Alltså seriöst, är det inte 2008 nu???

Inaktiv
Skrivet av cRYPT0NiT3:

Hej!

Efter att ha spelat lite olika klasser i nya WAR kan jag inte annat än att säga att Mythic har misslyckats något kopiöst!!!

Visst, visst dom har en någorlunda innehåll ispelet och det är väl det enda som kan hålla någon spelare kvar i spelet mer än ett par dagar...

Grafiken!

Har vi förflyttat oss 10år bakåt i tiden i spelgrafik och spelfysik??? Att ens släppa ett spel idag med så kass grafik och fysik trodde jag inte var möjligt längre år 2008 men jag hade visst fel.
Vart är effekterna???

Till er som inte tror mig, skapa t.e.x. en Sorceress och skratta åt de löjliga effekterna i dess attack det är ju pinsamt Mythic!!!

Buggar!

Alla klagade på AoC när det släpptes men de kunde i alla fall släppa ett spel med karaktärer och en något fungerande grafik. Vet inte om buggarna i WARs grafik eller i spelfysik är värst men stora är dom!!! Inte ens en enda karaktär visas rätt i spelet (Sapphire 4850 512mb).

Att man kan stå i luften bredvid i stort sätt varje föremål och sväva fritt eller att man sjunker in med karaktären lite här och där talar om en rätt kass kodning och sist men inte minst karaktärernas rörelser för oss återigen 10år bakåt i spelvärlden... Tragiskt...

UI

Jaha ännu ett spel där man misslyckats helt med att få en fungerande UI, det är rörigt, plottrigt, gammaldags och rent skräp...

Varför kan inte spelutvecklare skapa en UI som användaren själv kan modifiera till sitt tycke, inget MMO har lyckats med det än medan många "vanliga" spel har!!! Jag vill se NYTÄNKANDE HÄR!!!

Klicka, vänta, klicka, vänta...

Här hade jag stora förväntningar och trodde på fullaste allvar att Mythic hade gjort en egen version för att få oss spelare mer aktiva i spelandet, men icke!!!.

Funcom och dess AoC hade nytänkande här även om det bara är en liten skillnad men den gör stor skillnad, speciellt för melee klasser.

WOW är mest likt WAR på denna punkt men mycket mycket bättre utvecklat än WAR, ännu ett pinsamt nederlag för Mythic och WAR tyvärr...

Övrigt.

För övrigt känns spelet gammalt, mycket gammalt. Jag hade stora förväntningar på WAR och hade hoppats på en riktig wow killer men jag måste tyvärr säga att WAR är så långt ifrån det man kan komma i dagsläget...

Jag vet inte om Mythic har något gömt i rockärmen vilket jag hoppas dom har för så som spelet är och ser ut idag är ren katastrof.
Innehållsmässigt är dom rätt ok, på pappret men det är för många "enkla" lösningar och det kunde ha gjorts mycket bättre.

I det stora hela är WAR rätt likt WOW fast mycket, mycket sämre. Grafikerna i de båda spelen är mycket lika till och med introt med en röst som berättar om historiken till sin karaktär medan man flyger in till sin karaktär är som tager från wow, SKÄMS Mythic!!!

Säg vad ni vill om spelet men bra är det inte. Det är faktiskt 2008 och inte 1998!!!

[http://www.youtube.com/watch?v=n7VAhzPcZ-s]

känner du igen dig? det verkar som att du är en av dessa

Inaktiv
Skrivet av Blackbeard:

Men ja, det är ju ett MMO vi snackar om, och om ett spel-företag vill ha så många spelare som möjligt så gör de ju inte grafiken "top notch" eftersom det är inte alla som har råd att punga ut på en 20 000 kronors burk.

