Inaktiv

Går gärna med ifall jag skaffar spelet, men kommer dock inte lägga ut 400kr utan att kunna testa spelet, måttligt besviken på denna "open betan". Spenderat en bra del av min tid idag på att göra iordning för den, laddat ner spelet, uppdaterat det, gjort samma för mina 2 andra bröder med, hade en del problem som fick lösas osv med.... känns just nu som att jag aldrig kommer köpa det

Edit : sorry, doublepost =/ förbannade internet som laggar

Medlem

Blev själv rätt förbannad när mitt account inte fungerade... Men det ska väl förhoppningsvis lösa sig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Man får väl hoppas, om jag inte kan spela i betan är den enda chansen att jag köper det ifall jag lär känna någon som har det och får testa lite, eller att det blir någon otrolig rea på det (under 200kr) väldigt fort efter release vilket jag inte tror kommer hända

Inaktiv

Lirade i någon timme igår, so far är det ganska roligt.

Medlem
Skrivet av Combalex:

Lirade i någon timme igår, so far är det ganska roligt.

Kul kul! Får se om jag kan lira något när jag kommer hem


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Mos, skulle jag kunna låna ditt acc lite? När du inte använder det..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Jävla tjat, v1ctory.

Medlem

Sorry... Är så spelsugen så att jag sitter och hoppar i stolen..!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

En nyckel hade inte suttit helt fel om någon har över ^^

Medlem

Om man förbokar på tex Cdon eller Webhallen, hur får man beta key? Via mail eller posten?

Medlem

Mail skulle jag tro.. (Nästan helt säker.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jag spelar på servern Thor med namnet Priest. Lägg gärna till mig som vän!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Förhandsbokade från Discshop och det stod att man skulle få beta nyckel i orderbekräftelsen, har inte fått något mail ännu så är det någon som vet om dem skickar det via post istället? O_o

Medlem

dem kanske skickar imorgon när dem börjar jobba? ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Shaad0w:

Förhandsbokade från Discshop och det stod att man skulle få beta nyckel i orderbekräftelsen, har inte fått något mail ännu så är det någon som vet om dem skickar det via post istället? O_o

Tror det är slut på nycklar och får in den här veckan. Så är det med webhallen iaf. Så, håll ut och skicka ett mail till dem.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Bara jag som får Game Guard Error hela jävla tiden? nån Fix ute?


signatur

Bara gör det.

Medlem

Se tråd:
http://betaboards.aiononline.com/showthread.php?t=22009&highl...

Skrivet av BW...:

If I ignore the error, and leave the pop-up there, OR click the "red X" in upper right corner of pop-up, and then click on the now minimized AION Client icon in sys tray, I can continue to play the game.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Har ni problem så är det snabbaste att skicka iväg ett Support mejl. Dom försäkrar er att få ett mejl inom 24 timmar. Jag har hållit på med supporten en hel månad och äntligen har dom fixat problemet till oss med Windows vista 64 bits. Var tydligen något fel som dom har fixat.

NCSSoft support =

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Se tråd:
http://betaboards.aiononline.com/showthread.php?t=22009&highl...

Skrivet av BW...:

If I ignore the error, and leave the pop-up there, OR click the "red X" in upper right corner of pop-up, and then click on the now minimized AION Client icon in sys tray, I can continue to play the game.

Har inget forum konto där.
Plus, jag kan ignorera det, men det dödar Aion efter nån minut.

Det jag får är "Game Guard Error, the game guard will be closed"


signatur

Bara gör det.

Medlem

Skickade följande till Discshops kundtjänst

Citat:

Hejsan!

Jag förhandsbokade Aion igår och det stod att man skulle få en beta nyckel i
samband med att man bokade det så man kan medverka i den öppna betan som för
tillfället pågår.
Jag fick ingen beta nyckel, är det så att dem är tillfälligt slut och kommer
in innan beta perioden är över?

och fick följande till svar

Citat:

Hej,
Tack för ditt mail.

