Age Of Conan Och Systemkrav

Medlem
Age Of Conan Och Systemkrav

Som alla andra här längtar jag tills releasen av Age Of Conan.

Men nu under senare tid har jag börjat undra och fundera om systemkraven är för höga fär min dator.

För de som inte vet systemkraven har jag hämtat dem från fz's nyhetsartikel om systemkraven;

Minimumkrav:
* Windows Vista / XP
* 3 GHz processor
* 1 GB minne
* Grafikkort med Shader Model 2.0 och 128 MB minne (Geforce 5800 / Radeon 9800)

Rekommenderat:

* Intel Core 2 Duo 2,4 GHz (E6600)
* Geforce 7950 GX2
* 2 GB minne
##########################################

Okej, jag tänkte att någon som är bra insatt i datorer och Age Of Conan skulle kunna ge mig en prognos på hurvida bra spelet fungerar på dessa Datorer.

Dator 1;
2048 mb/ram
Gainward 8600gt PCX 1024mb/ram
Intel Pentium D 2,8
Vista Ultimate 32-bit

Dator 2;
4k mb/ram
Gainward 8600gt PCX 1024mb/ram
AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 6000+ (3,0 GHz)
Vista Home Premium (finns home i 64-bit's version?!)

Mer vet jag inte.
Tack i förhand

Här kan du kolla direkt om din dator pallar det.
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Inaktiv

Dator 2 kan dra spelet på High med 1280x1024 utan problem. Kan dock hända att grafikkortet kanske är lite för slött, men det ska gå utan större problem.

Dator 1 bör klara att dra spelet på medium/high utan problem, processorn bör nog uppdateras om du vill ha en mycket bättre spelupplevelse. Köpt t.ex. en C2D på runt 2,2,GHz för långt under tusenlappen så får du en rejäl boost.

Medlem

Skönaste när man inte vet om man klarar ett spel är att gå direkt in på Google och söka på "Can You Run It" med ett klick mot höger "Jag har tur".


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kan köra spelet maxat utan problem


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

mosoloa1, de där fina "programet" som heter "Can You Run It" är inte alltid bäst om man säger så. Varför inte fråga dem som faktiskt spelat spelet och har erfarenhet av det istället för att blint lita på ett program som säger lika mycket som Systemkraven på spelkartongen.

Medlem

Tackar, på "Can You Run It" så fick jag pass på allt i recomennded utom CPU, ser ut som att det kanske skall investeras en sådan där du pratar om Kibb.

Dock, är det någon som vet om home finns i 64-bit?

Medlem

hur tror du att det flyter på på en: AMD 64 3800+, Gforce 7600 GT, 2 gig ram.... kan man köra det på medium tro?

Inaktiv

Du kan nog köra det på medium med låg upplösning. Ett hett tips är att ALDRIG använda AA eller Complex-Shadows då dom drar ofantligt mycket datorkraft.

Medlem

ok tack för det snabba svaret

Medlem
Skrivet av defifisk:

Tackar, på "Can You Run It" så fick jag pass på allt i recomennded utom CPU, ser ut som att det kanske skall investeras en sådan där du pratar om Kibb.

Dock, är det någon som vet om home finns i 64-bit?

Ja det finns i 64-bit.


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Medlem

Under betan körde jag på low med Blom, Shadows m.m. helt av och det såg ändå bra ut. Effekter av spells och buffs kom dock inte till sin rätta så när det kommit ett par patchar som förbättrade prestandan gick jag upp till medium och det räckte gott och väl för mig, rent grafikmässigt sett. Klart det ser bättre ut på max men steget från low till medium är bra mycket större än från medium till max. Medium är tillräckligt för att se spells och buff effekter som inte syns i low, samma effekter som man också ser med grafiken på max. Vad man exakt missar på medium har jag inte testat fullt ut, gjorde en format c: i morse och har inte brytt mig om att installera om betan eftersom "the real thing" börjar redan på lördag.

Poängen jag vill komma till är att klarar ens dator "bara" av AoC på medium settings så duger det gott och väl.

Inaktiv

Hur stor skillnad är det utseende mässigt och prestanda mässigt mellan dx9 och dx10 båda i max? Vet i några andra spel så blir det inte så mycket mer snyggare men fps droppar rejält.

Medlem
Skrivet av karbon:

hur tror du att det flyter på på en: AMD 64 3800+, Gforce 7600 GT, 2 gig ram.... kan man köra det på medium tro?

Jag är kass på hårdvara men det borde gå fint tycker jag. Men även om dom säger att AoC går bra med 2GB så är min och mina guild mates erfarenhet att 4GB gör så mycket mer för spelet. Har du plats på moderkortet så är det värt att införskaffa det. Minnena är rätt billiga nu för tiden.

Medlem
Skrivet av meskalin:

Hur stor skillnad är det utseende mässigt och prestanda mässigt mellan dx9 och dx10 båda i max? Vet i några andra spel så blir det inte så mycket mer snyggare men fps droppar rejält.