Jag vill lägga till en sak och det är att om man ska ha en riktigt bra dator så behöver man inte lägga ut 20 000 kronor. Man behöver inte ens lägga ut 15 000 kronor eller 12 000. Jag köpte min dator för 9000 kronor och den har GeForce GainWard Bliss 8800GT 1024mb grafikkort, 3.2 GHz processor och 4 GB RAM för att ta ett par exempel. Jag vill också säga att man har rätt att kritisera. Jag själv vill ha ett helt annorlunda spel så jag tänker inte klanka ner på Warhammer. Men grafiken tycker jag att om nu spelutvecklingen ska gå framåt får man ta och sätta lite krav på användarna. Man ska inte kunna släppa spel som har 2004 års grafik fortfarande. Utvecklingen går framåt. Jag kan ock hålla med om att det känns rätt ruttet att släppa ett spel som liknar wow så mycket. (avskyr wow btw.) Och sen för att nå ganska stor succé behöver man inte värdelös grafik eller medelmåttig. Age of Conan sålde väldigt bra trots sitt 18+ åldsgräns och sitt innehåll och grafik så var det sån stor succé att det var slut nästan överallt. Även Guild Wars har hyfsat bra grafik och har över 3 miljoner användare.

Sen over all så tycker jag att allt det här WoW-killer grejen är överdriven. Ett spel är inte bättre för att 10 miljoner spelar det. Vadå man träffar inte ens alla på en server och det är bara en bråkdel av spelarna. Sen så kommer mängder av idioter till WoW som gör hela communityn värdelös. Jag har spelat och njutit mycket av Guild Wars och LoTRO, även fast de har varit små i jämförelse med WoW. Men det gör de så mycket bättre. LoTROs community är i särklass den bästa i MMORPGvärlden enligt mig. Väldigt mång amogna kompetenta spelare och trevliga och vänliga är de också. Och vad har LoTRO, kanske en tjugondedel av WoWs spelarantal. Just nu spelar jag lite Archlord och väntar spänt på hur Darkfall Online kommer att bli.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Om vi drar klockan tillbaka lite, till Wow start 2005, hur bra var det då? Hur mycke har inte skett på sådan lång tid?

Jag förväntar mig att Mythics kommer bygga på spelet och ge oss fläskiga patches, om första intrycket inte är så lovande så ska man inte dumpa ett MMO första veckan, jag kommer ge mythics sin chans tills dom utalar sig officiellt vad som ska hittas på i kommande Patch

Det förändrar ju inte det faktumet att folk blir vana med polerade spel. Det är knappast nåt man kan använda som en ursäkt nu.

Tänk dig själv att du köper en ny bil från ett nytt företag. Om bilen går sönder direkt, eller blir nåt annat fel och de säger "ja men hur många år har inte volvo haft på sig att utveckla deras bilar". Skulle du se det som en bra ursäkt?

Blir så trött på folk som hela tiden ska dra upp att "WoW har haft si och så många år på sig"...

Medlem

Enda saken jag är besviken på är chat rutan, att den fejdat bort eller vad man ska säga så att man inte ser texten


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Inaktiv

Går att stänga av i settings.

Medlem

lite skumt att folk kräver man ska spela ett mmorpg till maxlevel innan man får uttala sig om det är dåligt eller ej.

man spelar inte ett spel till sitt slut om det är dåligt oavsett om man inte har sett allt i spelet-

ett mmorpg ska vara bra från början till slut imo.

iaf själv har jag blandade känslor lite irriterad på att det i en instans inte har någon sorts level begränsning eller det kanske har det men har inte märkt av det.

Det är ett helt ok spel men ingen holy crap känsla direkt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag är tokigt nöjd, önskar jag hade mer speltid tillgänglig.
Levla enbart genom PvP är fint, open RvR med mål stället för meningslös world PvP, public quests är ett nytt trevligt grepp tycker jag ockå.

Jag tycker, till skillnad från en del av gnällspikarna i tråden, att Mythic tänkt till litegranna. T.ex. kan man hoppa in ett scenario som låglevel och får då sin level buffad och kan iaf vara lite mer motstånd än en våt trasa.

Att guilden har en egen progress känns också som en trevlig sak, lite mer utvecklat än vad DAoC har/hade.

Grafiken är ju inte top-notch som AoC men det kräver o andra sidan inte en monsterdator för att köra det. Har man inte det värsta och senaste utan en dator med ett par år på nacken ser ju AoC värre ut än Doom2.

Mina fem ören om spelet,som vanligt: Gillar man det inte berhöver an inte spela det.


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

[Grafik < Innehåll] Alltid.
Tycker att Mythic lyckats väldigt bra med WAR - lite struligt vid releasen med det får man räkna med. Dom har blandat Dark Age of Camelot med World of Warcraft plus slängt in lite nya idéer, funkar fin-fint. Enda jag har att gnälla på är animationerna för vissa klasser. Ville så gärna spela en High Elf Shadow Warrior men pilbågsskyttet och spring-animationerna ser för jefliga ut, så det bidde en dvärg istället.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem
Skrivet av Snake:

"Gå ut och slå på Antisopic filtering och Anti alaising så blir det grymme skillnad"

QFT

Iövrigt en helt meningslös post.

Puss:P


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Alla har väl rätt till sin åsikt, men jag tycker det är lite fel att totalsåga ett spel som varit ute bara ett par dagar, och säga att det är ett totalt misslyckande.
Med ett mmo vet man knappast det föränns efter ett par månader, kolla på conan som sålde som fan första månaden och sen när folk började inse hur ruttet det var gick det som det gick.

Jag hade inte sett fram emot war speciellt mycket, men började spela det och jag tycker det är riktigt bra än så länge, är bara level 20 men ändå.

Tycker grafiken är helt okay, har lite försvårt att förstå det klagomålet ser inga större fel.

Medlem

Hej igen!

Jaha då var väl värst vad min post blev en het fråga. Så blev tvungen svara lite på några av svaren.

Jag anser INTE att min post är mer onödig än andra, varför får inte en "spelare" utrycka sina åsikter om ett spel? Varför måste alla poster som är "lämpliga" i ett spelforum vara positiva? Har man inte rätt att tycka som man själv vill längre???

Återigen, menningen med min post var att skriva hur JAG upplever spelet och jag är säker på att det finns många som tycker som jag att en viss utveckling på spel, ÄVEN MMO spel bör ske.

Jag kör på MAX grafik inställningar på ALLA spel och min dator kostar ca 5000kr (utan HDD inräknade). Jag kör MAX i AoC med samma dator och det funkar klockrent!!! Så kom inte och säg att ni behöver en monsterburk för 20000kr för att få snygg grafik, allt handlar om hur och var ni bygger upp ert system.

Att köra en "hunter" klass med båge utan att se ett snöre eller pilar som flyger ÄR dåligt, att "caster" klassernas spells ser ut som skit eller saknar effekter helt ÄR dåligt, att de flesta karaktärernas utsende är helt fel ÄR dåligt, att fysiken i spelet är åldersmässig ÄR dåligt, att miljön ser ut som, eh, wow ÄR dåligt...

Dessa "små" saker tillsammas bildar en STOR sak som tyvärr gör att mitt helhetsintryck av spelet blir dålig. Att Mythic åstakommit lite "nytänkande" i form av PvP är bra men om man tycker att helheten i spelet är kass så gör denna nytänkande inte mycket nytta.

Märker att många klagar på min post och då undrar jag vad som gör era svar/poster bättre än mitt? Ni läser denna post och skriver ett litet svar om hurvida jag är en idiot eller inte, att jag har för låg inkomst, är galen, bara vill "tjafsa" eller vad det nu må vara. Vad vill ni med dessa svar? Hur har ni tänkt att jag ska bemöta sådant?

Varför inte bara skriva om hur ni upplever spelet? Ge mig på nöten och bevisa att spelet faktiskt är bättre än jag påstår. Har inte sett någon försöka detta vilket jag trodde var en av meningarna med gameforums. Kanske hade jag fel...

Medlem

^- Du ger ju inte så mycket diskussionunderlag mer än att är "skit" och "dåligt", så tror inte det är andras fel att det inte blir så mycket diskussion av i din tråd.

"Jag kör på MAX grafik inställningar på ALLA spel och min dator kostar ca 5000kr (utan HDD inräknade). Jag kör MAX i AoC med samma dator och det funkar klockrent!!"

Kan jag få vad denna dator innehåller för 5000kr? För att det är fortfarande i princip omöjligt att spela på MAX på allt i AoC, om du verkligen menar MAX på ALLT nu?

Tror inte helt ärligt folk vill bevisa för dig att WAR är bättre än något annat, för jag antar inte att du är här för att stanna? Är det frälsning du är ute efter?

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Du ger ju inte så mycket diskussionunderlag mer än att är "skit" och "dåligt", så tror inte det är andras fel att det inte blir så mycket diskussion av i din tråd.

"Jag kör på MAX grafik inställningar på ALLA spel och min dator kostar ca 5000kr (utan HDD inräknade). Jag kör MAX i AoC med samma dator och det funkar klockrent!!"

Kan jag få vad denna dator innehåller för 5000kr? För att det är fortfarande i princip omöjligt att spela på MAX på allt i AoC, om du verkligen menar MAX på ALLT nu?

Tror inte helt ärligt folk vill bevisa för dig att WAR är bättre än något annat, för jag antar inte att du är här för att stanna? Är det frälsning du är ute efter?

Jag vill inte ha WAR "bevisat" att det är bättre än något annat MMO spel men jag skulle däremot vilja höra vad andra spelare tycker att Mythic lyckats med i WAR eftersom många sågar min post om att jag tycker det är ett dåligt spel.

När det gäller AoC är just grafiken, miljöerna, effekterna och stridsystemet bättre än tex WAR och i mitt tycke skapar detta tillsammans ett bättre spel. Att AoC har problem med innehåll har jag inte märkt av eftersom jag inte spelat till full level. Flera större patchar har gjort spelet mycket bättrer än sen release och än så länge anser jag att just AoC är den bästa MMO spelet ute idag. Deras "nytänkande" i att få oss spelare mer medverkande gör mycket för spelet.

Även andra kommande MMO spel (Aion, Chronocles of Spellborn mm) börjar ta fram egna varianter av en mer interaktiv "fight" kontroll och det trodde jag Mythic skulel ha i WAR men dom valde gå på det mer gammalmodiga "välj-motståndare-klicka-på-en-attack-knapp" spåret istället. Utöver det valde en mer "enkel" grafikmotor variant än jag hade hoppats på.

Min dator består av ett AMD X2 4400+ CPU, en billigare variant av MSI K9N moderkort, 2GB RAM, ATI Radeon 4850 512Mb graffe kort och diverse hårddiskar och ett Audigo2 ljudkort. Kör en 550W Antec strömkälla till systemet.

Inget överklockat utan kör fabrikinställningarna på allt. Givetvis är allt anpassade med mjukvara för just min dator och eftersom jag inte har en widescreen skärm ( utan en CRT 20") kör jag upplösning 1280*1024 i alla spel. Hade jag större skärm skulle jag köra två ATI 4850. Totalkostnad för mitt system utan HDD kommer nog inte ens upp till 5000kr och AoC mm fungerar utmärkt med ALL grafik på max i 1280*1024 upplösning utan problem.

Medlem

Dem har ju sån framerate osv på gubbarna för att kunna ha stora slag utan att folk laggar sönder med mediokra datorer.

Galet roligt spel btw.

Inaktiv

Visst grafiken kan vara 10 år gammal, men detta är inte ett single player spel Vet inte ens om det finns en maskin ute(PC) som skulle klara att ha tex AoC grafik med 100-150 pers på skärmen.

Funcom sa det själva =), dom VILL ha så stora battles, men det finns inte hårdvara för det SOM folk har råd med

Mythic har aldrig sagt att dom skall skapa något revulotionerande eller hur ? Dom har sagt att dom kommer inte uppfinna julet på nytt utan använda sig av det som finns idag, och göra någonting kul av det. Fan vad alla skall ha nya saker Jag gillar det för det e massa action i det, jag gillar EVE för det e komplicerat o tar tid, jag gillar VG för det e ett rent pve spel, jag gillar WoW för jag har lirat det så länge att jag kan inte släppa det.

Men om du gillar supergrafik o snygga combos så finns det alltid AoC för dig. Varför inte spela det istället för att klaga här ?

Inaktiv
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Du ger ju inte så mycket diskussionunderlag mer än att är "skit" och "dåligt", så tror inte det är andras fel att det inte blir så mycket diskussion av i din tråd.

"Jag kör på MAX grafik inställningar på ALLA spel och min dator kostar ca 5000kr (utan HDD inräknade). Jag kör MAX i AoC med samma dator och det funkar klockrent!!"

Kan jag få vad denna dator innehåller för 5000kr? För att det är fortfarande i princip omöjligt att spela på MAX på allt i AoC, om du verkligen menar MAX på ALLT nu?

Tror inte helt ärligt folk vill bevisa för dig att WAR är bättre än något annat, för jag antar inte att du är här för att stanna? Är det frälsning du är ute efter?

Jag vill inte ha WAR "bevisat" att det är bättre än något annat MMO spel men jag skulle däremot vilja höra vad andra spelare tycker att Mythic lyckats med i WAR eftersom många sågar min post om att jag tycker det är ett dåligt spel.

När det gäller AoC är just grafiken, miljöerna, effekterna och stridsystemet bättre än tex WAR och i mitt tycke skapar detta tillsammans ett bättre spel. Att AoC har problem med innehåll har jag inte märkt av eftersom jag inte spelat till full level. Flera större patchar har gjort spelet mycket bättrer än sen release och än så länge anser jag att just AoC är den bästa MMO spelet ute idag. Deras "nytänkande" i att få oss spelare mer medverkande gör mycket för spelet.

Även andra kommande MMO spel (Aion, Chronocles of Spellborn mm) börjar ta fram egna varianter av en mer interaktiv "fight" kontroll och det trodde jag Mythic skulel ha i WAR men dom valde gå på det mer gammalmodiga "välj-motståndare-klicka-på-en-attack-knapp" spåret istället. Utöver det valde en mer "enkel" grafikmotor variant än jag hade hoppats på.

Min dator består av ett AMD X2 4400+ CPU, en billigare variant av MSI K9N moderkort, 2GB RAM, ATI Radeon 4850 512Mb graffe kort och diverse hårddiskar och ett Audigo2 ljudkort. Kör en 550W Antec strömkälla till systemet.

Inget överklockat utan kör fabrikinställningarna på allt. Givetvis är allt anpassade med mjukvara för just min dator och eftersom jag inte har en widescreen skärm ( utan en CRT 20") kör jag upplösning 1280*1024 i alla spel. Hade jag större skärm skulle jag köra två ATI 4850. Totalkostnad för mitt system utan HDD kommer nog inte ens upp till 5000kr och AoC mm fungerar utmärkt med ALL grafik på max i 1280*1024 upplösning utan problem.

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

Medlem

vilket totalt skit snack från dig då

Sen kan man inte hävda att spelet är för mulitplayer därför är det acceptabelt med mycket sämre grafik en konkurrenterna blaj säger jag.

Killen har en poäng tycker jag och som sagt det var en åsikt som war fansen helt enkelt får svälja och kanske komma med lite smartare svar om vad som gör spelet bra för dem.

har inte spelat city siege så vet inte om det ligger i en instans eller är nårbart direkt ute i det öppna dvs man har andra byar i närheten exlusive refuge campen då.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av quesy:

^

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

En regel det var som tusan, vem skrev den regeln? Din klient har crashat en gång, min har alldrig krashat.

Och sen när är det bevisat att denna regel är sann att just AMD+ATI = strul? Ehrm, se förra svaret.

Ibland kanske man ska tänka före man svarar.

Inaktiv
Skrivet av quesy:

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

Det var inte många rätt du fick med här trots alla bokstäver du har knappat ner. Läs igenom ditt inlägg och fundera sedan på om du verkligen menar allvar med det.

Inaktiv
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av quesy:

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

Det var inte många rätt du fick med här trots alla bokstäver du har knappat ner. Läs igenom ditt inlägg och fundera sedan på om du verkligen menar allvar med det.

Jo visst kan ni säga att jag har fel, jag talar bara kring min egen erfarenhet. Efter att ha jobbat med olika hårdvara i över 10 år så är AMD bland de sämsta jag har vart med om, när det gäller klienter. Enda AMD konfigurationen som fungerar hyfsat är på serversidan. ATI korten har alltid fungerat bäst i MAC miljö. Men men jag kan självklart ha fel, men vissa verkar ta det personligt. Men som sagt jag har köpt en AMD maskin med ATI hemma, ett flertal på jobbet pga priset, och har alltid haft problem med dem. Därav min bedömning.
Regeln har jag satt personligen. det var inte menat att läxa upp någon, som jag skrev så var det ett tips inte en anklagelse eller läxa.

Sen vill jag veta vad det är som jag har så fel med ? Har du något som du kan sätta fingret på ? Jag är öppen för ny information!

Inaktiv
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Skrivet av quesy:

^

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

En regel det var som tusan, vem skrev den regeln? Din klient har crashat en gång, min har alldrig krashat.

Och sen när är det bevisat att denna regel är sann att just AMD+ATI = strul? Ehrm, se förra svaret.

Ibland kanske man ska tänka före man svarar.

Formulera mig nog fel, JAG har det som en regel, som grundas av erfarenhet. Sen var det bara ett tips. Så varför så upprörd ?

Inaktiv
Skrivet av quesy:
Skrivet av Kompressor:
Skrivet av quesy:

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

Det var inte många rätt du fick med här trots alla bokstäver du har knappat ner. Läs igenom ditt inlägg och fundera sedan på om du verkligen menar allvar med det.

Jo visst kan ni säga att jag har fel, jag talar bara kring min egen erfarenhet. Efter att ha jobbat med olika hårdvara i över 10 år så är AMD bland de sämsta jag har vart med om, när det gäller klienter. Enda AMD konfigurationen som fungerar hyfsat är på serversidan. ATI korten har alltid fungerat bäst i MAC miljö. Men men jag kan självklart ha fel, men vissa verkar ta det personligt. Men som sagt jag har köpt en AMD maskin med ATI hemma, ett flertal på jobbet pga priset, och har alltid haft problem med dem. Därav min bedömning.
Regeln har jag satt personligen. det var inte menat att läxa upp någon, som jag skrev så var det ett tips inte en anklagelse eller läxa.

Sen vill jag veta vad det är som jag har så fel med ? Har du något som du kan sätta fingret på ? Jag är öppen för ny information!

Exempelvis påstår du att

"AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med."

Det vet du nog också att det inte stämmer.
Att du sen har en personlig uppfattning om att dina saker från AMD/ATI fungerar sämre har du självklart all rätt att ha. När det blir sådana problem blir man bara trött, tro mig jag vet.

Nu ska du heller inte tro att jag självklart sitter och påstår tvärtom bara för att jag själv köra AMD/ATI, för det är fel
Kör just nu en mix med processor från intel och gpu från ATI, något som fungerar underbart (min personliga åsikt).
Har genom åren provat de flesta kombinationer och kan inte säga att det ena är bättre än det andra, då det har fungerat finfint med båda.

Att du har haft så stora problem själv är bara att beklaga, så ska det inte vara.
Tyvärr händer det ibland, något som jag som sagt vet mycket väl.
Hade bla en dator med komponenter från Intel (!) som inte fungerade som den skulle någon gång, så man ska nog inte sätta stämpel på en enskild tillverkare när det gäller just detta.

Den datorn körde jag för övrigt över när den hade krånglat tillräckligt.

Medlem

Notumforce. Det känns lite svårt att kännas vid hans poäng eftersom han kör saker till det extrema. Han påstår att de misslyckats och att det ser ut som ett spel från 10 tillbaka?

Hallå?? Man spelade quake 1 eller 2 1998 sist jag kollade och det var inte vackert. Tyvärr tar han mindre fel och gör dem enorma.
På ett dåligt sätt dessutom. Om han värderar sina egna åsikter så anser jag att han lägger fram dem på ett bättre sätt.

