Aion beta hjälp!

Inaktiv

Fick en betanyckel men när jag skulle aktivera den fick jag felmeddelandet: "Serial not yet active". Då laddade jag ner Aion via en länk som jag hittade på ett forum. Men nu när jag testade att regga nyckeln så fungerade det. Så i mitt NCSoft-program har jag under Installed: Aion (US) och under Not Installed: Aion.
Aion (US) är alltså nerladdad och klar, men går inte att köra då jag får något felmeddelande och Aion kan jag inte ladda ner.
Jag fixade två skärmdumpar på detta:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/---------------------------...
http://data.fuskbugg.se/skalman01/Capture2.JPG

Någon som vet vad detta kan bero på? Vet ju att det inte borde gå att spela redan nu, men det första felmeddelandet känns ju inte speciellt lovande, då jag vill spela när betan väl börjar. Kan det vara att GameGuard inte fungerar i Windows 7 (som jag kör)?

EDIT: Borde jag ta bort Aion (US) och försöka ladda ner den andra ("riktiga")?

EDIT2: Hittade en fix som gör så att Aion startar på Windows 7 på: http://blog.integrii.net/?p=231
Jag får dock upp ett meddelande som säger att: "Windows Live Communications Platform has stopped working" när jag startar Aion (US), men därefter startar spelet precis som det ska och jag kommer till inloggningsskärmen:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/aion.jpg
Hoppas dock att Aion (US) fungerar som det ska ...

Inaktiv

Jag har laddat ner Aion (us) hoppas bara det är rätt client

Medlem

kan ju inte säga något säkert men jag hade också det där meddelandet att man inte kunde ladda ner Aion, Aion US gick fint. Startade det och testa och logga in för skojs skull (Vet att betan inte är uppe än) Då stod de bara "Sorry this account dose not yet have access to the beta) Eller något sånt. Sen testade jag att skriva in random. Då stog det att de va fel pw eller acc name. Så antar att vi kan spela på US clienten

Inaktiv

jippi, här sitter man på windows 7 32bit, så visar det sig att aion stöjdes av alla OS FÖRUTOM wi7 32bit, fan va snopen man blir nu när man skaffat fixat nyckel och allt -.-

Inaktiv
Skrivet av Contance:

jippi, här sitter man på windows 7 32bit, så visar det sig att aion stöjdes av alla OS FÖRUTOM wi7 32bit, fan va snopen man blir nu när man skaffat fixat nyckel och allt -.-

Har du testat att ladda ner det? Fungerar (tror jag) i Windows 7 RC 64-bit för mig med GameGuard-fixen.

Inaktiv

jo jag testade, fick BSOD precis som dom beskrev att man skulle få om man hade 32bit. Håller nu på att ladda ner windows RC 64bit, ska se om man kan upgradera från 32bit direkt till 64bit. håller mig optimistisk!

Inaktiv

Tvivlar på att det går att uppgradera. Går till exempel inte att uppgradera Windows 7 till Windows 7 RC.

Medlem

Hmmm ... min nerladdning av Aion (US) startar aldrig ... den har fastnat på "Downloading Install Information" i över en timma nu. Har kollat om nånting blockar den ... men inte hittat något.

Inaktiv
Skrivet av anon_19389:

Tvivlar på att det går att uppgradera. Går till exempel inte att uppgradera Windows 7 till Windows 7 RC.

du hade rätt, var tvungen att installera över 32biten, hursomhelst, nu har man 64bit och snart är datorn komplett. tack för länken btw, nu när man kan använda innehållet ^^

Inaktiv
Skrivet av nemlex:

Hmmm ... min nerladdning av Aion (US) startar aldrig ... den har fastnat på "Downloading Install Information" i över en timma nu. Har kollat om nånting blockar den ... men inte hittat något.

Själv använde jag en länk för att ladda ner Aion som jag hittade på ett forum, klickade mig vidare, fick NCSoft-programmet, började ladda ner Aion i programmet. Men vill du se hur långt du kommit med nerladdningen måste du typ högerklicka på Aion och välja något, kommer inte ihåg vad. Men informationen om nerladdningen visas i en ny ruta och inte i själva NCSoft-rutan.
Så... Var någonstans i processen fastnade du? Att ladda ner Aion i NCSoft-programmet? Kolla som sagt att du inte redan laddar ner det men inte har öppet nerladdningsrutan.

Medlem

Det kommer upp en nedladdningsruta som de står "Downloading Install Information" i med en downloading bar under som inte rör sig alls. Och så ere hur länge jag än låter de stå.

Medlem
Skrivet av BlueToxic:

Här är nerladdningslänken som jag har på mitt konto.

http://aion.patcher.ncsoft.com/liteinstaller/aion.exe

Stort tack till länken


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Har kollat runt på flera forum och det verkar vara problem för väldigt många. Man ser verkligen att det är en beta då inte änns installationen verkar fungera. Nu kommer jag förmodligen att missa betan pågrund av att det står :

System.InvalidOperationException: Not in readyToInstallState.

Känns jätte roligt!

Medlem

ett fint tips är att inte stänga av er download, jag gjorde misstaget på 90% skulle på begravning så stängde av datorn, tänkte ju att det sparas säkert, men nu när jag är hemma så får jag BÖRJA OM :'(

Medlem

Downloadern ska fortsätta där den var...

Min började tanka US och var tvungen att döda den och välja EU istället. Vet ej om det faktiskt är skillnad på de två men då det tankade med 100k/s (och jag har 100mbit) så kändes det som ett bra val.

12
Skriv svar