Ingen utomstående vet. Betan finns bara som DX9, det är först när spelet släpps som den kommer i en DX10 variant.

Inaktiv

Jaha fanns den bara i dx9.

Medlem

Som Jaglavak skrev i sin post ovanför dig så fanns DX10 inte i någon beta.
Ingen utomstående vet hur DX10 ser ut eller hur mycket dator kraft det drar men om man kollar på andra spel så brukar det inte vara stor skillnad på utsende men stor skilland i prestanda.

Medlem

jag tycker dx10 ger stor skillnad då spelet är utvecklat med dx10 i grunden.
se bara på World in Conflict. Mycket snyggare i dx10.
bilderna på AoC med dx10 är snyggare helt klart.

Medlem

Athlon 64 3000+
1.5 Gig ram
Radeon x1650 pro 256mb

Hur väl kommer spelet flyta på rekommenderade inställningar?

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:

Athlon 64 3000+
1.5 Gig ram
Radeon x1650 pro 256mb

Hur väl kommer spelet flyta på rekommenderade inställningar?

Kommer flyta bra på Low. Pröva dock att ta bort alla skuggor och AA, då kan du med lite tur använda Medium på texturer och effekter bla.

Medlem

vad jag sett och läst är att spelets grafikmotor kommer kunnas jämföras med Oblivion. Så kort och gott, Om du kan spela Oblivion bra så kommer detta flytta på bra.


signatur

"du, hur känns det att vara en skitgubbe?"

Medlem

Tror nästan jag ska våga mig på att köpa spelet fastän min dator suger ganska så hårt.

xp
inte p4 3,0ghz
2048 pc3200 (400mhz)
x1950 pro 256mb.

Med allt på lägsta kanske det flyter på...

Medlem

Duger gott på medium

Inaktiv
Skrivet av blekfet2:

Tror nästan jag ska våga mig på att köpa spelet fastän min dator suger ganska så hårt.

xp
inte p4 3,0ghz
2048 pc3200 (400mhz)
x1950 pro 256mb.

Med allt på lägsta kanske det flyter på...

Du kommer kunna spela på medium/hig utan problem. Men använd ingen AA och om du verkligen inte behöver skuggor kan jag starkt rekommendera dig att ta bort dom, då dom drar mycket kraft.

Inaktiv

Tja, förbeställde spelet i fredags och är jävligt taggad på att lira det, men börjar bli lite orolig om min dator kommer klara det.

Körde Can you run it och den klarade minimum men inte recomended, var grafikkortet som faila.

Men tror ni jag kommer kunna köra det med hyffsad fps på low med den här burken?

Athlon(tm) 64 X2 4400+
7800gtx 256mb
2gb ram
xp

Inaktiv

Bara så ni vet. AoC går GRYMMT bra nu jämfört med Betan.
I betan hade jag taskig FPS men nu har jag allt på max förutom upplösning 1440x900 (dålig skärm). Spelet går utan problem med 60+ fps och börjar nästan tro att man kan spela det på en 4x86 på low.

Medlem

har precis beställt en ny dator som jag kommer kunna maxa i alla fall dem flesta inställningarna med i AoC, men blir lite orolig om jag kommer kunna köra AoC på den nuvarande datorn tills jag fått den nya vilket lär ta några veckor,

har bara 2.66 ghz pentium 4 med 1024mb ram minne ati radeon x1950pro 512 mb

tror ni jag kan köra low även fast jag failar på minium req?

Inaktiv
Skrivet av ghoül:

har precis beställt en ny dator som jag kommer kunna maxa i alla fall dem flesta inställningarna med i AoC, men blir lite orolig om jag kommer kunna köra AoC på den nuvarande datorn tills jag fått den nya vilket lär ta några veckor,

har bara 2.66 ghz pentium 4 med 1024mb ram minne ati radeon x1950pro 512 mb

tror ni jag kan köra low även fast jag failar på minium req?

Lungt inga problem alls med den burken.
Vet inte vilka settings du kommer kunna köra men köra kommer du nog kunna göra.

Inaktiv
Skrivet av Nissekatt:

Tja, förbeställde spelet i fredags och är jävligt taggad på att lira det, men börjar bli lite orolig om min dator kommer klara det.

Körde Can you run it och den klarade minimum men inte recomended, var grafikkortet som faila.

Men tror ni jag kommer kunna köra det med hyffsad fps på low med den här burken?

Athlon(tm) 64 X2 4400+
7800gtx 256mb
2gb ram
xp

Utan problem på High.

Gen
Medlem

2GB ram är faktiskt gränsfall efter att ha läst en enorm post på det officiella forumet. Om du inte vill köra med låg FPS bör du ha 4GB då AoC kan käka upp till 1.5-2.0GB RAM minne.

123
Skriv svar