Medlem

Som vanligt tycker jag när det gäller första dagen på en openbeta men kanske ovanligt för ett f2p spel


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag jämförde med alla öppna betas jag varit med i sista tio åren, inkluderat både P2P och F2P. Det är möjligt att mitt minne trubbats av genom åren, men starten igår och idag kändes enormt folktät även jämfört med starten av hypade titlar som Warhammer och Aion de senaste åren. Beror naturligtvis på att Allods EU bara hade tre servers, men kul ändå när det blir så intensivt. Dessutom hade servrarna imponerande prestanda med den mängden folk online samtidigt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Kul att det går så bra för ett F2P mmo för en gångs skull

Medlem

har spelat det i ett par timmar nu! verkar helt oki så om nön lirar så säg till! lirar The Empire

Medlem

Vi har en League guild så om du inte har kommit alltför långt kan du rerolla och gå med.

Annars får vi träffas under lite aggressivare former i någon pvpzon..

http://mmofocus.se/index.php/guild/


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Finns det instancer och battlegrounds i detta? Jävligt snyggt och kul spel!

Medlem

Allods är ett Open PvP MMO liksom Warhammer. Raids finns det gott om i Astral plane.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Mycket lag Aja blir väl bättre med tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

OMG,.. tänkte logga in och köra lite nu. +1300 pers i kö!
För att köra en open beta liksom. Verkar extremt populärt spel.
Aldrig varit med om tidigare i en mmo-beta

Medlem
Skrivet av Efraim:

OMG,.. tänkte logga in och köra lite nu. +1300 pers i kö!
För att köra en open beta liksom. Verkar extremt populärt spel.
Aldrig varit med om tidigare i en mmo-beta

Problemet är att det finns bara en server.

Hmm 1539 i kö och ändå så står det low på servern.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ligger på plats 51 nu!

Medlem

lol att ni ens pallar sitta i kö hehe
Såg nu att att priserna i mall är ju grymt höga man får hoppas dom trimmas ner


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag har haft den nertabbad ett jävla tag nu, nere på 26!

Medlem

Ganska roligt spel med snorsnygg grafik:D
Jag trodde först att det skulle suga utan auto-attack men det funkar skitbra ändå:)


signatur

i'm not a nerd!...i think

Medlem

En film som jag slängde ihop.
Rekommenderar att ni kollar på HD.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hur långt har ni andra kommit eg? Hur lång tid tar det att komma till lvl20? Det är dom högsta lvlarna jag har sett hittills....
När kan man börja pvpa?

Rollade en league mage igår och kom väl till lvl 7 innan det blev läggdags... sjukt tråkigt att springa runt och göra "kill 10 x" quests men förhoppningsvis är inte grinden alltför lång innan man kan börja pvpa

Inaktiv

Vad heter europeiska servrarna?

Är på Nezeb.

Medlem

vad skiljer detta från mängden?

Medlem

Läs mitt svar en bit ner i denna tråd:
http://www.fz.se/forum/thread.php?id=92683


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

inte för att vara "that guy" men frasen under er logo är särskriven "mmo nyheterna"

Medlem

Inte nu längre


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Inte nu längre

Fortfarande särskrivet, åtminstone när jag kollar just nu. Samma sak gäller titeltexten.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Läste något jobbigt idag....

Cross-cross-posting från nåt ryskt forum

Citat:

Re: Don't blame G-Potato
Postby lmkao » Sun Feb 21, 2010 11:37 am
Guys if u r really do not understand what is going on, i will explain to you from Russian point of view.Firstly - original developer team stopped developing Allods Online at CBT1-2 at Russia,because Nival - company developer, merged with astrum and mail.ru,main game designer left this project because he had another point of view on this game before he could finish it,new director came,after that Allods progress stopped almost completely,mail.ru bought AstrumNival so at this point game was destroyed,because mail.ru is the most greedy russian game service platform.That explains why they cannot fix music and sounds easily,why it tooks so long of them to fix bugs,why animations are partly ruined and Kanian fem for example run through ground,and explains why there are bugs in game that were already fixed before,they just do not know the code well,and they are not capable of further Allods creation. Allods original developers and designer are working now on project that has Dota like gameplay,and that explains why you have a feeling of unfinished good game,because allods creation was stopped at Closed Russian Beta.But however they see the situation so they r trying to make the maximum profit out of game until it will be too late,because they r not capable of programming anything really new,because they have not developed this game,period.

Medlem

Riktigt roligt spel och hoppas att posten ovan inte är sann... Vet någon hur lång tid open betan är?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Det är inte korrekt.

Allods Online teamet har svarat på skriverierna. Se artikel på MMOfocus.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Det är inte korrekt.

Allods Online teamet har svarat på skriverierna. Se artikel på MMOfocus.

Ah det är ju alltid nåt... men de har ju blivit uppköpta iaf, förhoppningsvis blir det inget av ryktena att det skulle försämra utvecklingen då bara.

http://blog.quintura.com/2009/12/01/its-official-mail-ru-merg...

E alltid rädd att det ska gå åt pipan när mmoföretag blir uppköpta.. har ju hänt förut att man fått mattan bortdragen under fötterna o stått kvar med ett kasst spel

Medlem

Att de blev uppköpta är ingen hemlighet, men det skedde under CBT1. Med tanke på att det är flera månader sedan, känns denna nu uppkomna oro ganska omotiverad.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:

Att de blev uppköpta är ingen hemlighet, men det skedde under CBT1. Med tanke på att det är flera månader sedan, känns denna nu uppkomna oro ganska omotiverad.

Gött, då ere bara o tuta o köra då...

Hörde nåt om att dom inte kommer wipa karaktärer efter open betan, är det BS eller finns det nån källa på det? För isåf ere ju bara till o börja grinda

Medlem

Det är offentligt konfirmerat av Astrum Nival. Så kör hårt!


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av lvitriol:

Vad heter europeiska servrarna?

Är på Nezeb.

Nezeb är en av de Amerikanska servrarna, det är inte samma klient.
Om du vill lira med oss måste du regga dig och hämta ny klient från http://en.allods.gpotato.eu
Servern vi spelar på heter ISA (finns nog bara den att välja på änsålänge).


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skriv svar