Betakoder skickas ut under dagen.

Har fortfarande inte fått någon beta nyckel via mail, så frågan är om jag får vänta till imorgon och se om jag får den via posten?

Medlem

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Så vad tycker ni om Aion this far? Det är ingen NDA på öppna betan va? Testade några timmar igår med lite olika klasser, här är mina första intryck:

+ Verkar stabilt och välbyggd. Eftersom det har varit i gång i Asien ett tag så verkar de största buggarna ha fixats. Flöt på bra utan lagg, även fast det var många karaktärer på skärmen samtidigt.

+ Karaktärsbyggandet. Det går verkligen att få det utseende man vill ha, och karaktärerna kan skilja sig väldigt mycket i längd, muskelbyggnad, ansikten osv.

+ Lätt att komma in i även om det saknades tooltips för attribut och liknande, så det fick jag läsa mig till på nätet.

- Grafiken känns lite "platt". Man ser ungefär samma färger överallt, och skuggsättningen från terrängen är minimal. Lite jobbiga färger för ögonen. Jämfört med t.ex. Darkfall har det bättre grafik, men mindre "levande" terräng.

- Återspelningsvärdet. Det finns bara två start-områden, och de verkar väldigt lika varandra i uppbyggnad. Samma mobs med olika skins typ.

Så vad tycker ni andra?

Medlem

Grafiken blir lustigt nog bättre ju längre man kommer i spelet, i början kan jag hålla med om att den känns platt men som sagt så blir den bättre sen.

På det hela taget älskar jag spelet, det är "Mysigt" på något sätt.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Grafiken blir lustigt nog bättre ju längre man kommer i spelet, i början kan jag hålla med om att den känns platt men som sagt så blir den bättre sen.

På det hela taget älskar jag spelet, det är "Mysigt" på något sätt.

QFT.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Spelade betan 2 dagar, bara nåra timmar per dag. Blev lvl11 med min gladiator och sen blev jag tvär less.

Är så less på WoW så jag mår illa, och efter mina 11 levlar så känner jag samma äcklad känsla för Aion som WoW.

Känns som att spela wow med asiatisk stil om ni frågar mej.
Men kanske blir jätte ballt och skit heftigt när man kommer upp nåra levlar men då ska man ju ta sej dit oxå.

Inan det revolutionerande quest systemet för att expa kom med WoW så grindade man mobs från morron till kväll i mmorpgn.
Hoppas nästa revolution kommer snart, är det ingen fler än mej som börjar bli sjukt less på att va spring pojke?

Inaktiv

Asså.. Jag laddade ner hela Aion klienten genom utorrent, sedan när jag ska starta NCsoft launcher för å starta Aion måste jag ladda ner jävlig mycke till? vafan? har inte utorrent gjort det jobbet så jag bara kan starta spelet? !!! Får fan utbrott

Medlem
Skrivet av Ballong:

Hoppas nästa revolution kommer snart, är det ingen fler än mej som börjar bli sjukt less på att va spring pojke?

Finns inget tråkigare än att grinda enformiga spring questar... känns som man kommer hem från jobbet för att jobba i spelet...

I Warhammer var det lite bättre, då red man runt i stora gäng och tog över fort och kunde levla så, men det blev oxå ett grindande till slut...

Man ska kunna levla på det man tycker är kul, vill man bara köra pvp ska man kunna göra det, och vill man bara köra pve raid eller nått annat ska man kunna göra det, exp på allt!

Medlem

Du kan inte riktigt bedömma spelet i lvl 11, det roliga (i min mening) börjar vid 20+.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Testade just Asmodians. Som jag har förstått det av den lore jag läst så ska de leva i ett evigt mörker. Så vad möter mig några minuter efter jag skapat min karaktär? JO, sol som skiner genom träden och glada blommor överallt. Hur stämmer det överens med loren?

Medlem

Det stämmer inte alls med loren, dock har jag läst och sett att senare områden är så mörka att det nästn blir jobbigt att spela i dem.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar