Inaktiv

Hejsan undrar om ni kör på US eller EU.

Medlem

En klar majoritet kör på EU servers, då det varit ganska enkelt sista tiden att komma över betanycklar här.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av SpiroTris:

Visst är de till US betan?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av SpiroTris:

Visst är de till US betan?

Japp

Medlem

Från Nordisk familjebok:

Allod l. Alod (latiniseradt allodium,
enl. Grimm af al, all, hel, och ód, egendom; motsats
till feudum, förläning), hos de gamle germanerna
beteckning för den inom släkten ärftliga egendomen,
såväl den fasta som den lösa. Med tiden kom ordet
likväl att företrädesvis beteckna den förra.

Jag undrade just var ordet kom ifrån, om det bara var ryska för "öar" eller något sådant. Tror ni att detta är relaterat till ordet Allod i Allods Online?

Medlem

By the way, glömde kommentera om spelet. Även om jag fortfarande har lite svårt att känna helheten i världen och hur saker och ting är relaterade till varandra; liksom vad slutmålet är, så är det väldigt snyggt gjort. Inte bara "eye candy" snyggt utan välgjort och balanserat i grafiken. Och prestandan är suverän - det verkar vara ett minst lika välskrivet spel som WoW.

Jag har alltid tyckt att WoW har en speciell tyngd, och trovärdighet, som inget annat MMORPG har kommit i närheten av ännu. Men jag hoppas faktiskt lite på Allods, inte bara för att det är gratis, utan också för att Blizzard skulle må bra av lite ordentlig konkurrens!

Inaktiv

Intressant, ska testas när trial kommer.

Medlem

Du är inne på helt rätt spår. Allods är inte ryska, utan är ett gammalt medeltida begrepp för egendom. Hur vida Astrum Nival haft det i åtanke när de skapade spelet går inte att sia om.

Klart är dock att de tagit namnet från deras tidigare serie av pc-spel som visserligen hette "Rage of Mages" på engelska, men original titeln på ryska var "Allods".


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Lusen:

Intressant, ska testas när trial kommer.

Du hittar länkar till beta nycklar i MMOfocus forum. Det är bara att köra i gång med en gång.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Inaktiv

Kommer man behöva köpa spelet i butik eller kommer det vara HELT gratis?

Medlem

Att spela som så kommer att vara gratis, kostnader för diverse småsaker utöver att bara "spela" kommer dock till. Har ingen direkt koll på precis vad, så någon kunnigare kan gärna få upplysa dig istället för att jag lurar dig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Som jag skrev tidigare kostar det inget att ladda ner klienten, registrera sig och starta spelet. Så fungerar de flesta F2P MMOs.

Astrum Nival har investerat drygt 12 miljoner dollar i Allods Online, och de vill klart ha lite avkastning på sin satsning. I stället för en månatlig kostnad a 12-15 dollar, har de en item-shop.

Bara nämnandet av en item-shop gör många skeptiska, och det med all rätt med tanke på hur de flesta andra F2P MMOs på marknaden hanterar sina item shops. Dock finns det undantag, exempelvis har den amerikanska versionen av Dungeons & Dragons Online ett mycket bra F2P koncept som mottagits mycket väl av spelarna.

När det gäller Allods Online har utvecklarna utlovat svart på vitt att grejerna i item shopen till största del skall vara av kosmetisk art typ väskor, mounts, festkostymer etc. Samt att de grejer som trots allt kommer att finnas och som påverkar spelet, typ mana och health potions, även kommer att droppas i spelet och viktigast... inte kommer att tillåtas att få en avgörande betydelse för spelmekanismerna.

Jag för min del tror att F2P är framtidens melodi, vilket utvecklingen det sista året globalt sett ger en hint om. Nu skall bara utvecklarna lära sig att hantera konceptet på ett sätt som även EU-spelare accepterar, och min magkänsla säger att Allods Online kommer att fixa detta på ett bra sätt. Men som sagt, den som lever får se.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Jag börjar få lite känsla för spelet. Det är nästan lite som om det är en blandning av World of Warcraft, EVE Online och BioShock

Jag börjar tro en hel del på detta. Med mer content, mer humor (något WoW faktiskt har en hel del av) och fortsatt utveckling av spelmekanismerna så kan det här inte gärna gå fel!

Jag dingade 10 så jag kan inte berätta om astral ships, men efter att ha sett en del filmer och läst diverse artiklar omdenna del av spelet så inser jag att utvecklarna har här möjligheterna att skapa något helt suveränt!

Medlem
Skrivet av epatnor:

Jag börjar få lite känsla för spelet. Det är nästan lite som om det är en blandning av World of Warcraft, EVE Online och BioShock

Jag börjar tro en hel del på detta. Med mer content, mer humor (något WoW faktiskt har en hel del av) och fortsatt utveckling av spelmekanismerna så kan det här inte gärna gå fel!

Jag dingade 10 så jag kan inte berätta om astral ships, men efter att ha sett en del filmer och läst diverse artiklar omdenna del av spelet så inser jag att utvecklarna har här möjligheterna att skapa något helt suveränt!

Vilka Bioshock tendenser ser du i spelet?
Nu blev jag nyfiken!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Vilka Bioshock tendenser ser du i spelet?
Nu blev jag nyfiken!

Jo alltså jag tänker på stadsmiljöerna, på Empire sidan. Det var lite långsökt men några videos jag sett tyckte jag förmedlade den känslan på nåt sätt! Jag syftar på designen, en cool blandning av 30-tal/framtid eller typ så.

Men ok, jag måste erkänna att det var lite att ta i

Förresten är jag intresserad av att joina Focus - men forumet på mmofocus.se är skitkonstigt, svårt att hitta till första/senaste inlägg? Det verkar sortera inläggen fallande, "tvärt om" mot alla andra forum, så senaste ligger på förstasidan? Elelr så har mitt konto några mystiska parametrar som buggat (eller eventuellt SBK ).

Hur som helst, jag stålsätter mig inför den 16 nu. Att levla en mage till 10 var lagom, har sett en del nya miljöer, åkt lite astral ship (de vanliga skyttlarna mellan världar) och testat professions.

Jag är försiktigt taggad!

Medlem

Jag hade en idé också. Vore det inte coolare om man i början endast fick ett litet enkelt astralskepp, som man kunde plocka med, uppgradera och utrusta. När man sedan hade råd kunde man få möjligheten att köpa ett större skepp.

Man kunde tänka sig att det fanns en rad storlekar på skepp att välja mellan, så att i slutändan det var endast större guilder som hade råd med stora feta guildskepp!

Men det fina med detta kunde då vara att vissa var nöjda med mindre skepp, som de kunde utrusta och utveckla. Jag tänkte på atrum nivals idé om att vissa spelare skulle välja att vara pirater i spelet, lurandes i rymden på oss andra stackare.

Vore det då inte mycket coolare med ett rymdslag där piraterna anfaller med 10 små, snabba och välutrustade skepp mot ett fett, tungt beväpnat guildskepp!

Och där har ni min EVE Online vinkel!

Medlem

Enda skillnaden på MMOfocus forum jämfört med standard modellen, är att de sista inläggen hamnar först när du går in i ett ämne. Det är bara för att man inte skall behöva bläddra sig i genom ett antal sidor för att komma till det nyaste inlägget.

Flera amerikanska sajter har börjat med den modellen. Men skulle det visa sig att våra läsare inte uppskattar den nya modellen, så ändrar vi självklart tillbaka till det gamla vanliga sättet.

Vad jag förstått finns det faktiskt redan två olika typer av astral ships i Allods Online: små 6-mans skepp och större 30-mans guild skepp. För mer info se våra artiklar rörande astral ships.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Oj jaså? My bad! Det hade inte gått in, schysst, tack för info!

EDIT: Lol, ja lltså nu får jag skämmas. Jag hade misslyckats med att hitta rätt på er artikel, som mycket riktigt beskriver ungefär det jag yrar om.

http://mmofocus.se/index.php/2009/12/27/allods-online-astral-...

Väldigt trevlig läsning! Tack för en bra artikel där, nu är jag nöjd

Medlem

Saxat från er artikel:

Citat:

Det finns individuella skepp och guild skepp. De senare kräver besättning och finns i två varianter: 6 respektive 30 mans. Dessa bygger man själv och det är en ganska kostsam och tidskrävande sysselsättning.

Betyder det att det dessutom finns enmans också, eller 6-mans man börjar med?

Medlem

Sorry... min tur att yra. Naturligtvis finns det inga 1-mans skepp, utan 6 resp 30 mans är det som står till buds.