PS: Det är såklart min åsikt ;P

Medlem
Skrivet av Kendak:

Notumforce. Det känns lite svårt att kännas vid hans poäng eftersom han kör saker till det extrema. Han påstår att de misslyckats och att det ser ut som ett spel från 10 tillbaka?

Hallå?? Man spelade quake 1 eller 2 1998 sist jag kollade och det var inte vackert. Tyvärr tar han mindre fel och gör dem enorma.
På ett dåligt sätt dessutom. Om han värderar sina egna åsikter så anser jag att han lägger fram dem på ett bättre sätt.

PS: Det är såklart min åsikt ;P

Hej!

Sant och sant, jag kanske tog i när jag skrev just siffran 10 men jag menade det lite mer som "ett tag bakåt i tiden". Ska vara mer precis i framtida inlägg.

En miss i spelet må vara hur litet som helt liten men när man lägger ihop många små fel så blir det ett stort problem. Att du anser mig dra det till det extrema kan jag inte hjälpa eftersom jag tycker så som jag gör.

Jag har inte haft tid checka några av de saker som kommit fram i svaren men det kommer jag göra och återkomma med ett svar på det.

Jag saknar fortfarande respons på vad de personer som "sågade" min åsikt om spelet tycker annorlunda, skriv en egen åsikt om spelet. Fördelar vs nackdelar.

"För att komma till källan måste man simma mot strömmen"

Medlem
Skrivet av quesy:
Skrivet av cRYPT0NiT3:
Skrivet av quesy:

^

Finns en regel här, som jag alltid brukar följa, detta är bara ett tips.

För det första, du får det du betalar för punkt!

För det andra, all spelutveckling sker på Intel och nvidia idag, sen görs det KOMPATIBELT med allt annat skräp som AMD o ATI osv osv. Störst vinner oftast, AMD+ATI kommer alltid ligga steget efter vare sig du vill eller inte. De buggar som du upplever upplever jag inte alls, min klient har krashat en enda gång sen betan.

AMD o ATI kommer ALLTID i 2:a hand! Så varför väljer man dessa två ? Jo för det e billigt, o då får man stå ut med att det är billigt med.

Sen om AoC funkar bra på din burk finns det inget som säger att Mythic har lagt ner någon direkt energi på dessa tilverkare eller hur ? Utvekling är inte statisk du vet

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

En regel det var som tusan, vem skrev den regeln? Din klient har crashat en gång, min har alldrig krashat.

Och sen när är det bevisat att denna regel är sann att just AMD+ATI = strul? Ehrm, se förra svaret.

Ibland kanske man ska tänka före man svarar.

Formulera mig nog fel, JAG har det som en regel, som grundas av erfarenhet. Sen var det bara ett tips. Så varför så upprörd ?

Är inte upprörd, bara undrade vad detta har med mitt inlägg om WAR att göra.

Medlem
Skrivet av quesy:

Jag har köpt en AMD+ATI maskin o aldrig mer kommer jag att göra detta. Det är inte värt frustrationen.

Det får stå för dig. Själv har jag kört AMD/ATi sedan K5 och Mach64 korten. Vill minnas att det var nån gång runt '95. Har aldrig haft några som helst problem med varken hårdvara eller kompatibilitet med mjukvara. Har hanterat både Intel och Amd burkar på jobbet sedan '97 och det är stor majoritet med problem med Intel-burkarna. Sen kan du faktiskt inte jämföra kort/cpu rakt av utan att ta moderkort/minne/annan hårdvara i beaktande oxå. Är ungefär som att skylla på ratten för att bilen går för sakta -- dvs. helt infantilt.


signatur

In war, truth is the first casualty

Medlem

Mer spelkänsla åt folket!


signatur

Niet.

Medlem

Jag måste bry mig här alltså:D
Warhammer är ett skönt spel som fungerar ypperligt på dom flesta nyare datorer och även på datorer med ett par år på nacken, dessutom är det riktigt bra gjort och vid sidan av wow helt klart det bästa MMO som sett dagens ljus. Sen att det inte är grafik som är av absolute TOP NOTCH:P har mindre betydelse. Bra jobbat det är spelkänslan som är det viktigaste!!!!
AOC däremot har TOP NOTCH GRAPHICS vilket innebär att det hackar och segar på dom allra nyaste datorerna och ett sånt spel som man ska vänta med minst 2 år innan man har sån hårdvara att det inte gör en grinig att spela. Detta problem finns även i andra spel tex Flight sim X. Så jag spelar hellre ett halvsnyggt nytt spel där dom satsat på innehållet än tvärtom. Kan inte tycka det finns nåt bra att släppa spel med grafik som är så avancerad så det bara blir tuggit. Det borde vara förbjudet:)
Så jag kommer spela warhammer och hylla det!!!


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Medlem

Jag spelade WAR betan i ungefär 4 månader. Det blev tråkigt efter det. Funderar inte på att komma tillbaka

Medlem

Tänk cRYPT0NiT3 om du var ingame och lirade på en karaktär, lika mycket som du sitter här på forumet och berättar om dina egna upplevelser (QQ).

I Tier 3 när din karaktär börjar få lite flashiga abilities så saknas det då inte spelleffekter imo, inte heller är det speciellt fult efter lite tweakande, då slår det WoW om man ser till helhetsbilden, dvs kvalittan och "stuket" på allt. Bara för att allt inte är rosa och blixtrar, är inte grafiken käpprätt.

AoC är ett annat kapitel dock, man ska nog inte ens försöka jämföra de båda imo, varken grafik eller funktionsmässigt. Det dom verkligen har gemensamt är väl vissa tankar rörande funktioner, Mythic utförde dom medans Funcom planerade dom.

Prestandamässigt så kör jag med en Quadcore och ett gammalt 8800GT, rubbet på max men ej maxupplösning då jag kör i fönsterläge. Det enda lagg jag upplever beror på en kass anslutning ner till GOA's servrar, stundtals.

Är ingen Mythic fanboy, inte heller fan av GOA efter att ha lirat DaoC för en massa år sen, deras service är inte den bästa. Trots detta så är det mer ros än ris, för så kul som man haft det i RvR/PVE från första stund har jag inte haft i ett MMO på länge, det finns alltid nåt att göra. Sköna avbrott med RvR och kunna ta vid där man slutade är bland de bästa de kommit på.

Nackdelar?
Köer som attan! Fast då får man skylla sig själv som prompt ska in på de största servrarna. Idag träder Karak Hirn-kloningen i kraft, så efter ikväll får man verkligen skylla sig själv om man gnäller, nu har man fått chansen att göra ett aktivt val och flytta, eller hålla tyst. Smart drag!

Skumma crasher till desktop för min egen del. Beror antagligen på nån kass drivrutin som jag är för lat för att uppdatera. Får skylla mig själv åter igen, även om systemet kunde vara lite mer förlåtande.

Vissa spelleffekter hänger kvar efter användande, lär nog fixas rätt snabbt.

Polarna som kör melee klagar på att det inte finns nån ordentlig diminishing return på casters roots, samt att alla knockbacks är lite väl överdimensionerade kraftmässigt. Problemet kanske är att majoriteten av Orderklasserna faktiskt har knockbacks nu i T3 medans Destruction fortfarande vänter på sina? Har inte kikat fram i spellbooken ännu.

Bara fler lirare kan ta sig upp till Tier 3 nu så väntan på RvR blir lite kortare, enda som saknas utöver att denna kloning nu löser någonting.

All in all, bra jobbat med releasen och spelet. Med tanke på att det är GOA så är jag förvånad. Mythic har ändå levererat spelglädje förut, inte så förvånad där.

Fråga hur spelet är igen sen när man nåt 40, för endgame har ju ändå stor betydelse, det är på detta området Mythic kan slå Funcom på fingrarna ordentligt.

Edit:
Ja just, UI:t. Det första lir jag själv stött på som har en ordentlig UIeditor som funkar prima ingame, out of the box. Duger det inte med utseendet på prylarna så är det bara att besöka gamla kära Curse-Gaming för en uppsjö av addons.


signatur

<LoM> söker fler roliga, galna, svenska WAR-lirare @ Karak-Hirn, Destruction.

Skriv svar