Medlem
Skrivet av Snake:

När det sen gäller kombat mekaniken har jag fått en logisk förklaring (från de ryska forumen) på varför base damage varierar så pass mycket som den gör, och det beror inte på dålig kodning utan på att utvecklarna har infört en ny kombat parameter utöver de gamla som alla MMOs har.

Artikel om kombat mekaniken kommer snart på MMOfocus.se

Um ok. Jaha får väl ta och läsa din artikel då hehe. Självklart har jag sett att man kan lägga poäng på attribut, men det känns inte som att de gör så stor inverkan i början.

Vet inte riktigt om jag håller med dig om att skickligheten spelar någon roll när man antingen trycker på basic attack så fort den är tillgänglig eller att den går på auto...

Jaja, skapade en paladin i det andra laget också och ska väl kolla runt lite mer. Det känns ju helt klart som ett intressant spel. Risken finns väl att det blir överbefolkat att ignoranta skitungar när det väl släpps eftersom det är gratis att spela.

Känns som det är dags att ta upp lotro snart igen. Just fan det är ju gratis i en vecka nu också.

Medlem

Jobbiga typer finns i alla spel. F2P så väl som P2P. Se bara på Aion och WoWs communitys. Det är inte relaterat till betalningsmodellen.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Snake jag har tyckt att mycket du skrivit har varit riktigt bra, t.o.m bokmärkt din MMO-blogg.
Men självklart så är ett F2P-community sämre än ett som betalar.
Det är väl helt självklart att man inte tänker dom där stegen extra lr biter ihop lite när någonting är gratis. Vanligt Mänskligt beteende.
Gå till dig själv, skulle du bry dig mer om en sak som kostar pengar lr är gratis, då menar jag inte nån gåva du fått utan precis som ett F2P-MMO. någonting du valt själv...

Nu säger jag inte att det är helt ospelbart utan helt enkelt att det blir mer folk på din ignorelist i ett F2P-MMO.

Medlem

förövrigt så är ALLODS riktigt trevligt, signade och fick beta key igår....en bra dag.

Medlem
Skrivet av MiSj:

Snake jag har tyckt att mycket du skrivit har varit riktigt bra, t.o.m bokmärkt din MMO-blogg.
Men självklart så är ett F2P-community sämre än ett som betalar.
Det är väl helt självklart att man inte tänker dom där stegen extra lr biter ihop lite när någonting är gratis. Vanligt Mänskligt beteende.
Gå till dig själv, skulle du bry dig mer om en sak som kostar pengar lr är gratis, då menar jag inte nån gåva du fått utan precis som ett F2P-MMO. någonting du valt själv...

Nu säger jag inte att det är helt ospelbart utan helt enkelt att det blir mer folk på din ignorelist i ett F2P-MMO.

Kul att du gillar bloggen. I denna sak tycker vi dock olika. Jag tror inte att spelarnas beteende styrs av betalningsmodellen. Det är med onlinespel som med internet, du är tillsynes anonym och då kommer ofta tyvärr de sämsta sidorna fram. Sedan beror det på den allmänna "andan" i spelet och ingame gms ansträngningar till att hålla ordning, hur utbrett dåligt beteende blir.

Jag har spelat MMOs i drygt 10 år och där ibland flera F2P. På min personliga lista över de sämsta communitys jag upplevt, toppar faktiskt två P2P. Men det är min erfarenhet. Du kan mycket väl ha en annan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Medlem

Jag fick ett mail igår där det stod att jag var antagen till closed beta #1 i EU som pågår i slutet av november. Lite sent kanske med tanke på att vi är i slutet av december nu. Ehh...

Medlem

Kikar ni på MMOfocus så ser ni att Allods Online delar ut EU nycklar till dem som registrerat sig. Finns ingen anledning att starta i US betan.

@Spectral
Förmodar att det är ett dåligt uppdaterat autogenererat e-post utskick. EU har varit lite eftersatt jämfört med RU och US. Men som jag skrev ovan blir det en förändring på det nu. De som registrerat sig före CB2, men inte lyckats hitta någon EU key, får det utskickat till sig. De som registrerat sig under CB2 kommer att få en nästa gång de gör ett utskick, vilket lär ske snart.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Ny artikel om astral combat på MMOfocus. Med senaste infon från den ryska betan.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

någon som vet om det finns möjlighet till störra backpack i spelet, den man startar med är extremt liten.

