All or nothing! Alphas.se CS:GO Female tournament

Medlem
All or nothing! Alphas.se CS:GO Female tournament

[http://www.alphas.se/EventSignup]

phi
Medlem

Här trodde jag att esporten 2015 var könsneutral och inte behöver delas in i killturneringar och tjejturneringar av den enkla anledningen att inget av könen har någon som helst för- eller nackdel.

Så tokigt av mig.

Medlem
Skrivet av phi:

Här trodde jag att esporten 2015 var könsneutral och inte behöver delas in i killturneringar och tjejturneringar av den enkla anledningen att inget av könen har någon som helst för- eller nackdel.

Så tokigt av mig.

Ska jag vara ärlig så trodde jag detsamma men det kanske inte finns någon riktig grym tjej i CS som kan tävla i samma nivå som Olofmeister och Get_Right så därför ordnar dom en egen turnering för endast tjejer..

Jag vill se en CS turnering med regeln att endast killar får vara med om inte dagens E-Sport turneringar redan har den men jag vet inte då jag inte har alla korten på bordet för tillfället.

EDIT: Länken som länkas är lite galen.. Man kommer till Elinstallatörer med över 20 års branschvana xD

Medlem

Självklart kan det ifrågasättas om det inte också bör hållas turneringar för endast killar, för jämställdhetens skull. Men den största anledningen till att sådana här "tjejturneringar" anordnas är för att puffa fram några av de få (i förhållande till antalet killar) tjejer som finns och i och med det inspirera fler tjejer att vilja spela.

Självklart är jag för jämställdhet men jag förstår ändå varför dessa anordnas.

Medlem

Tror aldrig olofmeister eller get_right har tid att spela i en turnering där vinnaren får ett presentkort på 400kr. Tror inte ens jag hade haft det.

Medlem

Såg och fixade problemet med den lite random exempellänken, tack för tipset Holmann=)

1
Skriv svar