Medlem
Aion Open Beta

Då var detaljerna offentliga:

Open beta: Sept 6th - 13th
Pre-start: Sept 18th
Head start: Sept 20th
Launch: Sept 22nd

Info: [http://kotaku.com/5346907/aion-open-beta-pre+select-and-heads...]

Det är ju snart


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

ye


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Kääääärlek! Om någon är duktig på att lvla snabbt skulle jag kunna tänka mig att låna det accountet lite


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Om man har ett CB konto kommer man in i OB då?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Om man har ett CB konto kommer man in i OB då?

Tror det


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Open beta innebär väl att den är öppen för just alla? Eller har jag fel?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Föresten vad är pre start?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Folk som har förbokat som får börja tidigare.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Open Beta: Inte för alla. Kräver key. Säkert flera sajter som kommer att erbjuda dessa.

Pre-start: De som förbokat (pre-order) spelet har möjlighet att i förtid välja server och karaktärsnamn.

Head-start: De som förbokat kan börja spela två dagar in den officiella releasen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Sorry, fel av mig..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

http://eu.aiononline.com/uk/news/eu-open-beta-keys-now-availa...

Står att det ska finnas open beta keys på en mängd siter nu. Har kollat på många av dom utan att kunna se röken av en nyckel...

Kul att merparten av sidorna är på tyska. Vore ju kul vi i resten av Europa fick ta del av betan. So much for open beta.

Medlem
Skrivet av Snake:

Open Beta: Inte för alla. Kräver key. Säkert flera sajter som kommer att erbjuda dessa.

Vilket är förkastligt då Open Beta står för just ÖPPEN BETA dvs tillgänglig för ALLA.
Alltså bör det istället kallas Selected Beta eller Lottery Beta för det är så det är....
Ännu en gång sviker NC Soft spelarna.......jag tappar min tilltro till dem mer och mer.....blir nog inget Aion för min del om de fortsätter såhär....

Medlem

Lugn och fin, det är inte den 6:e än, det kanske släpps lite sista minuten nycklar?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns ett nytt GameGuard Error för Aion Launcher,
Error 320. Folk skriver att den kommer finnas tills NCSoft Launcher blir uppgraderad.
Felet får man om man försöker starta Aion.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Funkar för mig.. (PHEW) Hoppas de löser alla GG problem och inte skapar nya, det är ingen bra reklam direkt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Själv har jag varit i kontakt med NCsoft support angående "This game is not available in your country" och dom säger att det ska försvinna när öppna betan går live.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det låter lovande! Hoppas det löser sig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Själv har jag varit i kontakt med NCsoft support angående "This game is not available in your country" och dom säger att det ska försvinna när öppna betan går live.

För att bli av med update som startade 24/7 och aldrig kom hem (Men spelet var redan patchat). Fixade jag hem 9gb Aion med OBT.
Installerade om allt inc. Launcher, startade och fick också: This game is not avaible in your country.
Dock så står det överallt att nästan alla har det "felet" tills dem öppnar Betan på Söndag.
Hoppas att det inte blir massa strul.

Kan ni andra starta erat Aion eller får ni också? ^^
Testa
:\;)


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Jag fick också This game is not available in your country. Fick även upp 2 sidor med GG-errorkoder via deras hemsidan. Men jag tror att det berodde på att jag hade en äldre GameGuard version än serverns och att GG-servrarna inte hade kommit igång med rätt version osv.

Efter ett par dagar så fick spelet kontakt med GG-servern vid launch, uppdaterade den och efter det har jag inte haft några som helst problem.


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Efter som man inte lyckas få tag på en Open Beta nyckel så funderar ja på om man ska köpa en.

Någon som har erfarenhet av denna site?

http://www.cdkeybox.com/119-aion-open-beta-account-eu.html

/Deland

Medlem
Skrivet av deland:

Efter som man inte lyckas få tag på en Open Beta nyckel så funderar ja på om man ska köpa en.

Någon som har erfarenhet av denna site?

http://www.cdkeybox.com/119-aion-open-beta-account-eu.html

/Deland

har aldrig köpt från den sidan men
köpt några spel från denna

[http://www.g2play.net/store/Aion/]
vet inte om pre-order CODE där är hela spelet, men tokigt billigt om det är.


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem

Känner att jag vill gärna testa innan ja gör ett köp. Vill inte ha en WoW clone.

Medlem

Damn! open beta är .. selectiv Aja, ville prova spelet före köp. Får vänta på en Video Review.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Groggo:

Damn! open beta är .. selectiv Aja, ville prova spelet före köp. Får vänta på en Video Review.

Jag kan frapsa ihop en liten film till dig i OB om du vill? Är du för övrigt intresserad av att gå med i Fz guilden (Namn är under omröstning) om du köper spelet?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Groggo:

Damn! open beta är .. selectiv Aja, ville prova spelet före köp. Får vänta på en Video Review.

Jag kan frapsa ihop en liten film till dig i OB om du vill? Är du för övrigt intresserad av att gå med i Fz guilden (Namn är under omröstning) om du köper spelet?

Jag kan följa FZ guilden om jag köper, inga problem.
Däremot är jag mindre intresserad av Film, är mer intresserad av klasserna/balansen, om spelet är grind grind (vet at 1.5 ska "fixa" detta)

Och sen om det är kul Allt detta får man ju lite känsla för om man kör OB


signatur

Bara gör det.

Medlem

Du kan ev. låna det jag spelar på, ska bara höra om det är ok med snake.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Någon som har en key över och har lust att ge bort den till mig?

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Du kan ev. låna det jag spelar på, ska bara höra om det är ok med snake.

hör av dig på PM om det går bra. Vill mest testa nån/några timmar. Bara välja dag/tid jag kan testa.


signatur

Bara gör det.

Medlem

Vill minnas att jag läst någonstans att closed beta konton funkar i open beta också. Någon som känner igen detta?

Medlem
Skrivet av thotim:

Vill minnas att jag läst någonstans att closed beta konton funkar i open beta också. Någon som känner igen detta?

Finns ingen anledning att CB konton INTE ska funka i OB.


signatur

Bara gör det.

Skriv svar