Aktivera GTA 5 på Steam?

Medlem
Aktivera GTA 5 på Steam?

Kan man aktivera GTA 5 köpt på tex Webhallen på Steam? Anledningen till att jag frågar är förstås priset.

Medlem

"Installation and online play requires log-in to Rockstar Games Social Club (13+) network; internet connection required for activation, online play, and periodic entitlement verification; software installations required including Rockstar Games Social Club platform, DirectX, Chromium, and Microsoft Visual C++ 2008 sp1 Redistributable Package, and authentication software that recognises certain hardware attributes for entitlement, digital rights management, system, and other support purposes. Single use serial code registration via internet required; registration is limited to one Rockstar Games Social Club Account (13+) per serial code; only one log-in allowed per Social Club account at any time; serial code(s) are non-transferable once used; Social Club accounts are non-transferrable." - Webhallens spelsida

Ser ut som att man kommer använda sig av rockstars egna system och då inte få använda Steam.

Medlem

Jag har för mig jag läste nåt för inte så länge sen om att retail-nycklar (alltså fysiska exemplar) inte skulle gå att aktivera på Steam. Så vill du ha spelet i ditt Steambibliotek får du köpa en Steamnyckel, och inte ett fysiskt exemplar av spelet.

Medlem

Du kan däremot lägga till spelet efter du har instrallerat det i ditt steam bibliotek som en "icke" steam produkt. Online via GTA V borde inte gå via steam tror jag, i GTA IV så gick det mellan Windows Live eller vad det hette och Social Club möjligtvis, så det blir väl något liknande.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Jag minns inte exakt var jag läste det, men alla nycklar behöver reggas på Rockstars eget system, men många ska även gå att regga på tex Steam, efter du reggat hos Rockstar.


signatur

I drank what?

Medlem

Precis som med GTA 4 så tror jag att det kommer löna sig att inte ha Steam-versionen. Spelet måste ändå koppla upp sig mot Social Club, och det där att ha en tjänst i en tjänst har aldrig gått hem hos mig. Värst var det ju med GTA 4 där man kopplade ihop tre tjänster, Steam, Live och Social Club, vilket blev en enda stor mardröm.

Något som skulle locka till att köpa det på Steam vore om det fick stöd för Workshop, annars kan man ju lika gärna köpa retail och spara några hundralappar.

1
Skriv svar