixar buggar, det gör dom, men de prioriterar helt fel. Vem bryr sig om att ge nån NPC i Tortage ny Voiceover när det sloping buggen gravt förstört spelupplevelsen.

Medlem
Skrivet av Gen:

Verkligen? På vilka punkter då?

Själv tycker jag att AoC har :
Bättre grafik
Bättre ljud
Snyggare/Verkligare Miljöer
Coolt combat system

Men saknar :
Content lvl60+
Content efter lvl80 (Raid)
DX10
Hårdvaruoptimering
Ordentlig genomgång av alla buggar
Instances
PvP-delen av spelet

Instanser finns det ett par att göra, dock så kallas de för dungeons i aoc. Svårare fiender än normalt, kan stå flera gubbar och slå ner en lvl som du har lätt för att slå ner själv osv.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Gen
Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av Gen:

Verkligen? På vilka punkter då?

Själv tycker jag att AoC har :
Bättre grafik
Bättre ljud
Snyggare/Verkligare Miljöer
Coolt combat system

Men saknar :
Content lvl60+
Content efter lvl80 (Raid)
DX10
Hårdvaruoptimering
Ordentlig genomgång av alla buggar
Instances
PvP-delen av spelet

Instanser finns det ett par att göra, dock så kallas de för dungeons i aoc. Svårare fiender än normalt, kan stå flera gubbar och slå ner en lvl som du har lätt för att slå ner själv osv.

Tänkte på WoW där. Dungeons heter det ja, och ordet "instancer" är relaterat till det antalet personer som spelar i en viss zon eftersom AoC inte stödjer hur många personer som helst i en och samma zon samtidigt (a la WoW).

Visst finns Dungeons, men inte SÅ många som man hade önskat. Inga från 1-30 iaf. Black Castle är ju den första 30+ Sen är det SOTBS 38+

Sen finns solo dungeons, men tycker inte de räknas till Dungeons i ordets bemärkelse. En Dungeon är något man kör i grupp, elite monster och med blå loot rewards.

Medlem

Många av de dungeons som finns är dessutom (eller var, kanske har ändrats sen jag spelade sist men det tvivlar jag på) väldigt buggiga. Har för mig att jag läste nånstans också att looten bossarna droppar i 70-80 instancerna är densamma som bossar i epic zonerna droppar. Tycker det verkar lite skumt.

Inaktiv

AoC är snyggt men det saknar spelkänsla i wow. När man slås så känns det bara som man slänger iväg en massa spells och slag. Man få ingen känsla för de olika typerna av slag. I wow har man bättre kontroll över vad olika spells gör.


signatur

Wolfenstein: Enemy Territory for ever! Forum om: Warhammer Online

Inaktiv

Hur kan ni jämnföra ett spel som nästan precis har släppts, med ett som har funnits i år? Om ni ska jämnföra, jämnför WoW mot AoC när dom båda två först släpptes.

WoW har fått mycket mer tid än AoC, dock finner jag AoC mycket bättre. Thats my opionion.

Medlem

AoC är ju endast för kåta 14åringar som vill springa runt med Lara croft-karraktärer nakna.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

AoC är ju endast för kåta 14åringar som vill springa runt med Lara croft-karraktärer nakna.

Vadfan är inte WoW då? ^^
99% av alla som spelar females på WoW är ju förfan killar.

WoW är för folk som tycker om att alla ser likadana ut. Eller tycker om att farma tex.

ALLA spel slår WoW.

Gen
Medlem
Skrivet av kossan12:

ALLA spel slår WoW.

Ändå håller WoW försäljningsrekorden Lustigt, eller hur?

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av kossan12:

ALLA spel slår WoW.

Ändå håller WoW försäljningsrekorden Lustigt, eller hur?

Kan ju bero på att WoW har funnits ett par år ute på marknaden? Inte spec konstigt. Men bara för det så blir det inte per automatik ett bra spel.

Repetiv grinding och loot-grinding är knappast nånting som gör ett bra spel.

Gen
Medlem
Skrivet av kossan12:
Skrivet av Gen:
Skrivet av kossan12:

ALLA spel slår WoW.

Ändå håller WoW försäljningsrekorden Lustigt, eller hur?

Kan ju bero på att WoW har funnits ett par år ute på marknaden? Inte spec konstigt. Men bara för det så blir det inte per automatik ett bra spel.

Repetiv grinding och loot-grinding är knappast nånting som gör ett bra spel.

Jag syftade på det du sa att "ALLA spel slår WoW." Tänkte så att om alla spel slår WoW så är det konstigt att WoW toppat försäljningslistorna länge (kanske inte varje vecka dock). Föredrar folk att spela världens sämsta spel då eller hur tänker du? Finns ju spel som funnits längre tid på marknaden än WoW.

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av kossan12:
Skrivet av Gen:
Skrivet av kossan12:

ALLA spel slår WoW.

Ändå håller WoW försäljningsrekorden Lustigt, eller hur?

Kan ju bero på att WoW har funnits ett par år ute på marknaden? Inte spec konstigt. Men bara för det så blir det inte per automatik ett bra spel.

Repetiv grinding och loot-grinding är knappast nånting som gör ett bra spel.

Jag syftade på det du sa att "ALLA spel slår WoW." Tänkte så att om alla spel slår WoW så är det konstigt att WoW toppat försäljningslistorna länge (kanske inte varje vecka dock). Föredrar folk att spela världens sämsta spel då eller hur tänker du? Finns ju spel som funnits längre tid på marknaden än WoW.

The Sims-liren har dock legat betydligt längre där än WoW.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det är två helt olika spel med sina små likheter.


signatur

"Some of the worst mistakes of my life have been haircuts." - Jim Morrison

Medlem

Det är väl ändå full möjligt att säga att det ena är bättre än det andra? Enligt mig är det de iaf. Kvalitet är universellt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av miffot:
Skrivet av ToRcH:
Skrivet av Bobbey:

Sen mäter WoW antal spelare i antal konton vilket
kanske inte överstämmer med antalet betalande spelare.

Prexis, som en annan som har haft konto sen release men spelat totalt 2 månader sen dess. I Spridda skurar förstås. AoC är SÅ mkt mer min stil....även om det påminner om WOW lite här och var.... Smaken e som baken, dvs klyven

hur kan man säga att wow påminner om aoc?
visst båda är mmo rpg men helt olika finns inte mkt som är lika mellan wow och aoc,
fattar inte jämt nuförtiden om man jämför ska man dra in wow i allt....

Wow påminner inte om aoc utan tvärt om...
För övrigt så är numera det bästa onlineliret jag spelat StarTrek online å de e bara beta ännu så länge.

Medlem

smaken e som baken pojkar o flickor!!!

den e delad!


signatur

Google is your friend!!!

Skriv svar