Tänker er 30 spelare som tillsammans hanterar ett skepp ...vilken uppgift

P.S.
Ändrade så att våra forum följer normal standard. Så nu skall du säkert känna dig mer hemma.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Sorry... min tur att yra. Naturligtvis finns det inga 1-mans skepp, utan 6 resp 30 mans är det som står till buds.

Tänker er 30 spelare som tillsammans hanterar ett skepp ...vilken uppgift

P.S.
Ändrade så att våra forum följer normal standard. Så nu skall du säkert känna dig mer hemma.

Det lär bli en del hets på ventrilo när 30 personer ska slåss mot ett annat skepp "Åk dit, skjut där, akta dig för den, NOOB!, SLUTA SKRIK!!"

För att sammanfatta det hela...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Inaktiv

Kan någon hjälpa mig med ett problem jag har stött på?

Allt är instalerat och klart, men när jag ska logga in i spelet står det följande:

"Cannot establish a conecction"

Vad är felet?
Hur löser man det?

I wanna play!

Medlem
Skrivet av Sladden27:

Kan någon hjälpa mig med ett problem jag har stött på?

Allt är instalerat och klart, men när jag ska logga in i spelet står det följande:

"Cannot establish a conecction"

Vad är felet?
Hur löser man det?

I wanna play!

CB har slutat du får vänta till 16-17 feb då OB börjar

Vym
Medlem

Bara två dar kvar tills det smäller! Ska bli skitkul med gillet som är planerat av snake och v1ctory, mer info finns på forumet på http://mmofocus.se.

Jag ska vara en Kanian healer, vad ska ni vara?

Inaktiv
Skrivet av Snyggare Bob:

Bara två dar kvar tills det smäller! Ska bli skitkul med gillet som är planerat av snake och v1ctory, mer info finns på forumet på http://mmofocus.se.

Jag ska vara en Kanian healer, vad ska ni vara?

Jag har aldrig spelat det innan, men har läst och sett mycket så ser fram emot det som bara den!

Du vet möjligtvis inte om man behöver ladda ner en ny client på tisdag eller om man kan ha sin closed beta client som finns på datorn nu?

Vilketn server ska man vara på och sådant?
Vart är alla svenskar?
Vad är V1ctory?

VIll ha info tack!

Vym
Medlem
Skrivet av Sladden27:
Skrivet av Snyggare Bob:

Bara två dar kvar tills det smäller! Ska bli skitkul med gillet som är planerat av snake och v1ctory, mer info finns på forumet på http://mmofocus.se.

Jag ska vara en Kanian healer, vad ska ni vara?

Jag har aldrig spelat det innan, men har läst och sett mycket så ser fram emot det som bara den!

Du vet möjligtvis inte om man behöver ladda ner en ny client på tisdag eller om man kan ha sin closed beta client som finns på datorn nu?

Vilketn server ska man vara på och sådant?
Vart är alla svenskar?
Vad är V1ctory?

VIll ha info tack!

Du behöver bara patcha din klient tydligen. Vet inte hur många servrar det kommer finnas när det väl släpps på closed beta var det bara en. Svenskar och svenskt guild hittar du på http://mmofocus.se. V1ctory är en trevlig prick som tillsammans med Snake har hand om MMOfocus och är ansvariga för gillet de planerat

Medlem
Skrivet av Sladden27:

Vad är V1ctory?

V1ctory anmäler sig!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Vym
Medlem

Open Betan är nu igång! Och med det innebär det fullt kaos in i spelet och man får kämpa för att ta kål på de få fiender som finns. Amiral heter jag i spelet och spelar som Healer på League-sidan i Focus gillet, vad heter ni?

Medlem

Äntligen kan man börja testa detta spel efter att man haft repair problem en massa utan att det gått lösa. Om det är fler som upplever detta problem och det ej går att "laga" så döp om Launcher.exe till Launcher-broken.exe eller dylikt, sen starta spelet igen så laddas en ny Launcher ner, för mig löste sig då problemet. Kommer komma upp om du vill köra script blablabla bara ta yes, sen när allt är klart så bara trycka krysset å stänga ner å starta om.

Mitt nick är iaf Jenza om vi stöts på HF.

Medlem

Att det var mycket i folk hela kvällen och natten igår när Allods Onlines open beta köde igång är nästan ett "understatement". Det är många år sedan jag upplevde den massiva mängden spelare i en öppen beta.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Skriv svar