Inaktiv

Jag fick min beta nyckel igår, suttit och lirat lite nu.

Bästa F2P jag spelat sofar iallafall!
Är en level 6 Orc Warden/Shaman, tycker det är lite synd att mitt pet ska vara så fult
Heter Grimash ifall någon vill säga hej

Medlem

@Efraim
Det finns vad jag förstått ett quest på lite högre levels som ger en liten väska till, annars är det item shop som gäller efter release. Något får de ju tjäna pengar på som F2P.

@Rappakalja
Din pet är råfräck tycker jag. Dessutom växer peten och blir större på högre level.

Du kan alltid ropa ett hej själv. Jag heter Mistblinde ingame.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vill ni ha en beta nyckel? Info hittar ni på MMOfocus.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Detta ska testas

Inaktiv

Till den amerikanska betan behövs ingen key, bara att regga sig och köra igång direkt.

http://allods.gpotato.com/

däremot verkar den stänga den 11e januari

Medlem

Frontsidan visar inte att beta nycklar utgått. Vill du vara snäll och länka till källan?

Att registrera sig för beta access, är inte samma sak som att du kan börja spela direkt. Efter de har godkänt dig för beta access, har det under samtliga betas i US/EU/RU även krävts en nyckel som man fått skaffa på externa sites.

Finns även en ny del av artikelserien om Allods Online på MMOfocus. Denna gång avhandlas level 1-10.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Första levlarna är riktigt trevliga:) Hoppas resten av det håller samma klass

Medlem

testat lite snabbt igår kväll efter att man fick en nyckel och för att vara gratis så håller det bra nivå fast det är beta ska testa mer under dagen den saken är säker.

Medlem

Sisådär tycker jag om spelet, störande med att ljudet inte alltid funkar till spells eller att musiken är helt borta ibland.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Neatherblade:

Sisådär tycker jag om spelet, störande med att ljudet inte alltid funkar till spells eller att musiken är helt borta ibland.

Sant. Ljudet buggar emellanåt.

Men också därför man har en beta. För att alla fel skall rättas till. Hjälp till genom att skriva ett inlägga på deras forum under "CBT issues".


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Alla som inte testat Allods, gör det inte! Risken är stor att ni fastnar!
Satan, detta är fööör kul,... känner hur fötterna sakta trampar ned i Allodsträsket.

plask plask,..djupare å djupare..

Helt sjukt stabil beta!

Detta kommer bli en hit!

Medlem

alla har olika smak helt klart men detta fick mig nästan att spy.

Satt o irritera mig enormt på en del saker som jag inte orkar gå igenom.
Som sagt inget för mig, då spelar jag hellre jade dynasty när det gäller gratis lir


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Ange gärna en konkret orsak till din reaktion. Innan dess är det svårt att ta din post på allvar.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Som sagt man får tycka det är bra om man vill jag tyckte inte det.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Absolut.

Men det vore intressant att veta om du kom till den slutsatsen efter att ha spelat 2 eller 15 levlar, och vad det konkret var du inte tycket om.

Din synpunkt kan faktiskt spela roll, då jag ganska flitigt förser Astrum Nival med åsikter från våra vatten. EU har tyvärr så här långt varit klart sämre på att ge feedback jämfört med US och RU.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Tror att feedback trappar av iom att US och RU ligger före. Jag har den känslan att de flesta tror att iom att US och RU ligger före EU så har de säker redan hittat buggarna som vi kanske stöter på. Så många spelar nog utan att ens bry sig, tyvärr.
Men å andra sidan, inte mkt buggar jag stött på. Däremot är det så klart en del andra saker som stör mig men som redan tagits upp i forumet och verkar komma med senare, som tex bättre kartor, zoomfunktioner på dessa, minimap, etc etc.

För att vara ett F2P OCH Beta är detta helt klart bra. Detta har chans att ta en stor bit av MMO-kakan, tror jag.

Medlem

Det är möjligt du har rätt Efraim. Å andra sidan har situationen alltid varit liknande i de closed betas jag varit med i som exempelvis Warhammer och WoW. Verkar som om vi i EU är lite sega på att skriva.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Medlem

Tack för tipset.

Skriv svar